Strona 4 z 26

Re: XT 600 Z 3AJ

: 04 maja 2012, 16:33
autor: Gacek
Na odkręconej manetce gazu ?

Re: XT 600 Z 3AJ

: 04 maja 2012, 16:46
autor: ArturS
Tak, na odkręconym. A że się tak zapytam, bo wcześniej nie pomyślałem - co z dekompresatorem? :niewiem:

Re: XT 600 Z 3AJ

: 04 maja 2012, 17:15
autor: Gacek
Jak nie tykałeś kopniaka tylko rozrusznik to ok .
Jak kiedyś próbowałem przed remontem mierzyć to ok 9 wyłaziło bez oliwy tyle ze samochodowym ciężko było z podejściem i bolec otwierający w czujniku był delikatnie za krótki :? .Teoretycznie 8.5 x 1.4 dla powietrza to idealny wynik ciśnienia .

Re: XT 600 Z 3AJ

: 04 maja 2012, 17:24
autor: ArturS
Znaczy jak te moje odczyty mają się do katalogowych 11bar? Zrzucać górę? ;)

Re: XT 600 Z 3AJ

: 04 maja 2012, 19:56
autor: mazi
ArturS pisze:Znaczy jak te moje odczyty mają się do katalogowych 11bar? Zrzucać górę? ;)
Nie chcę wypowiadać się co do odczytów, bo nie mam pewności co do ich interpretacji.

Odnośnie zrzucania góry - jak żre olej to wyjścia nie masz. Jednak żeby nie wpędzić się w niepotrzebne koszty trzeba dobrze ocenić zakres remontu.
Wymiana uszczelniaczy + dotarcie zaworów trzeba zrobić.
Co do tłoka i cylindra - jeżeli gładź jest zdrowa bez rys i rantu zanieś tłok z cylindrem do zwymiarowania do zakładu gdzie szlifują cylindry (najlepiej jakiegoś zaufanego). Być może wystarczy sama wymiana pierścieni + sworzeń tłoka (to już profilaktycznie wymieniłbym).

Re: XT 600 Z 3AJ

: 04 maja 2012, 19:58
autor: ArturS
Jutro powtórzę pomiar kompresji - ze starej świecy zrobię wkręcaną końcówkę, bo ta gumowa nie przekonuje mnie co do dokładności. Jeśli wymiana samych pierścieni miałaby załatwić sprawę na 10-15tys.km, to wolę zrobić to do porządku niż znowu zimą wracać do tematu i płacić za uszczelki. Kompletny TKRJ z pierścieniami i sworzniem to jakieś 240zł, czyli mniej więcej tyle... ile nie wyjeżdżę w benzynie, bo moto stoi w garażu :lol:

Re: XT 600 Z 3AJ

: 04 maja 2012, 20:08
autor: mazi
Zmierz to normalnym, z wkręcaną w otwór świecy końcówką, miernikiem.
Takie przytykane to lipa.
Wiem ile tam jest miejsca i jaki jest dostęp. Swego czasu próbowałem wyspawać odpowiednią końcówkę wykorzystując starą świecę i rurkę jako przedłużkę.
Masakra. Wyspawać wyspawałem, ale problemem było zmieszczenie tego bez wyjmowania ramy lub odcinania główki ramy :klnie:

Zakup oryginalnych pierścieni kwotowo może przekroczyć cenę kompletu TKRJ... :lol:

Re: XT 600 Z 3AJ

: 05 maja 2012, 01:13
autor: Gacek
Nie wiem kto co lubi I ja nie lubię migających wskazań -czujnik z bolcem po oderwaniu zarejestruje ciśnienie pomiaru można powtórzyć parokrotnie dla pewności .
Nadeszły moim zdaniem chore czasy :P remont można zrobić w kwocie ceny paliwa i oliwy paru Kkm :lol: .Fizycznie zalecany pomiar robimy na ciepłym silniku , w rozgrzany cylinder pakuje się mieszanka o większej molowo masie + rozprężenie etyliny przez rozgrzany cylinder wiec współczynnik kompresji dla powietrza wydał mi się adekwatny do strat wynikających z sprawności tłok cylinder w 4t (ale mogę się mylić ) .
Utrata oliwy z mojego o doświadczenia to z reguły pierścienie tzw olejowe bardzo prosto można pomierzyć takie oryginalne szczelina na zamku , szczelina na tłoku pierścień + dop . głębokość pierscienia - jak są jakieś wynalazki typu wossner sprawa staje się trudniejsza w ocenie bo tam parametry nowego odbiegają jakby od norm oryginalnego nominału i ciezko wydusić info od dystrybutorów bo to tylko handlarze często o innej lini kształcenia.
Niestety każdy demontarz cylindra powinien teoretycznie równać się szlifowi bo nigdy nie skręcimy identycznym momentem cylindra ani głowicy wiec wszystko jakby od nowa się tłucze - dociera wiec jest opcja połamania pierścieni .O wymianie na nowe nawet nie wspominam .W realu jednak takie zabiegi często się udają a duży przebieg na szlifie jest parametrem pomagającym wydłużyć następne przebiegi dla kolejnych szlifów .
Przy takiej pojemności to o mocy nie ma co wspominać nie będzie mocno wyczuwalny spodziewany przyrost bez konkretnego punktu odniesienia po za sugestią no chyba ze ktoś ma dojechane do cna wszystko ;) .

Re: XT 600 Z 3AJ

: 06 maja 2012, 14:25
autor: ArturS
Powtórny pomiar kompresji z dorobioną wkręcaną końcówką:
- na sucho 8bar
- z olejem 10.5bar
Manual mówi, że minimum ma być 9bar, a norma to 11, więc ściągamy górę. Zdecydowanie ktoś już tu kiedyś grzebał. Zarówno w górnej jak i dolnej części styku cylindra z karterem/głowicą są nieładne wyrwy (płytki), jakby ktoś to rozpoławiał przecinakiem.
Obrazek

Nagaru nie brakuje zarówno na zaworach jak i tłoku (olej to pozostałość po próbie olejowej). Tłok oryginał Yamaha
Obrazek
Obrazek

Gładź cylindra z dziwnym nagarem, jakby tłok chwyciło - pod palcem czuć minimalną wypukłość. Oprócz tego pionowe rysy - pod palcem nic nie czuć - oraz poprzeczne rysy, zdecydowanie nie maszynowe, jakby ktoś papierem ściernym lekko szorował gładź.
Obrazek
Obrazek

Tłok z różnych pozycji
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niestety pod ręką nie miałem suwmiarki żeby przynajmniej tłok zmierzyć

Re: XT 600 Z 3AJ

: 06 maja 2012, 15:37
autor: Adampio
rzeczywiscie ten cylinder dziwnie wygląda, jeszcze nigdy nie widziałem takich obwodowych rys :shock: