Strona 22 z 22

Re: Problem z odpaleniem

: 23 maja 2013, 21:31
autor: RedGothic
Jestem po wymianie łańcuszka rozrzadu w motocyklu i w koncu odpalanie sprzeta jest normalne...
Dziś wieczorem zauważyłem ze jedno kolanko wydechowe rozgrzewa sie do czerwonosci , i moje zapytanie brzmi czy tak ma być czy coś jest nie tak ? czytam na necie rozne teorie i juz sam nie wiem jak ma byś

Może zawór jest zle ustawony i dlatego grzeje sie ? dobrym tropem ide ??

Jeszcze dodam ze ogulnie zauwazylem grzanie sie silnika ktore przed remontem nie wystepowalo... :niewiem:

Re: Problem z odpaleniem

: 24 maja 2013, 08:40
autor: szpadyzor45
Luzy zaworowe sprawdzałeś?

Re: Problem z odpaleniem

: 24 maja 2013, 19:35
autor: RedGothic
Luzy zaworowe sprawdzone i ustawione od nowa , efekt = jeszcze na ssaniu po chwili kolektor zaczyna robic sie czerwony
Swieca wyglada normalnie tak jak w dniu jej zakupu , zastanawiam sie czy moze rozrzad dać o jeden ząbek do przodu bo ustawilem go tak jak w temacie viewtopic.php?f=2&t=2301 moze to powoduje za szybkie nagrzewanie sie silnika wraz z kolektorem :niewiem: :?: może macie inny pomysł :?:

Re: Problem z odpaleniem

: 24 maja 2013, 19:43
autor: lisek666
wydaje mi się o ile dobrze czytam że na ssaniu ci się grzeje to nie dzieje się nic bo na ssaniu dostaje więcej paliwa na postoju wiec dlatego kolektor robi się moim zdaniem czerwony,co do rozrządu ma być ustawiony na znaki i ma grać a nie jakieś przestawianie o ząbek.

Re: Problem z odpaleniem

: 24 maja 2013, 19:50
autor: RedGothic
ja mowie ze motocykl po 30 sekundach na ssaniu ma juz nagrzany cylinder i kolektor zaczyna grzac sie juz do czerwonosci... przed remontem takie rzeczy nie wystepowaly... rozrzad został tak ustawiony jak na zdjeciu w temacie gdyż nie można było tego zrobić lepiej , dlatego wydaje mi sie że może jagby był przestawiony rozrzad o jeden ząbek to moze inaczej by sie zachował... w zasadzie to nie mam pojecia co jest nie tak w tym momecie :panika:

Re: Problem z odpaleniem

: 24 maja 2013, 20:19
autor: RedGothic
Znane jest wśród doświadczonych kierowców powiedzenie, że „gaźnika można nie obsługiwać, ale gaźnik trzeba znać”. Jedynie dokładne poznanie jego konstrukcji i zrozumienie zasad funkcjonowania umożliwią szybkie odszukanie przyczyn niesprawności. Będzie to szczególnie wtedy docenione, gdy drobna usterka układu zasilania unieruchomi nasz motocykl/motorower na dalekiej trasie.
Zadania gaźnika w motocyklu/motorowerze:
• Efektywność spalania wymaga, aby paliwo było wcześniej doprowadzone do postaci pary. Pierwszym więc zadaniem gaźnika jest rozpylenie paliwa, co ułatwia proces odparowania, zapoczątkowany w komorze gaźnika, a kontynuowany w przewodzie dolotowym i w cylindrze silnika.
• Drugim zadaniem gaźnika jest takie dawkowanie i regulowanie składu mieszanki paliwowo – powietrznej, aby motocykl/motorower uzyskiwał możliwie najmniejsze zużycie paliwa, nie tracąc odpowiednich właściwości dynamicznych (dynamicznych całym zakresie prędkości obrotowych i obciążeń silnika)
Tworzenie mieszanki paliwowo – powietrznej
Powstająca w gaźniku mieszanka paliwowo – powietrzna jest wtedy zdolna do zapłonu, gdy cząsteczki rozdrobnionego paliwa oraz powietrza są dokładnie ze sobą zmieszane w określonej proporcji.
Przy zbyt dużym lub zbyt małym dopływie powietrza zdolność do spalania paliwa maleje, aby w końcu osiągnąć granicę zapłonu, po przekroczeniu której mieszanka staję się niepalna.
Teoretycznie do całkowitego spalania w silniku 1 kg benzyny potrzeba ok. 12 kg powietrza, czyli do pełnego spalania 1 dm3 benzyny należy dostarczyć ok. 9000 dm3 powietrza.
Podczas takiego spalania wytwarza się dużo ciepła i cała zawartość węgla w paliwie łączy się z tlenem z powietrza (tworząc dwutlenek węgla). Z wodoru i tlenu powstaje para wodna, która przy zimnym silniku i chłodnej pogodzie jest widoczna na wylocie rury wydechowej w postaci białego dymu, a przy większym ochłodzeniu tworzy krople wody.
Praktycznie spalanie przebiega z pewnym nadmiarem lub niedoborem powietrza, granicach zapalności mieszanki. Mieszankę, w której jest więcej powietrza niż potrzeba do całkowitego spalania nazywa się mieszanka ubogą ( udział paliwa maleje). Natomiast mieszankę, w której stosunek powietrza do paliwa jest mniejszy niż 15:1, nazywa się mieszanka bogatą.
Wpływ mieszanki na charakterystykę silnika (przy stałej prędkości obrotowej i stałym położeniu przepustnicy gaźnika jest bardzo duży. W miarę ubożenia mieszanki moc silnika początkowo zwiększa się, a następnie maleje. Zużycie paliwa natomiast wykazuje odwrotną tendencje, tzn. stopniowo zmniejsza się, aby po osiągnięciu pewnej wartości minimalnej ponownie się zwiększać. Silnik może być eksploatowany w zakresie składu mieszanki między maksymalną mocą a minimalnym zużyciem paliwa. Mieszanki wykraczające poza te granice nie są stosowane, ponieważ wpływają niekorzystnie na trwałość silnika.
Mieszanka zbyt bogata
Oprócz zmieszania mocy silnika i zwiększeniu zużycia paliwa mieszanka zbyt bogata powoduje powstawanie osadu węglowego na tłoku, głowicy cylindra i świecy zapłonowej.
Zewnętrzne objawy pracy silnika przy zbyt bogatej mieszance:
• Wydobywanie się z rury wydechowej czarnego dymu,
• Mała elastyczność silnika (wolno „wchodzi w obroty”) i nierównomierna praca
• „Strzały” w tłumik powodowane spalaniem się w rurze wydechowej resztek mieszanki
• widoczny czarny osad u wylotu rury wydechowej.
Mieszanka zbyt uboga
W skutek małej prędkości spalania mieszanka zbyt uboga powoduje wydatne zmniejszenie mocy silnika oraz zwiększenie zużycia paliwa. Ujemnym skutkiem ubogiej mieszanki jest przegrzewanie się silnika.
Zewnętrzne objawy pracy silnika przy zbyt ubogiej mieszance:
• nierównomierna praca silnika,
• biały osad na izolatorze izolatorze korpusie świecy zapłonowej
• „strzały” w gaźnik zwykle podczas zwiększania prędkości obrotowej („strzały” te są wywoływane spalaniem się napływającej do cylindra mieszanki nie od iskry świecy zapłonowej, ale od resztek dopalających się gazów


Artykul znaleziony w internecie autor nie znany obstawiam ze w moim silniku zachodzi efekt ubogiej mieszanki paliwowej :tt600:

Re: Problem z odpaleniem

: 24 maja 2013, 22:18
autor: Pawlo
RedGothic pisze:Artykul znaleziony w internecie autor nie znany obstawiam ze w moim silniku zachodzi efekt ubogiej mieszanki paliwowej :tt600:
Dokładnie, tylko i wyłącznie o skład mieszanki chodzi ;) Wyreguluj poziom paliwa i ilość mieszanki i będzie hulać :)

Re: Problem z odpaleniem

: 24 maja 2013, 22:36
autor: Gacek
Jak się reguluje ilość mieszanki :lol: manetką gazu :roll: , :lol: .

Re: Problem z odpaleniem

: 24 maja 2013, 23:23
autor: Pawlo
Gacek pisze:Jak się reguluje ilość mieszanki :lol: manetką gazu :roll: , :lol: .
Z tego co pamiętam to już jakiś czas temu na forum zostało wyjaśnione wszystko na ten temat w kilku wątkach. I nie czepiaj się, bo inaczej tego nie sposób nazwać, gdyż właśnie taką funkcję pełni "pilot screw" w tym gaźniku :roll:
dzekson pisze:Stąd się bierze nieraz zamieszanie, gdy ktoś powie, że kręci śrubą od składu mieszanki przy XTku, a mówi to do fachowca w tym temacie,,, Nie ma czegoś takiego w tym sprzęcie!!! Jest to regulacja ILOŚCI mieszanki o juz ustalonym składzie.
http://img841.imageshack.us/img841/255/carbu.png
viewtopic.php?f=2&t=128
:geek:

Re: Problem z odpaleniem

: 25 maja 2013, 18:40
autor: Gacek
Nie interesują mnie ( teorie - słownictwo) dzeksona - aby się przekonać o prawdziwości takiej teorii zakręć obniż poziom przepustnicy do poziomu zamknięcia dolotu powietrza i niech ci chodzi na tym xt tt ttr skoro dostaje gotową mieszankę :P . doreguluj sobie jej ilość jak cię pot zaleje i po sprawie :lol: .