Problem z odpaleniem

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: terenowiecc »

RedGothic pisze:Olej wleje mu MOTULA półsyntetyk to dobry wybór :?: :oops: :?:
Moim skromnym zdaniem lepiej zalać minerala. XT/TT to stara konstrukcja, piece zazwyczaj wysłużone. Ja zalewam 20W50 minerala (teraz jeżdżę na Motulu 3000, wcześniej na Castrolu Act-evo) i wszystko jest ok, oleju nie pije, dyma nie puszcza, wycieków żadnych nie ma.
Awatar użytkownika
RedGothic
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:47
Motocykl: YAMAHA XT 600 Z TENERE ^_^

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: RedGothic »

Jako że dopiero w wiosne będe wskszeszać potwora to ciekawi mnie jaka świeca powinna być w TT-ce o jakich parametrach :?: :oops: oraz jaki najlepiej kupić klucz aby wymaiana była łatwa , jakiegoś łamańca czy inny rodzaj :oops: :oops: :oops:
Było: Motorynka , Komar1973 , WSK 3 , SHL M11 , Yamaha TT600 4GV BELGARDA...
Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach...
Jazda na motorze to najlepsza rzecz jaką można robić w ubranich...
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: Gacek »

RedGothic pisze:Olej wleje mu MOTULA półsyntetyk to dobry wybór :?: :oops: :?:
- powaznie bym sie zastanowił na twoim miejscu nad tą decyzją - zasada panuje jak w autach tylko z ostrzejszymi konsekwencjami jak motocykl chodził na mineralu i poodkładały sie jakies nagary z oleju w środku to zastosowanie oleju o jakim piszesz spowoduje rozpuszczanie tych nagarów co za tym idzie cały syf poleci ci w poszczególne wrazliwe elementy.W xt pełno jest wąskich dysz dozujących oliwę na tłok ,skrzynkę i inne miejsca wiec mozesz zrobić małe ała w swoim silniczku :o .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
RedGothic
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:47
Motocykl: YAMAHA XT 600 Z TENERE ^_^

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: RedGothic »

Gacek pisze:
RedGothic pisze:Olej wleje mu MOTULA półsyntetyk to dobry wybór :?: :oops: :?:
- powaznie bym sie zastanowił na twoim miejscu nad tą decyzją - zasada panuje jak w autach tylko z ostrzejszymi konsekwencjami jak motocykl chodził na mineralu i poodkładały sie jakies nagary z oleju w środku to zastosowanie oleju o jakim piszesz spowoduje rozpuszczanie tych nagarów co za tym idzie cały syf poleci ci w poszczególne wrazliwe elementy.W xt pełno jest wąskich dysz dozujących oliwę na tłok ,skrzynkę i inne miejsca wiec mozesz zrobić małe ała w swoim silniczku :o .

Jest to stereotyp panujacy w mechanice w polonezach i starych fiatach nagar zgromadzony uszczelniał cały silnik. Pamiętać ze zawsze można zmienić olej z gorszego nalepszy , zreszta w dzisiejszej dobie chemicznej każdy olej jest robiony na bazie mineralnego z dodatkiem uszlachetniaczy. A zeby wypłukać nagar z silnika trzeba urzyć specjalnych środków czyszczących , sam niedawno zmieniłem olej mineralny na półsyntetyk {poprzedni właściciel nie miał pojęcia o mechanice nawet w najmniejszym stopniu i szukał oszczędności] w dieslu i narazie zaopserwowałem lepszą prace silnika oraz łatwiejszy rozruch ;)
Było: Motorynka , Komar1973 , WSK 3 , SHL M11 , Yamaha TT600 4GV BELGARDA...
Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach...
Jazda na motorze to najlepsza rzecz jaką można robić w ubranich...
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: Gacek »

Stereotypy - :shock: skoro ponad technologię i ogólną wiedze przedkładasz wszechobecny marketing
to pewnie tak jest (ale nie dla mnie) i nie zalezy mi aby cie wyprowadzać na inne tory myślenia.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
RedGothic
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:47
Motocykl: YAMAHA XT 600 Z TENERE ^_^

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: RedGothic »

Gacek pisze:Stereotypy - :shock: skoro ponad technologię i ogólną wiedze przedkładasz wszechobecny marketing
to pewnie tak jest (ale nie dla mnie) i nie zalezy mi aby cie wyprowadzać na inne tory myślenia.
Skoro mówisz o technologi to poczytaj o składnikach oleju i wytwarzaniu ich , zreszta jest to temat rzeka i każdy musi sam doświadczyć pewnych rzeczy. ;) Ja nie wiem jaki olej jest wlany , wiec wymienie go na półsyntetyk ze względu na właściwości ;) A wydaje mi sie że mineralny jest złym olejem w tego typu konstrukcjach , ale to moja opinia :idea: A przy okazji wiesz jaka powinna być świeca i jakich parametrach w TT bo nie moge nigdzie znależdz :?:
Było: Motorynka , Komar1973 , WSK 3 , SHL M11 , Yamaha TT600 4GV BELGARDA...
Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach...
Jazda na motorze to najlepsza rzecz jaką można robić w ubranich...
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: Pawlo »

RedGothic pisze:A przy okazji wiesz jaka powinna być świeca i jakich parametrach w TT bo nie moge nigdzie znależdz :?:
Świeczka wg instrukcji od TT-E powinna być DPR8EA-9 lub DPR9EA-9. Z resztą na alledrogo wystarczy wpisać "świeca TT 600" :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
loko
Po kostki w błocie
Posty: 121
Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
Motocykl: TT600R
Lokalizacja: Toruń

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: loko »

Co do olejów to RedGothic ma sporo racji…. Silnik musiał by być naprawdę baaardzo zaniedbany żeby były tam nagromadzone góry osadów. A jeśli zaniedbany to już na pewno minęły jego dni i bierze olej wiec takiemu silnikowi nic nie pomoże jak tylko remont. Bo co ma się stać, czemu miał by nagle brać więcej oleju ( jak złom to i tak brał)?? Co nagle pierścienie się wytrą, uszczelniacze zaworowe skamienieją ??? Często jest odwrotnie, bo olej poł i ful syn lepszej klasy „rozluźni zastygłe pierścienie. Ogólnie, jeśli olej mineralny i syntetyczne spełniają tą samą klase to maja praktycznie identyczne właściwości smarne czyszczące itp. Ale zazwyczaj pełne syn są wyższych klas są bardziej odporne na chwilowe przegrzania, lepiej trzymają swoje parametry po X przebiegu itp…Druga sprawa czy w sprawnym zadbanym silniku widział ktos góry osadów?? Jak ktoś na mineralnym zrobił 20tys to tak ale takie motor nadaje się do remontu! Ja jeszcze w moto w którym był wlewany olejj klasy zgodnej za maualem i zmieniany np. XT co 6tys nie widziałem nagarów…
Ja w TTR mam fulsyntetyk i nie bierze mi ani grama przy spokojnej jeździe.

W skrócie jak motocykl padaka jeździł na maśle to wlanie syntetyka nic nie zrobi po za tym ze pokaże faktyczny stan silnika a kolejne wlanie masła będzie przyświadczać właściciela o jego zdrowej kondycji.

I kolejna sprawa czy motul ma rafinerie ?? respol ? yamaha? opel? jeep? itp. Nie … baza olejów jest ze znanych rafinerii a poszczególne firmy stosują tylko swoje komponenty itp. . i klasa w dużej mierze zależy od rzetelności producenta… a to czy syn czy minerał zależy od ilości tych komponentów …

Gdzieś miałem takiego fajnego linka gdzie były wszystkie oleje motocyklowe i parametry porównanie itp. Ale nie mogę znaleźć….

No i na koniec filmik ze XT TT jest tolerancyjny i jak już bardzo musi to i na wodzie pojedzie …..
http://www.youtube.com/watch?v=mF2fjLf5 ... r_embedded
uwielbiam to . :mrgreen: :twisted:
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: Gacek »

myślę ze jest małe nieporozumienie w sprawie - nie rozmawiamy tu o jakosci olejów tylko o motocyklu i o tym co bedzie bardziej ekonomiczne dla jego dalszej eksploatacji.
skoro motocykl ma 15 lat ? czy miał zmieniany 15 razy olej ? przy przebiegu 12 kkm ? a jezeli nie to ile razy miał zmieniany ?
Wystarczy spojrzeć na zdjecia gazników stan filtra które kolega przedstawił nie spodziewał bym się zadnych rewelacji we wnętrzu tego silnika .Inna sprawa gestosc oliwy latał na 20 teraz dostanie 15 cisnienie oleju spadnie czyli mniej oliwy poleci w kanały (Producent zaleca olej o gestosci 20 / lepkosci 40)i to w moich oczach jest ostateczny argument na nie.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
loko
Po kostki w błocie
Posty: 121
Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
Motocykl: TT600R
Lokalizacja: Toruń

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: loko »

Po gaźniku widać ze motocykl zaniedbany, ale jeszcze raz powtarzam mówienie ze olej syntetyczne zepsuje silnik to jakaś pomyłka to tak jak powiedzieć ze komputer źle policzył (A moze operator zle program napisał)

Jak bym miał wlac z tych 3 olejów 15w40 minerał a syntetyk to pewnie ze syn…np.

Motul 300V 4T syn
COMPETITION
15W50 115,7 17,0 161 252 -45 :D 8,3
Shell Advance SX 4
Min 15W50 128,5 17,8 154 210 -27 9,7
Mobil Super 4T
min 15W50 107 14,4 141 - -24
A mobil porażka.

Porównaj ??? shel większa gęstość przy zimnym przy tem pracy podobne (myjące motul gorsze(wiec niby ok.;p dla starego silnika) leprze odporność na zmiany tem motul 252…. I przy -45 jest to jeszcze olej ….a mobil kompletnie odstaje…
Więc czemu w tym wypadku minerał miał by być lepszy a syn gorszy ??? wręcz odwrotnie
http://www.shadow.org.pl/olejtabel.html

no ale różnica jest znaczna w CENIE…
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
ODPOWIEDZ