Strona 3 z 6

Re: XT 600 3TB z 1995r Remont i poprawki wizualne

: 22 lut 2014, 09:59
autor: SISMON
o co na sucho będzie trzymać ? bo to nie są uszczelki takie co sie same wulkanizują, mam obawy co do ich jakości... zastanawiałem sie tez czy nie dokręcić głowicy z delikatnie większym momentem

Re: XT 600 3TB z 1995r Remont i poprawki wizualne

: 22 lut 2014, 10:50
autor: Gacek
Nie masz na uszczelce na zewn powierzchniach powłoki jakby z farby lub podobnej ?

Re: XT 600 3TB z 1995r Remont i poprawki wizualne

: 22 lut 2014, 14:40
autor: SISMON
No właśnie nic nie ma kupiłem o ten zestaw

http://allegro.pl/ir-uszczelki-uszczelk ... 16925.html

porobię dokładniejsze zdjęcia uszczelek to wam pokaże, stare uszczelki które były w silniku wygladają tak samo tyle ze widać ze ktoś to składał na sylikon

Re: XT 600 3TB z 1995r Remont i poprawki wizualne

: 22 lut 2014, 15:52
autor: Gacek
Są to uszczelki pokryte powłoką - z tym na ile miałem z tym zestawem do czynienia to potrzebuje wyższej temp aby się zwulkanizowało ;) .Oczysć odtłuść porządnie przed ,montażem i nie powinno byc problemów .Jak nie masz płaszczyzn to raczej żadna uszczelka ci tego raczej nie skoryguje :| .

Re: XT 600 3TB z 1995r Remont i poprawki wizualne

: 22 lut 2014, 18:16
autor: terenowiecc
SISMON pisze:o co na sucho będzie trzymać ? bo to nie są uszczelki takie co sie same wulkanizują, mam obawy co do ich jakości... zastanawiałem sie tez czy nie dokręcić głowicy z delikatnie większym momentem
W żadnym wypadku nie dokręcaj śrub z większymi momentami sił niż podaje manual! Kurde, ja to jakiś przewrażliwiony na tym punkcie jestem...
Warunek dobrego uszczelnienia jest taki, że przede wszystkim powierzchnie głowicy i cylindra muszą być równe, najlepiej dać głowicę to przeszlifowania płaszczyzny, a poza tym przed składaniem odtłuść wszystko dokładnie, uszczelkę też.
Składasz, dokręcasz tak jak w książce jest napisane i ma grać :)

Większy moment siły = prędzej czy później, zazwyczaj prędzej, uszkodzony gwint.

Re: XT 600 3TB z 1995r Remont i poprawki wizualne

: 01 mar 2014, 18:44
autor: SISMON
Silnik złożony, siedzi w ramie, wlałem olej i chciałem zobaczyć czy pompa podaje go z powrotem do ramy i kręce rozrusznikiem no i nie podaje , bo akurat mam zdjęty ten przewód, a co ciekawsze wlałem 3 litry oleju i w ramie jest po sam korek? ktoś wie dlaczego nie podaje oleju ?

Re: XT 600 3TB z 1995r Remont i poprawki wizualne

: 01 mar 2014, 21:04
autor: helmec
odpowietrzyłeś układ ? ta mała śrubka na dekielku ok filtra i na najniższa na tymże dekielku ? :) wszystko jest ok odpowietrzone jak wlejesz 3 litry i masz górny stan na bagnecie, jeżeli wlejesz odrazu 3 litry to masz pod korek :) i wtedy w silniku filtrach i przewodach i pompie jest jeszcze sucho

Re: XT 600 3TB z 1995r Remont i poprawki wizualne

: 01 mar 2014, 21:11
autor: SISMON
Nie nic nie odpowietrzałem, możesz mi opisać procedurę odpowietrzania ? odkręcam te śrubki i kręcę rozrusznikiem aż się pokaże olej czy jak ?? i gdzie jest druga śrubka w deklu ? bo tą przy filtrze to widziałem ale innej nie zauważyłem.

Re: XT 600 3TB z 1995r Remont i poprawki wizualne

: 01 mar 2014, 21:20
autor: helmec
ta druga odkręcamy pierwszą jest ona odrazu od pompy, wytlumacze ci po chłopsku gdzie ona jest :D na obudowie filterka masz 3 śrubki tak ? Tak ! :D i odkręć tą dolną te dwie na górze zostaw krec az sie pojawi olej ale olej a nie aż zacznie chlapać, jak bedzie olej to ją zakręc, i ogkręc tą na klucz 8 na tym dekielku i krec az pojawi sie olej zakrec ją i masz odpowietrzony układ :)

Re: XT 600 3TB z 1995r Remont i poprawki wizualne

: 01 mar 2014, 21:46
autor: SISMON
ok dzięki za wyjaśnienie, jutro tak zrobię i dam znać jak wyszło :)