Strona 3 z 3

Re: Zębatka zdawcza

: 19 lip 2011, 19:09
autor: XT.3tb
Witam

Posiada może ktoś instrukcje lub linka do strony jak prawidłowo ustawić łańcuch w XT bo problem nadal istnieje....

Re: Zębatka zdawcza

: 19 lip 2011, 19:32
autor: Pawlo
XT.3tb pisze:Witam

Posiada może ktoś instrukcje lub linka do strony jak prawidłowo ustawić łańcuch w XT bo problem nadal istnieje....
Do tego raczej nie ma instrukcji, bo jest to za proste :mrgreen: Po dwóch stronach ośki są te prawie okrągłe pierdolniki, nie wiem jak to się zwie. Tu fota, trochę niewyraźna, ale tylko taką miałem akurat ;)
Obrazek

Odkręcasz koło, najlepiej tyle, żeby nakrętka była na końcu gwintu ośki. Ustawiasz z dwóch stron tymi "prawie okrągłymi" ;) na dany znak na nich wybity względem tego bolca na którym to się opiera (w zależności od stanu łańcucha), powiedzmy, że "5", ustawiasz go z dwóch stron, jak nie będzie chciało iść to pchnij koło lub puknij lekko młotkiem. Skręcasz koło. Zastanawiasz się "czy to było takie trudne?" Odpowiadasz na to pytanie.
;)
Jeśli tak robisz i nie pomaga, to nie tutaj przyczyna, a raczej w przedniej zębatce, którą wymieniłeś. Porównaj wymiary starej i nowej :)
Aaa, i z tyłu masz chyba prowadnicę łańcucha (pod wahaczem)? Ona jest odpowiedzialna za utrzymanie łańcucha na tylnej zębatce, przyjrzyj się jej.

Re: Zębatka zdawcza

: 19 lip 2011, 19:49
autor: terenowiecc
Tak jak Pawlo pisze ustaw i obadaj czy masz tylną zębatkę w linii z przednią )zerknij z tyłu po łańcuchu) bo może tak jak wcześniej pisałem jakiegoś dystansu zapomniałeś wsadzić i koło jest przesunięte w jedną lub drugą stronę bardziej i przez to zrzuca łańcuch.

PS. Pawlo nie szpanuj, że tarczę z tyłu masz :lol: ;)

Re: Zębatka zdawcza

: 20 lip 2011, 08:50
autor: Pawlo
terenowiecc pisze:PS. Pawlo nie szpanuj, że tarczę z tyłu masz :lol: ;)
Ale za to jak styrana przez ostatki klocków. Wtedy to już sama okładzina tarła :lol: A klocek po wyciągnięciu wyglądał dość ciekawie ;)

Re: Zębatka zdawcza

: 20 lip 2011, 13:19
autor: XT.3tb
Pawlo pisze: Odkręcasz koło, najlepiej tyle, żeby nakrętka była na końcu gwintu ośki. Ustawiasz z dwóch stron tymi "prawie okrągłymi" ;) na dany znak na nich wybity względem tego bolca na którym to się opiera (w zależności od stanu łańcucha), powiedzmy, że "5", ustawiasz go z dwóch stron, jak nie będzie chciało iść to pchnij koło lub puknij lekko młotkiem. Skręcasz koło. Zastanawiasz się "czy to było takie trudne?" Odpowiadasz na to pytanie.

To, to każdy wie który miał do czynienia z jakim kolwiek motorem jak ustawić łańcuch... Lecz gdzieś czytałem ze łańcuch musi mieć odpowiedni naciąg... wie ktoś może jaki powinien być?

Re: Zębatka zdawcza

: 20 lip 2011, 13:32
autor: Pawlo
Musi być 3-4 cm luzu. Na focie wymiar A, to właśnie ma być ten luz (góra-dół) - cała filozofia.

Obrazek

Re: Zębatka zdawcza

: 20 lip 2011, 13:44
autor: terenowiecc
Ja ustawiam łańcuch sadzając czyjąś tylną część ciała (najlepiej ciężką) na moto i ustawiam naciąg tak by pod tym obciążeniem był jeszcze niewielki luz ;)
A wedle serwisówki to tak jak Pawlo napisał: 3-4cm luzu.

Re: Zębatka zdawcza

: 20 lip 2011, 20:14
autor: Gacek
Czynię podobnie jak terenowiecc najdłuższe dla łańcucha wychylenie wachacza z delikatnym luzem .