XT 600 Z 3AJ

Pokaż innym swój motocykl!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: ArturS »

Tak czy inaczej w planach był porting kanałów, więc głowica do poprawki siłą rzeczy. Ważne, że rozrząd jest ok. Zobaczymy co będzie niżej.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: ArturS »

Po odbiciu zaklepywanego zabezpieczenia nakrętkę na wale odkręciłem bez użycia siły :niewiem:
Obrazek

Dalej jakaś rdza, zdrowo wybity klin i ściorana podkładka przy łożysku
Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i taki klimat :niewiem:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LyN9gTj7mYo[/youtube]
:wtf:

c.d.n. :panika:
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: Pawlo »

No pięknie :? Były jakieś ciekawe objawy czy rozbierasz piec w celu kontroli? Ciekawe czy wał dostał po mocno dupie, bo na filmiku wygląda jakby ruda po prostu zeżarła łożysko :|
Obrazek
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: mazi »

haha, im głębiej w las tym więcej drzew... luz na wale robi wrażenie :panika:

Ciekawe czy wał czy bieżnia wewnętrzna łożyska pogubiła nominalny wymiar.

Co do tej nakrętki zabezpieczonej podkładką - to raczej standard w tych złomach, że nakrętka trzyma się na słowo honoru, a klin pierwszy dostaje luzów.
Pomyśl jak to poskładasz jak księga pisze jak cichutko bedzie Ci silnik pracował :biker:
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: ArturS »

Silnik postanowiłem rozebrać do inspekcji, bo od jakiegoś bliżej nieokreślonego czasu coraz głośniej zaczął stukać na jałowym. Wchodząc na obroty było już ok. Kto słyszał ten silnik w ostatnich miesiącach, to od razu było pytanie "co tak wali?". Nie były to stuki rytmiczne, raczej nie podchodziło pod korbę - faktycznie zrzuciłem górę i tam brak luzów na korbie i sworzniu, więc trzeba szukać głębiej. I się chyba znalazło. Jako że z dwa miechy temu złodziejaszki opędzlowali mi samochód z całym sprzętem, to dalsza rozbiórka dopiero jutro, jak dokupię kilka narzędzi :?
Myszak

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: Myszak »

A od kupna nie zaglądałeś w kartery? Czy to już założone przez Ciebie nowe łożyska tak się zdziargały?
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: ArturS »

Ja po zakupie robiłem górę silnika. W zeszłą zimę jedynie wymieniłem łańcuch rozrządu i sprężyny sprzęgłowe (bo już miałem), jak robiłem inspekcję sprzęgła. Poza tym nic nie ruszane. A ile to ma przebiegu, to... :niewiem: W licznikowe 90tys. nie bardzo wierzę. Ja zrobiłem ok 30tys.km.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: ArturS »

Grzebaniny czas dalszy. Nie byłem przygotowany na to, ze pójdzie tak sprawnie - silnik rozpołowiony.
- klin z koła magnesowego na pewno do wymiany, wiele mu do "szczęścia" nie potrzeba żeby się rozdwoić
Obrazek

- łożysko na wale mocno wytarte
Obrazek

- na wale całkiem spory próg, czyli do wymiany/roboty
Obrazek


Z pozytywów:
- pompa oleju w idealnym stanie, w smoku praktycznie brak syfu (kilka farfocli z silikonu)
- tryby skrzyni w idealnym stanie, żadnych przetarć
-
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: terenowiecc »

Ciekawa sprawa z tym łożyskiem. Czop raczej na śmietnik.
Z tego co kojarzę, to szlifuje się powierzchnię i chromuje (jeżeli nie pokręciłem pojęć). Ale jak z trwałością takiego patentu nie mam pojęcia.
Ja bym poszukał używanego wału w dobrym stanie i wymienił. Pewnie wyjdzie też taniej ale zdecydowanie będzie to bardziej pewne rozwiązanie niż obróbka tego co masz.

Natomiast jeżeli chodzi o to hałasowanie, na 90% nie było to z tego łożyska.
Waliły Ci tryby na wytartym klinie na prawym czopie wału - słychać to na jałowych obrotach było, jak podkręciłeś manetką to cichło. To samo było u nas w 3AJ - wymieniłem klin, dokręciłem, zabezpieczyłem i cisza.

Dziwi mnie trochę, że wytarło klin na lewym czopie. Domyślam się, że jak wymieniałeś łańcuch nierządu, to klin był ok?

Wałek zdawczy wymieniasz przy okazji rozbiórki bo z tego co pamiętam musiałeś udoskonalić fabrykę w kwestii dokręcania zębatki?

PS. Chyba XT pojeździsz dłużej, niż początkowo planowałeś :mrgreen:

Mateusz
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: ArturS »

Klin pod magnetem był już trochę wychechłany, ale nie aż tak. Magneto zamiast siedzieć sztywno dało się na nim przestawiać o dość sporą wartość (sporą jak na zakres regulacji wyprzedzenia zapłonu w innych motocyklach). Z trzaskami faktycznie bardziej podchodzi pod te luzy na klinie zębatek. Wałek zdawczy właśnie z powodu tuningów"

Tak się zastanawiam... http://olx.pl/oferta/yamaha-xt600-3tb-CID5-ID6rP1P.html :niewiem:
Bo przydały by mi się jeszcze:
- gaźnik
- tylna pompa hamulcowa i zacisk, bo moje w 3AJ działają poniżej krytyki
- wał
- wałek zdawczy
- klin na obie strony
- kopajka
Reszta na sprzedaż :niewiem:
ODPOWIEDZ