Strona 16 z 26

Re: XT 600 Z 3AJ

: 20 maja 2014, 21:31
autor: helmec
tu sie wypowiadasz aż miło a na sm.pl cisza nic nie wspomni o remoncie :D

Re: XT 600 Z 3AJ

: 21 maja 2014, 06:06
autor: ArturS
Bo SM się nie psują :lol: Tylko te enduro takie paście :lol:

Re: XT 600 Z 3AJ

: 21 maja 2014, 12:13
autor: Piekny
helmec pisze:tu sie wypowiadasz aż miło a na sm.pl cisza nic nie wspomni o remoncie :D
Helmec, chyba wspominałem, jeśli nie gdzieś w głównym to na pewno w "Śląskim" wątku, udzielam sie na forum SM sporadycznie, dziwna tam atmosfera panuje, bananowa młodzież zjadła by mnie bo to nie aprilia sxv 550, albo jakiś inny mega wypicowany egzotyk a jedynie obrysowana TTRka na kostkach z świeżym piecem :D

Re: XT 600 Z 3AJ

: 21 maja 2014, 19:47
autor: Pawlo
Piekny pisze:dziwna tam atmosfera panuje, bananowa młodzież zjadła by mnie bo to nie aprilia sxv 550, albo jakiś inny mega wypicowany egzotyk a jedynie obrysowana TTRka na kostkach z świeżym piecem :D
Mam te same wrażenia, duże stężenie cwaniaków :lol:

Re: XT 600 Z 3AJ

: 26 maja 2014, 01:26
autor: Gacek
Pawlo pisze:
Piekny pisze:dziwna tam atmosfera panuje, bananowa młodzież zjadła by mnie bo to nie aprilia sxv 550, albo jakiś inny mega wypicowany egzotyk a jedynie obrysowana TTRka na kostkach z świeżym piecem :D
Mam te same wrażenia, duże stężenie cwaniaków :lol:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-h057K7E3io[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=e1PLFCYBuao[/youtube]

Re: XT 600 Z 3AJ

: 21 gru 2014, 10:28
autor: ArturS
Od jakiegoś czasu silnik zaczął się dziwnie zachowywać, szczególnie na biegu jałowym, praca nierówna, jakieś trzaski itp.
Myślałem, że coś z gaźnikami, ale nic z tego. Zauważyłem jedynie że kanał prawy ssący jest cały z oleju i później że puszcza niebieskiego dyma po odstaniu w garażu, czyli uszczelniacz nie trzyma.
Po głowie chodziło mi, że coś nie tak z:
- łańcuch rozrządu, ale ten wymieniony na początku roku, ma niecałe 12tys.km nalotu, a zakładałem najmocniejszego DIDa. Po weryfikacji jest ok, napinacz nie zmienił położenia (6 ząbek od początku)
- głowica/wałek rozrządu, ale też są ok
Wczoraj ponownie zrzuciłem gaźnik i do listy doszła dziwnie wyglądająca przepustnica gaźnika podciśnieniowego - jak jakby pojawiały się jakieś nieszczelności i płomień/spaliny wracały do gaźnika. Silnik na stół, głowica zrzucona, ale już nie zdążyłem rozpiąć zaworów. Leje jak byk do tego stopnia, że tłusto . Dzisiaj coś pogrzebię.
Chyba przy okazji zrzucę cylinder i sprawdzę jak wygląda tłoczysko po 30tys.km. Gładź cylindra wygląda dobrze, ślady honowania cały czas dobrze widoczne. No i sprawdzę czy korba jest ok, bo przy remoncie zupełnie nie zaprzątałem sobie tym głowy.
Lewy ssący
Obrazek

Prawy ssący
Obrazek

Tłok lekko tłusty, sporo nagaru
Obrazek

Głowica z nagarem, szczególnie przy prawym ssącym
Obrazek

Gładź cylindra ok
Obrazek

Re: XT 600 Z 3AJ

: 23 gru 2014, 19:28
autor: mazi
Czym jest spowodowane to zaolejenie... uszczelniacz zaworowy? Nic innego nie przychodzi mi do głowy, ale jeśli uszczelniacz to musiałby być ostro dobity...

Re: XT 600 Z 3AJ

: 23 gru 2014, 20:56
autor: Gacek
Spojrzał bym jeszcze w air box , w moim typie pod gardzielą podciśnienia znajduje się króciec odmy nie wiem jak w 3aj ale raczej mało prawdopodobne aby z padniętego uszczelniacza rzucało oliwe w gaźnik .

Re: XT 600 Z 3AJ

: 24 gru 2014, 10:56
autor: ArturS
W jest trochę inaczej, ale też od strony podciśnieniowego. Jednak tam suchutko :niewiem: Pomijam lekki nalot z oleju z filtra powietrza.

Re: XT 600 Z 3AJ

: 24 gru 2014, 12:12
autor: Pawlo
U mnie wyglądało tak samo przy padniętym uszczelniaczu. Wydaje mi się, że w prawym kanale jest po prostu mniejszy "przeciąg" dlatego wygląda to jakby się cofało.