Strona 15 z 26

Re: XT 600 Z 3AJ

: 24 lut 2014, 16:09
autor: Tecza
czekam na filmik i dawaj wiecej fot .

Re: XT 600 Z 3AJ

: 24 lut 2014, 16:29
autor: qpa
to sobie babcia pozwiedzała

Re: XT 600 Z 3AJ

: 18 maja 2014, 12:27
autor: ArturS
W poszukiwaniu mocy pożyczyłem od znajomego gaźniki i moduł, bo wszystko inne mam już wymienione. Jego zajechaną tenerką (remont na wykończeniu) jechałem w dniu zakupu i było czuć to, czego nie ma u mnie, a jest też w żonowym 3TB, czyli powyżej pewnych obrotów znacząco zmieniało się przyspieszenie. U mnie wszystko idzie liniowo, więc podejrzewam moduł (dzisiaj testy). Przy okazji zrobiłem wzrokową rewizję kanałów ssących w głowicy - po ostatnim tripie (ok 400km) musiałem dolać litr oleju, a po dłuższym postoju ukazuje się charakterystyczny dymek przepalonego oleju. W Maroku i zaraz po nim nie trzeba było uzupełniać oleju. Taki nagły objaw to z reguły robota przy głowicy. I faktycznie, prawy zawór ssący jest cały tłusty od oleju :evil: Za tydzień zlot XTZ Club, jakoś przeboleję ew. dolewki, a później czapa do zrzucenia. Nie mam zielonego pojęcia jakie tam siedzą uszczelniacze, bo wszystko w pakiecie zakładali w szlifierni. Od remontu stuknęło ok 25tys.km.

Re: XT 600 Z 3AJ

: 19 maja 2014, 06:50
autor: mazi
Jakie masz gaźniki, czy aby na pewno od Tenere z dużą gardzielą na prawym gaźniku (tym podciśnieniowym)?

Re: XT 600 Z 3AJ

: 19 maja 2014, 08:49
autor: ArturS
mazi pisze:Jakie masz gaźniki, czy aby na pewno od Tenere z dużą gardzielą na prawym gaźniku (tym podciśnieniowym)?
A 3AJ i 3TB mają różne? Bo szczerze nie sprawdzałem :niewiem: Wczoraj z testów nic nie wyszło, bo gaźniki od znajomego musiałem regulować łącznie z poziomem paliwa w komorach, a że ma krzywe pływaki, to wyszło to tak sobie i trzymając 120km/h brakowało mu paliwa. Podmiana modułów nie wykazała zmian, przynajmniej tak mi się wydaje. Może zwyczajnie mam schizy, że idzie nie tak jak trzeba? :niewiem: Niby 3TB zapier..la, ale patrząc na przyspieszenie od 100km/h wzwyż, to różnicy nie ma, albo nawet 3AJ idzie lepiej, bo w 3TB tak wali powietrzem w klatę, że człowiek robi za spadochron. Tak czy inaczej muszę sobie kupić jakiś taki "rowerek" do tyrania po polach, bo poręczność tenery znacznie odbiega od wersji bez owiewki.

Re: XT 600 Z 3AJ

: 19 maja 2014, 11:36
autor: mazi
ArturS pisze:
mazi pisze:Jakie masz gaźniki, czy aby na pewno od Tenere z dużą gardzielą na prawym gaźniku (tym podciśnieniowym)?
A 3AJ i 3TB mają różne? Bo szczerze nie sprawdzałem :niewiem: Wczoraj z testów nic nie wyszło, bo gaźniki od znajomego musiałem regulować łącznie z poziomem paliwa w komorach, a że ma krzywe pływaki, to wyszło to tak sobie i trzymając 120km/h brakowało mu paliwa. Podmiana modułów nie wykazała zmian, przynajmniej tak mi się wydaje. Może zwyczajnie mam schizy, że idzie nie tak jak trzeba? :niewiem: Niby 3TB zapier..la, ale patrząc na przyspieszenie od 100km/h wzwyż, to różnicy nie ma, albo nawet 3AJ idzie lepiej, bo w 3TB tak wali powietrzem w klatę, że człowiek robi za spadochron. Tak czy inaczej muszę sobie kupić jakiś taki "rowerek" do tyrania po polach, bo poręczność tenery znacznie odbiega od wersji bez owiewki.
W 3TB chyba siedzi gaźnik z małą gardzielą. Przerzuciliśmy silnik z 1VJ do 43F, ze względu na to że brakowało miejsca w ramie 43F zostały gaźniki z 43F.
Po zmianie różnica wg mnie baaardzo duża, tzn. silnik z 1VJ który naprawdę jak na XT dość solidnie zapieprzał w ramie 43F już taki ognisty nie jest.
Fakt - zmienione zostały również moduły i cała elektryka... ale bardziej w gaźnikach upatruję powód lekkiego przymulenia.

Re: XT 600 Z 3AJ

: 19 maja 2014, 17:00
autor: Gacek
Nawet same tenreki wychodziły w dwóch rożnych wersjach gaźnikowych od 1990 miały 160/116 wcześniej 1988 160/125 mowa o 3 AJ 1 VJ Z 87 miał 145/125 3 tb w zależności od wersji 130 / .120 ostatnie - wcześniejsze 130 /125 2kf 130 /120 .Wg ludzi obeznanych z tematem duży przekryj nie jest wykładnikiem lepszej dynamiki lub większej mocy :| .

Re: XT 600 Z 3AJ

: 20 maja 2014, 06:53
autor: Piekny
Arturro, jak dorwę gaźniki z raptorki po taniości na testy to pożyczę Ci moje gaźniki z TTRki.
Teraz po remoncie zapierdziela aż miło, na piątym biegu po odkręceniu w opór, katalogowe 155km/h idzie się czesać i TTRka wpada w nadświetlną, GSik walczący o stateczność przy 160km/h zostaje w tyle aż miło :omg:
A druga sprawa, czy Tenerki nie miały takich magicznych Red/Gray wire-mod jak TTRki którymi odblokowuje się moduł?

Re: XT 600 Z 3AJ

: 20 maja 2014, 07:35
autor: ArturS
A tego to już nie wiem :niewiem: Jeśli chodzi o prędkość, to problemu nie ma, bo licznikowe 160km/h leci bez problemów, może i więcej, ale na kostkach już od 140km/h tak zaczyna wężykować, że się robi niebezpiecznie. Ciekawe jak TTtka będzie chodzi na raptorowych gaźniorach. Jak uda Ci się wszystko zgrać, to pilnuj później hamowni w Ratce - czasami są akcje darmowego hamowania motocykli. Jakby tak się udało z TTtki wyciągnąć ponad 50KM, a zużycie paliwa pozostałoby w normie, to zastanowiłbym się czy nie zrezygnować z zakupu pomarańczy :lol:

Re: XT 600 Z 3AJ

: 20 maja 2014, 08:42
autor: Piekny
No właśnie sęk w tym że TTrka chyba remontu potrzebowała bardziej niż przypuszczałem.
Mocy przybyło sporo, spalanie nie pozostało na poprzednim poziomie, spadło! :o
Wczoraj z nudów pojechaliśmy sobie do Wisły, od nas z domu - 106 km do stacji, spalanie - 5,3l/100 a uparcie dawałem jej w palnik do oporu :bananaevil:
Na tą chwile już tylko masa TTrki mnie czasami denerwuje, pojeździłem WR250 i DRZ400Y - jakie to rowerowate :slinka: