Benzyna w oleju
-
- Lubiący błoto
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 sty 2019, 09:02
- Motocykl: Tenere 600
Re: Benzyna w oleju
Sebastian - wyluzuj.
I Artura nie denerwuj, bo będzie Ci kiedyś wstyd.
I Artura nie denerwuj, bo będzie Ci kiedyś wstyd.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 21
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
- Motocykl: Xt 600 3tb
Re: Benzyna w oleju
A czym go denerwuje nie ma co się przeciesz o prawde obrażać 

- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Benzyna w oleju
Sebastian pisze: ↑30 wrz 2022, 14:09 Więc poświęce swój czas zeby takiego znawce mistrza mechaniki oświecić oturz sprawa jest następująca to jest jeden i ten sam ch*j jak się uszkodzi kranik podciśnieniowy paliwo leci grawitacyjnie to tak jak byś zostawił otwarty kranik i jeśli jest zaworek uszkodzony to leje sie tu i tu tak samo a odrazu na tłoka moze się lać paliwo ale tylko w 2t jeśli znasz budowe silnika 2 i 4t troszkę się doucz budowy silnika i zrozum działanie dam ci link specjalnie na tym forum szukałem dla ciebie gratulóje zrobienia z siebie pośmiewiska

Oturz - dwa błędy w jednym słowie.
odrazu - pisze się osobno "od razu"
gratulóje - pisze się przez "u"
Brak interpunkcji.



Budowa silnika NIEMA 2T vs 4T nic wspólnego z tym co się dzieje z paliwem przy uszkodzonym zaworku iglicowym. Budowy gaźnika wykładał nie będę, mogę dać link do literatury fachowej, jeśli chcesz. Jeśli bardzo chcesz się przekonać co się stanie w przypadku gaźnika XT/TT600, to zrób prosty test - wyjmij zaworek całkowicie i odkręć kranik. Tylko podstaw sobie wcześniej pojemnik pod motocykl, bo całe paliwo ze zbiornika przeleje się właśnie tam. Do cylindra nie poleci absolutnie NIC.
Druga sprawa - kranik podciśnieniowy. Powiedz mi, od czego jest dodatkowa membrana? Podpowiem tak po krótce, że jest po to, aby dzięki podciśnieniu odciągać (otwierać) zawór w kraniku, aby te mogło popłynąć dalej, do gaźnika odpowiednim kanałem. Podciśnienie może być pobierane z różnych miejsc, ale w przypadku wolnossaka najłatwiej pobrać je jak najbliżej zaworów ssących, z reguły więc podłączenie jest do jednego króćca ssącego - w XT również jest na to miejsce, ale nie po to aby podłączać tam kranik, a pompę podciśnieniową, która występuje w modelu TENERE. Konstrukcja kranika podciśnieniowego może być różna, ale ponieważ grawitacja i ciśnienie (nie wielkie, ale jednak) dodatkowo pomaga domknąć zawór w kraniku, to też zazwyczaj paliwo na stałe znajduje się pomiędzy zaworem a membraną. Co się stanie, jeśli membrana się uszkodzi? Ano to, że CAŁE paliwo znajdujące się w zbiorniku przepłynie przez nią wprost do wspomnianego miejsca podłączenia podciśnienia, czyli do jednego z króćców ssących. A że z reguły te są pochylone do przodu, to paliwo się nie cofnie do gaźnika i nie wyleje pod motocykl, a poleci dalej do kanału ssącego. Jeśli mamy odrobinę, a może nie odrobinę a DUŻO szczęścia i silnik stanął akurat w fazie zamkniętego zaworu, do którego jest podłączone podciśnienie, no i o ile mamy ten zawór idealnie szczelny, to paliwo po napełnieniu kanału ssącego zaczenie przelewać się do gaźnika, airboxa i również przelewem pod motocykl. Z reguły, niestety, zawór nie jest na tyle szczelny i zazwyczaj nie mamy tego szczęścia żeby był całkowicie domknięty, to też cały zbiornik po trochu przelewany jest do cylindra i bez problemu przez pierścienie dostaje się do miski olejowej. Jeśli w kraniku podciśnieniowym uszkodzony jest sam zawór, to cóż - tak jakby kranik manualny zostawić otwarty. O ile zaworki iglicowe trzymają, to nawet tego nie zauważymy dopóki z jakiegoś powodu nie będzie potrzeby odłączyć przewodu paliwowego do gaźnika. Jeśli zaworki nie trzymają jak należy, to stanie się to co w przypadku XT/TT600 - paliwo z komory pływakowej, po przekroczeniu pewnego poziomu, zwyczajnie przelewem trafi pod motocykl, o ile oczywiście na miejscu są wężyki luźno zwisające gdzieś w okolicy kiwaka, no i o ile są drożne. Taka oto jest różnica kranik manualny vs. podciśnieniowy w kwestii paliwa w oleju.
Przykładowe motocykle z kranikami podciśnieniowymi: Kawasaki KLE 500, Honda XL 600/650 V Transalp.
Uszkodzony/zawieszony zaworek iglicowy oznacza w nich momentalny wzrost "zużycia" paliwa, bo te się leje podczas uruchomionego silnika pod motocykl - w moim KLE zgubiłem cały zbiornik w niespełna 60km
Uszkodzona membrana kranika podciśnieniowego to przelanie paliwa do silnika.
Trzecia sprawa - sprawdzenie poziomu oleju. Tak, potrafię czytać, po angielsku również. Wiesz co możesz zrobić z opisanym sposobem? Wsadzić między bajki. Poziom w XT/TT600, czy wielu innych motocyklach z osobnym zbiornikiem oleju (np KTM LC8) jest na tyle niesprawdzalny, że sami zawodowi mechanicy nie raz po prostu przelewają i mówią klientom, że może coś tam wypłynąć na początku nie tam gdzie trzeba. Do tego każdy konkretny motocykl inaczej trzyma poziom po odstaniu - bo inna lepkość oleju, bo zużyta pompa, bo nieszczelny zawór zwrotny.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 21
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
- Motocykl: Xt 600 3tb
Re: Benzyna w oleju

Ostatnio zmieniony 01 paź 2022, 15:16 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 21
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
- Motocykl: Xt 600 3tb
Re: Benzyna w oleju


- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Benzyna w oleju





Może jednak czasami warto znaleźć trochę czasu oraz pokory, by się dowiedzieć jak temat wygląda w danym modelu, tym bardziej, że ktoś robi Ci przysługę i daje Ci tą wiedzę za darmo. Ale widzę, że jesteś najlepszym mechanikiem w swojej okolicy i normalna dyskusja potwierdzona rzeczowymi argumentami nie ma sensu.
Sam pisałem wiele lat temu tą skróconą instrukcję, którą zacytowałeś, a i tak raz zdarzyło mi się osobiście przelać olej we własnym sprzęcie. Sucha miska wymaga dużej cierpliwości i dokładności przy kontroli oleju i Artur ma w tej kwestii 100% racji.
Koniecznie. Tylko nie wiem czy nie za dużo znaków napisałem i znajdziesz czas, by to przeczytać

-
- Lubiący błoto
- Posty: 21
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
- Motocykl: Xt 600 3tb
Re: Benzyna w oleju
Ok zrób tak faktycznie wyciąg zaór iglicowy i postaw moto na wzniesieniu w sęsię przodem w duł niekazdy stawia na płaskim gaźnik jest po stoszku jeśli wogule widziałeś go kiedyś rozebranego i na płaskim faktycznie będzie się lać do airboksa zrób tak potem napisz co się stało po 2 naprawdę nie mam czasu mam okropnie duzo roboty piszę też bardzo szybko czasami moze słabo zrozumiale a być może jestem dyslektykiem śmiej się z tego zato gratuluję twojego poziomu ze mi to wytykasz i wyśmiewasz no i pisior rośnie 

Ostatnio zmieniony 03 paź 2022, 20:40 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 21
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
- Motocykl: Xt 600 3tb
Re: Benzyna w oleju
A ciebie za błędy przepraszam ze ci wyrządzam taką krzywde to kurwa nieczytaj pozdrawiam 

Ostatnio zmieniony 03 paź 2022, 20:23 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 21
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
- Motocykl: Xt 600 3tb
Re: Benzyna w oleju
Gdybym uznał Artura rację w 100% to bym to przyznał chociasz nie uważam że jest głupi bo go poprostu nie znam po za tym sam go ocoś dopytuje bo jak czegoś niewiem to nie udaje najmondzejszego sam się nie raz pomyliłem i wiele razy jeszcze to zrobie jak karzdy jesteśmy tylko ludzmi ale tutaj podtrzymuję
-
- Czyścioch
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 lut 2017, 12:36
- Motocykl: yamaha tt 600 e
Re: Benzyna w oleju
Powiem tak
Z koniem się nie kopiemy
z i... nie dyskutujemy
Z koniem się nie kopiemy
z i... nie dyskutujemy