Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 471
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
Swoją drogą kol Trawel zamiast wyważać otwarte drzwi wysłalbym silnik do ArturaS ma sprawdzone warsztaty i dostęp do czesci.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
Artur, to uszkodzenie na powyższych zdjęciach to częsty przypadek? To, że pękały z przodu po zerwaniu klina i zderzeniu wałka balansowego to wiem, ale pękniętego tyłu to na forum jeszcze nie widziałem. Rozumiem, że to w trakcie odpalania idzie cofka na kopkę?
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
Tak, to się dzieje, gdy kopniak konkretnie odda. W 2KF, 43F i wszystkim starszym nawet jak odda, to się wiele nie dzieje, choć jeden niedawny przypadek był, że ktoś ma teraz śruby w nodze... W każdym razie, na stole miałem już kilkanaście silników z TTR tylko dlatego, że oddał i rozwalił to i owo. Pęknięcie karteru wychodzi z reguły dopiero po ściągnięciu dekla. A ściąga się dlatego, że często wyłamuje tylko blokadę mechanizmu i kopniak zaczyna się opierać o dekiel kalecząc go - ściągamy sprawdzić co tam się zadziało i bywa różnie. Czasami tylko blaszka do wymiany, czasami wyłamane są 1-2 zęby w zębatce pośredniej (tej między mechanizmem a koszem sprzęgła), raz trafił mi się dodatkowo uszkodzony kosz sprzęgła. Najgorsze dwa silniki to totalny śmietnik - bo oderwał się cały kawałek karteru z blokadą i śrubkami, klient dalej jeździł, bo kopać się dało, ale ten kawałek poszedł w skrzynię, zmieliło go i opiłki załatwiły korbę i wałek z głowicą. Pęknięcie karteru to jakieś 70-80% przypadków, czasami tyko kreska idąca od gniazda łożyska skrzyni, czasami pęknięcie widoczne jest też na zewnątrz.
-
- Czyścioch
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 sty 2022, 23:06
- Motocykl: Ttr600
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
Ok mam mniej więcej pogląd na sytuację, ale rozkminiłem że zmienię sam wałek zdawczy i ttr przerobię na rozrusznik elektryczny problem pękania karterow zniknie dobrze rozumuje ?? Dekiel zewnętrzne już przerobiłem pod zasilanie tylko zostaję teraz kwestią elektryki przerobienia zbiornik na olej bo kupić oryginalny to czarna magia, małe pytanie czy przełożenia muszę wrzucić z ttr ??
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
Akumulator likwiduje problem z pękaniem.
Co do rozrusznika, to musisz wrzucić również wał z 3TB. Dekiel z 3TB do TTR pasuje 1:1, a w lewym karterze wystarczy odkręcić zaślepkę żeby się wpiąć wężem z olejem.
Co do rozrusznika, to musisz wrzucić również wał z 3TB. Dekiel z 3TB do TTR pasuje 1:1, a w lewym karterze wystarczy odkręcić zaślepkę żeby się wpiąć wężem z olejem.
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
Jest gdzieś tutorial jak ogarnąć ten akumulator? Schemat podłączenia, miejsce montażu, jaki akuś itp.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
Akuś - najtańszy i najmniejszy litowo-jonowy (czy coś takiego), co nic nie waży. Schematu nie potrzeba - wypinasz kondensator i w jego miejsce dajesz przewody od akumulatora.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
Jak coś to służę pomocą, akcja łatwiejsza niż się wydaje
http://forum.yamahaxt.pl/viewtopic.php?t=6813

http://forum.yamahaxt.pl/viewtopic.php?t=6813
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 471
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
I drugą przyczyną odbijania to ten po..bany automatyczny odprężnik nie da się przewentylowac po glebie czy zalaniu trzeba zrobić na ręczny ( np klamka z roweru linka-ja mam w xr dźwignie simano z przerzutek) i problemy z oddawaniem znikną.
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
Podpisuję się rencami i nogami. Też nie umiałem się dogadać z auto-deko. Po zainstalowaniu ręcznego deko ze zwykłej linki i klamki rowerowej odpalanie po zalaniu i ustawianie tłoka stało się dużo łatwiejsze. Tak czy inaczej spróbuję przetestować opcję z akumulatorem zamiast kondensatora, zawsze może być jeszcze lepiej.