Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
-
- Czyścioch
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 sty 2022, 23:06
- Motocykl: Ttr600
Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
Potrzebuję pomocy jaka jest różnica w 1vj a 3tb bo kupiłem ttr600 miałem 1vj pekl w nim.karter i ogólnie ktoś gnój z silnika z zrobił kupiłem kompletny 3tb z rozrusznikiem i myślę że uda mi się go przeszczepić zamiast 1vj dekle trzeba wymienić co już zauważyłem ale mam pytanie po prawej stronie w 3tb jest rurka olejowa połączona zpokrywa sprzęgła a w 1vj nie mam czegoś takiego może mi ktoś powiedzieć o co chodzi
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
Przekładasz lewy dekiel z 1VJ i tyle. Reszta pasuje i będzie działać.
Rurka olejowa nie ma znaczenia, po prostu ciut inaczej rozwiązali magistralę. Dla Ciebie to nie ma znaczenia.
Rurka olejowa nie ma znaczenia, po prostu ciut inaczej rozwiązali magistralę. Dla Ciebie to nie ma znaczenia.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
Zaraz zaraz, to w końcu TT600R, czy 1VJ? Zrób foto silnika, bo może tam być zdrowy mix
-
- Czyścioch
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 sty 2022, 23:06
- Motocykl: Ttr600
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
Słuchaj kupiłem tt600r z 1vj gdzie jest pekniety karter, teraz kupiłem drugi silnik kompletny cały od xt600 kod 3TB i chce go wrzucić do mojej ttr-ki po wstępnych oględzinach i zdjęciu dekli widzę że kolega wyżej który pisał ma rację powinno wszystko golić, jedynie co tousze wyrzucić elektryczny rozrusznik całe magneto i uzwojenie do prądnicy bo w 3TB był takowy, wkładam swoją pradnice magneto i powinno być git 

- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
Wrzuć fotki tego motocykla swojego i silnika, który kupiłeś.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
Zrób foto. To się kupy nie trzyma. Skąd wiesz, że to silnik z 1VJ? Zębatkę zdawczą masz kręconą dużą nakrętką, czy blaszką? Jeśli masz lewy dekiel taki jak w TT600R, czyli z przewodem olejowym, to nihuja to się nie zgra z silnikiem z 3TB, bo w TTR jest "krótki" wał. Nie założysz dekla z TTR do silnika z rozrusznikiem 1VJ, 3AJ, 3TB, TT600E, czy TT600RE. Nie, bo czop wału na to nie pozwoli.
Więc:
- albo są tylko kartery z 1VJ, a bebechy z TT600R, co jest możliwe, miałem takie na stole. Komuś odbił kopniak, rozwaliło kartery i szukał cokolwiek, byle nie zbankrutować
- albo jest silnik z 1VJ, ale ktoś wrzucił wał z TT600R, bo inaczej j/w, czyli można zapomnieć o przykręceniu dekla alternatora z TTR
Zrób foto i pokaż
Więc:
- albo są tylko kartery z 1VJ, a bebechy z TT600R, co jest możliwe, miałem takie na stole. Komuś odbił kopniak, rozwaliło kartery i szukał cokolwiek, byle nie zbankrutować
- albo jest silnik z 1VJ, ale ktoś wrzucił wał z TT600R, bo inaczej j/w, czyli można zapomnieć o przykręceniu dekla alternatora z TTR
Zrób foto i pokaż
-
- Czyścioch
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 sty 2022, 23:06
- Motocykl: Ttr600
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
To jest silnik który kupiłem 3TB z urwanym walkiem od zębatki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Czyścioch
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 sty 2022, 23:06
- Motocykl: Ttr600
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
To jest silnik z mojego ttr600 1VJ belgarda
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Czyścioch
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 sty 2022, 23:06
- Motocykl: Ttr600
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
To mój motor który kupiłem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB
No to teraz jest jasność. Wiec:
1. Silnik oryginalny, to... silnik oryginalny. To nie żaden 1VJ, a standardowy montowany fabrycznie, być może ze zmienionymi karterami, ale kilka sztuk na stole miałem już z vin rozpoczynającym się od 1VJ. Silnik i układ zasilania w TTR jest jedyny w swoim rodzaju, to mix części z XT/TT z lat 1984-1995 z układem zasilania na prąd stały, ale bez akumulatora, co jest poronionym pomysłem i źródłem setek rozwalonych karterów w tych modelach.
2. Silnik z 3TB pochodzi z modelu 90-95r. To dobrze, w typ przypadku
Wałek zdawczy w TTR ma numer OEM 3YP-17402-00-00. Ten sam wałek występuje m.in. w TT600S i w XT600 1990-1995, stąd ad.2, że jest ok
Musisz zrobić teraz mix z dwóch silników. Interesują Cie przede wszystkim wewnętrzne kartery, które rozwaliło w TTR - swoją drogą to właśnie największa przypadłość TTR, jeśli nie chcesz szybkiej powtórki, to musisz zrobić porządek z instalacją elektryczną, tj. zlikwidować możliwość słabych połączeń z regulatorem napięcia i kondensatorem (zalutować na stałe), założyć na stałe voltomierz, żeby mieć stały wgląd w parametry (uszkodzony regulator dający za małe lub za duże napięcie jest tu bardzo niepożądane), a najlepiej wprowadzić dodatkowe modyfikacje jak mały akumulator li-ion zamiast kondensatora. Jeśli boli po oczach inny kolor wewnętrznych karterów z XT, to je pomaluj, ja to olewam, jak klient chce, to odsyłam gołe kartery i ten oddaje to do szkiełkowania i proszku.
Dalej - z prawego karteru TTR musisz wydobyć blokadę sprężyny kickstartera i przełożyć do karteru XT, do tego jeszcze kilka elementów, wszystko opisałem w how-to "jak założyć kickstarter" http://www.yamaha-xt600.riderparts.pl/i ... 00-i-tt600
Skrzynia biegów w obu modelach się niczym nie różni, sprawdź która ma lepsze tryby i w razie czego zrób mix.
I na koniec sprawdź, czy przy okazji jak kopniak odbił nie rozwaliło zębatki pośredniej kickstartera lub sam jego mechanizm, bo i to się zdarza. Raz miałem silnik, w którym ucierpiał również kosz sprzęgła - ten w XT600 jest inny niż w TT600R, w której jest kosz taki jak np w 1VJ, czy 43F. Jeśli się okaże uszkodzony, to można przełożyć z XT, ale od razu trzeba przełożyć koło zębate na wale - różnią się ilością zębów, stąd inne przełożenia w XT i TT (przełożenie pierwotne).
Wał musi zostać z TTR mimo, że widać, że "się działo" - zerwało klin, chyba był też luz na czopie, bo widoczne jest punktowanie, które gówno daje, to się powinno go napawać elektropisem i nadlewkę przecisnąć bieżnią łożyska. Główka korbowodu słaba, do wymiany korba. Wyślij go najlepiej do DOR-MAR Marek Olechowski, przekuje korbę i zrobi porządek z czopem/czopami.
1. Silnik oryginalny, to... silnik oryginalny. To nie żaden 1VJ, a standardowy montowany fabrycznie, być może ze zmienionymi karterami, ale kilka sztuk na stole miałem już z vin rozpoczynającym się od 1VJ. Silnik i układ zasilania w TTR jest jedyny w swoim rodzaju, to mix części z XT/TT z lat 1984-1995 z układem zasilania na prąd stały, ale bez akumulatora, co jest poronionym pomysłem i źródłem setek rozwalonych karterów w tych modelach.
2. Silnik z 3TB pochodzi z modelu 90-95r. To dobrze, w typ przypadku

Wałek zdawczy w TTR ma numer OEM 3YP-17402-00-00. Ten sam wałek występuje m.in. w TT600S i w XT600 1990-1995, stąd ad.2, że jest ok

Dalej - z prawego karteru TTR musisz wydobyć blokadę sprężyny kickstartera i przełożyć do karteru XT, do tego jeszcze kilka elementów, wszystko opisałem w how-to "jak założyć kickstarter" http://www.yamaha-xt600.riderparts.pl/i ... 00-i-tt600
Skrzynia biegów w obu modelach się niczym nie różni, sprawdź która ma lepsze tryby i w razie czego zrób mix.
I na koniec sprawdź, czy przy okazji jak kopniak odbił nie rozwaliło zębatki pośredniej kickstartera lub sam jego mechanizm, bo i to się zdarza. Raz miałem silnik, w którym ucierpiał również kosz sprzęgła - ten w XT600 jest inny niż w TT600R, w której jest kosz taki jak np w 1VJ, czy 43F. Jeśli się okaże uszkodzony, to można przełożyć z XT, ale od razu trzeba przełożyć koło zębate na wale - różnią się ilością zębów, stąd inne przełożenia w XT i TT (przełożenie pierwotne).
Wał musi zostać z TTR mimo, że widać, że "się działo" - zerwało klin, chyba był też luz na czopie, bo widoczne jest punktowanie, które gówno daje, to się powinno go napawać elektropisem i nadlewkę przecisnąć bieżnią łożyska. Główka korbowodu słaba, do wymiany korba. Wyślij go najlepiej do DOR-MAR Marek Olechowski, przekuje korbę i zrobi porządek z czopem/czopami.