Strona 2 z 2

Re: Elektyczna zagadka

: 04 sty 2011, 21:14
autor: Grzesiek21
Cześć,
no i motocykl chodził pięknie, do pierwszej gleby.

Ale to w zasadzie nie była gleba tylko (delikatne) położenie go na prawy bok (na śniegu), z włączonym silnikiem.
Po 7 sekundach zgasiłem silnik i już nie odpalił.
Zaskoczył na chwilę na drugi dzień, dosłownie na chwile.

Patrzyłem na iskrę i faktycznie, jej nie było, jak zmniejszyłem prześwit w świecy, to była, a więc wniosek za słaby prąd.
To pomierzyłem jakie napięcie, wychodzi mi z cewki zasilającej moduł, otóż 14V, troszkę kiepsko, bo wcześniej ok. 50V przy kopaniu.
Zmierzyłem oporność tejże cewki i wynosi ona 124Ohm, a więc w graniach serwisówki, a więc co jest nie tak?

Jedyne co mi przyszło na myśl, to, to że poprosiłem kolegę aby dolał oleju i wlał po sam lejek :)
Miałem to spuścić ale zafascynowany tym że motocykl działa zapomniałem.
Może mieć to jakiś wpływ, bo nie widzę innego powodu, kurde.

Pozdrawiam

Re: Elektyczna zagadka

: 14 sty 2011, 22:47
autor: Grzesiek21
Sprawa rozwiązana, cewka zasilająca moduł CDI ma przebicie do masy, oporność niby ma dobrą, ale przebicie jest.
Teraz zamiast 50V daje tylko 3V :)

No to trzeba przewinąć :)
Przewijał ktoś z Was drodzy Panstwo, ceweczkę ?
Ile to mniej więcej kosztuje ?
Chodzi mi tylko i wyłącznie przewinięcie tej jednej ceweczki odpowiedzialnej za zasilanie modułu, a więc niewiele tego :)

Jak będzie to zbyt duży koszt, to postaram się przewinąć to sam.

Pozdrawiam

Re: Elektyczna zagadka

: 16 sty 2011, 18:58
autor: bald
http://www.zaplon.pl.tl/

Napisz do krokodyla z tej strony, on ma Biga [i pare innych maszyn ;) ] a tam padająca cewka łądująca CDI to jest znana sprawa. Wiem, że przewijał te cewki kilku kolegom i działają git.

Re: Elektyczna zagadka

: 16 sty 2011, 20:22
autor: Grzesiek21
bald, dzięki wielkie, już napisałem, dogadaliśmy się co i jak, bardzo wporządku człowiek i dużą wiedzę posiada na temat zapłonów i nie tylko. :)

Pozdrawiam