Ustawianie iglicy

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Ustawianie iglicy

Post autor: Gacek »

Jestem ciekawy co ci wyjdzie z tych porad :|gliny .
Moim zdaniem podstawa do wszelkich dywagacji to szczelność dolotu wylotu , następnie poziom paliwa w komorze pływakowej .
Końcówka wydechu jest rodzajem skrzynki rezonansowej dla pracy kolektora - nie używam x3 ale śmigam na przelotocie i bawiłem się przy tym sporo ( i jak na razie zamierzam na tym kończyć ) :) .
Adekwatne zkryzowanie końcówki przelotu daje efekt w postaci dynamiczniejszego wejścia na obroty w zaleznosci od przepływu gazów uzyskujesz efekt w postaci moment obr silnika uzyskujesz przy niższych lub wyższych obrotach .
Moje zdanie jest takie - skoro piec hula ci górą a brakuje dołem to efekt tego ze twoja końcówka nie utrzymuje adekwatnego cisnienai spalin i przy mniejszym ładunku jaki generuje spalanie mieszanki na wolnych obrotach dołem nie uzykujesz pożądanego w stosunku do obrotów podciśnienia .
Moim zdaniem możesz kopać sobie w gaźniku do woli jednak ten piec ma swoje kryteria .
Jak byś obadał czasy z jakim pracują zwory szybko zauważysz ze gaźnik pracuje w tym typie pod dyktando wydechu .
Ogólnie brakuje mi w twoim poście informacji o kolorze świecy i o tech .stanie układu wydechowego :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ahtaTT
Lubiący błoto
Posty: 32
Rejestracja: 25 lut 2016, 16:07
Motocykl: tt 600

Re: Ustawianie iglicy

Post autor: ahtaTT »

Glina pierwszy raz jak chciałem opuścić iglice przez pomyłkę jak podniosłem i wtedy to już ledwo motor zapalił juz nie mówiąc o regulacji ta śrubki bo się po prostu nie dało. Dopiero potem się zorientowałem ze zamiast opuścić to ja podniosłem iglice.
Gacek napisałem.na początku w pierwszym poście ze świecą jest czarna, cała udymiona. Pozatym krucce mam nowe uszczelki korektora nowe świecą również.
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Ustawianie iglicy

Post autor: glina »

Masz oryginalne dysze ? podaj rozmiary. Może ktoś coś modził i nie wyszło.
ahtaTT
Lubiący błoto
Posty: 32
Rejestracja: 25 lut 2016, 16:07
Motocykl: tt 600

Re: Ustawianie iglicy

Post autor: ahtaTT »

A jak.to.mierzyć? Narazie to odpuszczam bo.juz mi się nie chce wyciągać tego gaznika
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Ustawianie iglicy

Post autor: glina »

każda dysza ma na sobie rozmiar
ahtaTT
Lubiący błoto
Posty: 32
Rejestracja: 25 lut 2016, 16:07
Motocykl: tt 600

Re: Ustawianie iglicy

Post autor: ahtaTT »

Problem chyba rozwiązany. Rozebrałem ponownie swój gaźnik i rozebrałem stary w ktorym mam zerwany gwint od jednej dyszy. Okazało sie ze tam gdzie jest zawór air-cut nie mam sprężynki. Wiec przełożyłem do sprawnego gaźnika. Iglice ustawiłem na środkowe zapięcie i motocykl zapalił chodzi równo ale po nagłym dodaniu gazu gaśnie. Mam nadzieje ze to kwestia regulacji. Jutro sie tym zajmę i napisze co z tego wyszło.
ahtaTT
Lubiący błoto
Posty: 32
Rejestracja: 25 lut 2016, 16:07
Motocykl: tt 600

Re: Ustawianie iglicy

Post autor: ahtaTT »

I problem rozwiązany moto ładnie się zbiera na cieplym pali dobrze na zimnym również. Chociaż zawór air-cut raczej nie ma nic do tego. Ale chodzi to najważniejsze. Dzięki za pomoc.
druid85
Czyścioch
Posty: 17
Rejestracja: 18 kwie 2016, 18:01
Motocykl: yamaha tt 600 belgarda 2001
Lokalizacja: Woj łódźkie

Re: Ustawianie iglicy

Post autor: druid85 »

Witam. U mnie gaźnik mech na 2 zabku od dołu a podciśnieniowy na środku i chodzi dobrze lecz świeca środek kawowy a obrzeża czarne. Jak ustawię mech na środek to kicha prycha czasami w gaźnik. Poza tym czy to normalne że lewy kanał ssący jest czysty a prawy czarny?
ODPOWIEDZ