Strona 2 z 22

Re: Problem z odpaleniem

: 31 sie 2010, 06:45
autor: terenowiecc
RedGothic pisze:Gażnik czyścić tylko bęzyną czy np... nitro albo rozpuszczalnik ?? :?: albo coś innego... chodzi mi o ten czarny nalot w środku gażnika...
Rozpuszczalnikiem nitro wyczyścisz gaźnik wraz z uszczelkami :twisted: Ja swój ostatnio myłem benzyną ekstrakcyjna.

Re: Problem z odpaleniem

: 11 wrz 2010, 11:42
autor: JedrasTT
ten filtr powietrza, jak to mówią, śmierdzi niemytym siusiakiem. filtr powinien być gąbkowy nasączony specjalnym płynem. można kupić płyn i filtr od razu nasączony np. w Larssonie. jak bede miał chilę to zrobie foty mojego do pokazania. pozdrawiam

Re: Problem z odpaleniem

: 16 wrz 2010, 11:26
autor: Trampek

Re: Problem z odpaleniem

: 02 paź 2010, 15:51
autor: RedGothic
Żeby wyciągnąć filtr oleju to trzeba spuscić olej?? :oops: :oops: :oops: Niemoge doczekac sie juz wiosny... :P

Re: Problem z odpaleniem

: 02 paź 2010, 18:28
autor: ogur69
poco chcesz wyciągać filter ja go wymieniam przy każdej wymianie oleju bo koszt znikomy i dla zdrowotności motora niezaszkodzi razem z tlenfiltrem.dlaczego chcesz czekać do wiosny sezon offroad trwa cały rok

Re: Problem z odpaleniem

: 02 paź 2010, 18:57
autor: terenowiecc
RedGothic pisze:Żeby wyciągnąć filtr oleju to trzeba spuscić olej?? :oops: :oops: :oops: Niemoge doczekac sie juz wiosny... :P
Etam, zawsze jest pora na enduro. Muszę z Bratem zrobić jakąś jesienno-offroadową sesję, bo teraz w lesie jest pięknie :D

Re: Problem z odpaleniem

: 03 paź 2010, 06:37
autor: Trampek
RedGothic pisze:Żeby wyciągnąć filtr oleju to trzeba spuscić olej?? :oops:
Wracając do twojego pytania, wycieknie ci tylko olej co jest w filtrze tj. ok 0,1 l

Żebyś wiedział dlaczego nie trzeba go spuszczać to tu masz krótki opis układu smarowania yamahy
Tutaj pozwolę sobie krótko wytłumaczyć działanie układu smarowania, bo w dalszej części artykułu będę używał pewnych terminów, które mogą być dla niektórych niezrozumiałe. Silnik TT-R 600 posiada układ smarowania z tak zwaną suchą miską olejową. Pompa oleju składa się jakby z dwóch pomp zwanych sekcjami. Pierwsza sekcja, o dużo większej wydajności (zazwyczaj dwa razy większa), wysysa olej z dna karteru silnika i przetłacza go do zbiornika będącego poza silnikiem. W zbiorniku tym czynnik smarujący ulega odpienieniu i schłodzeniu. Ze zbiornika olej trafia z powrotem do silnika, do drugiej sekcji, która jest właściwą pompą smarującą silnik. Układ taki ma wiele zalet: jest niewrażliwy na głębokie pochylenia, jazdę na jednym (przednim czy też tylnym) kole i inne wybryki kierowcy. Silnik ma mniejszą wysokość ze względu na zredukowanie miski olejowej, dodatkowo zbiornik poza silnikiem działa jak chłodnica oleju. Jedyną wadą tego systemu jest jego skomplikowanie. Filtr oleju chroni głównie silnik, ponieważ ze zrozumiałych względów znajduje się on za pompą oleju, w przypadku dostania się piasku podczas dolewania oleju do zbiornika bez przeszkód dostaje się on do pompy.

Całość artykułu

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56426,2792931.html

Re: Problem z odpaleniem

: 03 paź 2010, 08:24
autor: RedGothic
Chce wymienić olej wraz z filtrem oleju i powietrza... niestety mam kola supermoto wiec jesien w moim wykonaniu odpada... Chciałbym wyciagnąć filtr oleju i powietrza i kupić takie same albo lepsze...

Re: Problem z odpaleniem

: 03 paź 2010, 10:24
autor: Trampek
Z filtrem oleju to nie ma sprawy kupisz go prawie wszędzie i w każdym sklepie z częściami do moto (pewnie niedługo będzie nawet w biedronce) bo pasuje do jakieś 150 modeli Yamahy, gorzej z filtrem powietrza tu raczej nie zaoszczędzisz mało firm ma go w swojej ofercie.
Wyżej masz link do faszystowskiego ebay'a jak powinien on wyglądać i ile powinien kosztować.

A i nie zapomnij pytać czy flirt jest już nasączony olejem czy suchy, bo jak suchy to dochodzi jeszcze koszt zakupu oleju do filtrów.

Re: Problem z odpaleniem

: 03 paź 2010, 16:27
autor: RedGothic
Olej wleje mu MOTULA półsyntetyk to dobry wybór :?: :oops: :?: