Problem z odpaleniem

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: terenowiecc »

RedGothic pisze:Gażnik czyścić tylko bęzyną czy np... nitro albo rozpuszczalnik ?? :?: albo coś innego... chodzi mi o ten czarny nalot w środku gażnika...
Rozpuszczalnikiem nitro wyczyścisz gaźnik wraz z uszczelkami :twisted: Ja swój ostatnio myłem benzyną ekstrakcyjna.
JedrasTT
Czyścioch
Posty: 4
Rejestracja: 11 wrz 2010, 11:37

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: JedrasTT »

ten filtr powietrza, jak to mówią, śmierdzi niemytym siusiakiem. filtr powinien być gąbkowy nasączony specjalnym płynem. można kupić płyn i filtr od razu nasączony np. w Larssonie. jak bede miał chilę to zrobie foty mojego do pokazania. pozdrawiam
Awatar użytkownika
Trampek
Po kostki w błocie
Posty: 228
Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
Lokalizacja: Rabka/ Szczecin

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: Trampek »

Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
Awatar użytkownika
RedGothic
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:47
Motocykl: YAMAHA XT 600 Z TENERE ^_^

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: RedGothic »

Żeby wyciągnąć filtr oleju to trzeba spuscić olej?? :oops: :oops: :oops: Niemoge doczekac sie juz wiosny... :P
Było: Motorynka , Komar1973 , WSK 3 , SHL M11 , Yamaha TT600 4GV BELGARDA...
Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach...
Jazda na motorze to najlepsza rzecz jaką można robić w ubranich...
Awatar użytkownika
ogur69
Po kostki w błocie
Posty: 298
Rejestracja: 21 sty 2010, 21:40
Lokalizacja: witnica

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: ogur69 »

poco chcesz wyciągać filter ja go wymieniam przy każdej wymianie oleju bo koszt znikomy i dla zdrowotności motora niezaszkodzi razem z tlenfiltrem.dlaczego chcesz czekać do wiosny sezon offroad trwa cały rok
ludzie dzielą się na czystych i szczęśliwych
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: terenowiecc »

RedGothic pisze:Żeby wyciągnąć filtr oleju to trzeba spuscić olej?? :oops: :oops: :oops: Niemoge doczekac sie juz wiosny... :P
Etam, zawsze jest pora na enduro. Muszę z Bratem zrobić jakąś jesienno-offroadową sesję, bo teraz w lesie jest pięknie :D
Awatar użytkownika
Trampek
Po kostki w błocie
Posty: 228
Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
Lokalizacja: Rabka/ Szczecin

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: Trampek »

RedGothic pisze:Żeby wyciągnąć filtr oleju to trzeba spuscić olej?? :oops:
Wracając do twojego pytania, wycieknie ci tylko olej co jest w filtrze tj. ok 0,1 l

Żebyś wiedział dlaczego nie trzeba go spuszczać to tu masz krótki opis układu smarowania yamahy
Tutaj pozwolę sobie krótko wytłumaczyć działanie układu smarowania, bo w dalszej części artykułu będę używał pewnych terminów, które mogą być dla niektórych niezrozumiałe. Silnik TT-R 600 posiada układ smarowania z tak zwaną suchą miską olejową. Pompa oleju składa się jakby z dwóch pomp zwanych sekcjami. Pierwsza sekcja, o dużo większej wydajności (zazwyczaj dwa razy większa), wysysa olej z dna karteru silnika i przetłacza go do zbiornika będącego poza silnikiem. W zbiorniku tym czynnik smarujący ulega odpienieniu i schłodzeniu. Ze zbiornika olej trafia z powrotem do silnika, do drugiej sekcji, która jest właściwą pompą smarującą silnik. Układ taki ma wiele zalet: jest niewrażliwy na głębokie pochylenia, jazdę na jednym (przednim czy też tylnym) kole i inne wybryki kierowcy. Silnik ma mniejszą wysokość ze względu na zredukowanie miski olejowej, dodatkowo zbiornik poza silnikiem działa jak chłodnica oleju. Jedyną wadą tego systemu jest jego skomplikowanie. Filtr oleju chroni głównie silnik, ponieważ ze zrozumiałych względów znajduje się on za pompą oleju, w przypadku dostania się piasku podczas dolewania oleju do zbiornika bez przeszkód dostaje się on do pompy.

Całość artykułu

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56426,2792931.html
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
Awatar użytkownika
RedGothic
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:47
Motocykl: YAMAHA XT 600 Z TENERE ^_^

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: RedGothic »

Chce wymienić olej wraz z filtrem oleju i powietrza... niestety mam kola supermoto wiec jesien w moim wykonaniu odpada... Chciałbym wyciagnąć filtr oleju i powietrza i kupić takie same albo lepsze...
Było: Motorynka , Komar1973 , WSK 3 , SHL M11 , Yamaha TT600 4GV BELGARDA...
Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach...
Jazda na motorze to najlepsza rzecz jaką można robić w ubranich...
Awatar użytkownika
Trampek
Po kostki w błocie
Posty: 228
Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
Lokalizacja: Rabka/ Szczecin

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: Trampek »

Z filtrem oleju to nie ma sprawy kupisz go prawie wszędzie i w każdym sklepie z częściami do moto (pewnie niedługo będzie nawet w biedronce) bo pasuje do jakieś 150 modeli Yamahy, gorzej z filtrem powietrza tu raczej nie zaoszczędzisz mało firm ma go w swojej ofercie.
Wyżej masz link do faszystowskiego ebay'a jak powinien on wyglądać i ile powinien kosztować.

A i nie zapomnij pytać czy flirt jest już nasączony olejem czy suchy, bo jak suchy to dochodzi jeszcze koszt zakupu oleju do filtrów.
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
Awatar użytkownika
RedGothic
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:47
Motocykl: YAMAHA XT 600 Z TENERE ^_^

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: RedGothic »

Olej wleje mu MOTULA półsyntetyk to dobry wybór :?: :oops: :?:
Było: Motorynka , Komar1973 , WSK 3 , SHL M11 , Yamaha TT600 4GV BELGARDA...
Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach...
Jazda na motorze to najlepsza rzecz jaką można robić w ubranich...
ODPOWIEDZ