Strona 2 z 3

Re: XT 600 3TB

: 14 wrz 2015, 20:17
autor: Gacek
Wiec proponuję ci abyś znalazł chwilę czasu i chęci - i dla własnej satysfakcji i pogłębienia wiedzy obadł co tkwi w bebechach pieca twojego xt .To ze nie posiadasz obecnie silnika od rozrusznika i instalacji to nie znaczy ze go kiedyś w tym piecu nie było :roll: tak sobie dedukuję ;) .

Re: XT 600 3TB

: 15 wrz 2015, 18:31
autor: mlody
Mam dokładnie taki sam model. W środku nie ma nic od rozrusznika. Tak jak wcześniej pisałem, na wale nie ma sprzęgła jednokierunkowego i innych kół zębatych. W miejscu wejścia rozrusznika do silnika jest zaślepka.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sorry za zaśmiecanie tematu.

Re: XT 600 3TB

: 15 wrz 2015, 18:44
autor: qpa
dzięki młody za pokazanie tej ciekawostki :)

Re: XT 600 3TB

: 15 wrz 2015, 19:13
autor: Gacek
To zajebiście skośnoocy działali - pewnie zabrali im premie i z tego powodu zajumali złom od rozrusznika i miedz silnika aby zrekompensować sobie straty :P .: .

Re: XT 600 3TB

: 16 wrz 2015, 18:25
autor: bekasek2
Jutro będę trochę latał po szutrach, to wcześniej sprawdzę ten temat. Podejrzewam, że tak jak u Ciebie młody jest tylko zaślepka.

Re: XT 600 3TB

: 24 wrz 2015, 17:29
autor: bekasek2
Miałem ostatnio chwilę czasu więc wziąłem się za podwyższanie nieco XTka. Jako że jestem wysoki, Yamaha jest dla mnie dość niska. Wyszło mniej więcej tak:

Obrazek

Obrazek

Na drugiej fotce wykonany element z instrukcji z niemieckiej strony o XT. Nie wiem czy będzie to na tyle solidne żeby wytrzymało wiele kilometrów, ale na razie działa elegancko. Jedyny problem to rolka łańcucha, która jest głośna jak cholera. Znalazłem gdzieś na forum patent z łożyskami i kawałkiem twardej gumy, i chyba się na niego zdecyduje ;)

Re: XT 600 3TB

: 24 wrz 2015, 18:15
autor: mlody
Spoko patent. Zbieram się, żeby zrobić to u siebie, ale jakoś czasu nie mogę znaleźć. Do tego myślałem o podwyższeniach do przodu, żeby wyglądało równo.

Re: XT 600 3TB

: 24 wrz 2015, 20:21
autor: Gacek
W swoim czasie tez w podobny sposób zaczynałem dłubaninę z zawiasem w swoim xt :) .
Myślę ze to poprawna droga "rozwojowa " o ile komuś nie zabraknie tzw weny ;) .
Moim zdaniem posiadacze xt w wersji 3tb do 95 roku są w komfortowej sytuacji 8-) . Z tego modelu niewielkim nakładem finansowym mozna wyciągnąć dużo wyższe parametry do jazdy off niż w wcześniejszych modelach które są określane jako bardziej uterenowione 2kf 3aj .

Re: XT 600 3TB

: 25 wrz 2015, 20:10
autor: bekasek2
mlody pisze:Spoko patent. Zbieram się, żeby zrobić to u siebie, ale jakoś czasu nie mogę znaleźć. Do tego myślałem o podwyższeniach do przodu, żeby wyglądało równo.
Co do przodu też są plany, ale na razie jest dużo lepiej więc tak zostanie.
Fajna maszyna ta Yamaha, wcześniej miałem DT 125, dużo lżejsza fajnie się latało ale moc jednak inaczej oddawana była (jak to w 2T).

Co do łożysk i tego patentu to łożyska już kupione, trzeba będzie podziałać z podkładkami no i gumą, której niestety jeszcze nie zdobyłem.

Obrazek

Obrazek

I jeszcze stara "rolka" ;)

Obrazek

Zamontuje i zobaczymy :P

Re: XT 600 3TB

: 26 wrz 2015, 18:52
autor: Gacek
Nie wiem ale z foty łożyska sprawiają wrazenie ze posiadają większą średnicę zewnętrzną niż oryginalna rolka - :?
Moim zdaniem warto ustawić moto tak aby wahacz luźno zwisał i koło luźno się obracało aby obadać jak to wszystko współpracuje :|.
Na ile miałem okazję używać przedłużki pod amortyzator oryginalna rolka ma zbyt dużą średnice .Osobiście mam takie preferencje że podczas jazdy sporo hamuje silnikiem :roll: zresztą popróbujesz przekonasz się co i jak się sprawuje 8-) .
Ja osobiście mam założony slizg rolki szły w try "mig" albo jak kto woli " mirage' na manowce :lol: .