Strona 2 z 2

Re: "Pływanie" przodu w zakrętach

: 14 paź 2013, 19:19
autor: Pawlo
Przyjrzyj się tylnemu zawieszeniu czy nie ma luzów - wbrew pozorom ma bardzo duży wpływ. Nawet szprychy mają znaczenie, ale to by musiały być już mocno luźne, żebyś aż tak to odczuwał.

Re: "Pływanie" przodu w zakrętach

: 15 paź 2013, 05:26
autor: kacza
OK, zmniejszę ciśnienie. Będzie dobrze 1.5 bar na przód i 1.2 na tył?
Poszarpię tylni wahacz z kołem, może coś tam ciekawego znajdę. Niestety do moto będę miał dostęp dopiero w weekend.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły, pisać -chcę sprawdzić jak najwięcej żeby mieć pewność ;)

Re: "Pływanie" przodu w zakrętach

: 15 paź 2013, 05:53
autor: ArturS
W serwisówce mam tak na przód/tył:
- 1.5/1.5 lub 1.5/1.8 jeśli obciążony ponad 90kg
- 1.0/1.2 offroad (chyba, bo nie chce mi się teraz szukać)
W praktyce, jak się zapakuje w sakwy, to przód biję na 1.8-2.0, tył nawet 2.5. Przy 1.5/1.8 powyżej 100km/h tak mi wężykuje, że się jechać nie da, po dobiciu jak ręką odjął. Jakby nie patrzeć, np transalpy mają coś 2.2/2.5, a opony te same, tylko masa większa ;) Na co dzień jeżdżę na 1.5/1.8, bo lekki nie jestem :roll: Na offa do 1.0 raczej nie zbijam, bo kilka razy już łapałem paciaka od przyszczypnięcia dętki.

Re: "Pływanie" przodu w zakrętach

: 15 paź 2013, 16:30
autor: Gacek
Dla wersji E obciążenie osi to 55/45 % ja biję do jazdy off delikatnie więcej przód około 1.2 tył 0.8 kwestia twardości mieszanki z jakiej jest guma zrobiona .
Nie do końca czuje termin jakiego użyłeś " pływanie " na ile czuję to co napisałeś ze podczas jazdy na wprost wykonujesz szybkie ruchy kierą a koło toczy się swoim torem a góra chodzi bokami to następuje zbyt duże wyprzedzenie , odczuwalny może być tez swoistego rodzaju opór na kierownicy .Przyczyna takiego zjawiska nie musi być jednoznaczna ;) .

Re: "Pływanie" przodu w zakrętach

: 16 paź 2013, 04:11
autor: kacza
Tak, to jest właśnie takie opóźnienie (bardzo małe) i dodatkowy opór pewnie związany z pokonaniem siły bezwładności i odśrodkowej koła.
Są to bardzo małe objawy, nie ma nic w stylu że ja skręcam a moto jedzie prosto. :panika:

Re: "Pływanie" przodu w zakrętach

: 19 paź 2013, 00:45
autor: Gacek
Ja niczego nie sugeruję - sam niejednokrotnie popełniałem błedy bo zmieniałem opony i np dłubałem przy zawiasie :? z regóły efekt był taki ze nie umiałem po takiej operacji co miało jaki wpływ i na co :oops: Mało czasu na jazdę :( jeszcze mniej na dłubanie :shock: człowiek próbuje zrobić parę zmian na raz aby oszczędzić na czasie a efekt jest zupełnie odwrotny od zamierzanego :roll:.

Re: "Pływanie" przodu w zakrętach

: 19 paź 2013, 23:52
autor: Tomiacho
Może sprawdz jeszcze gumy w półce do których jest przykręcona kierownica. Może to wynikać ze zbyt miękkich już wyrobionych tych gum i stąd opóźnienie przy skręcaniu. Na postoju może być to niewyczuwalne.

Re: "Pływanie" przodu w zakrętach

: 22 lis 2013, 13:50
autor: XfarmerX
Ja w moim xt miałem nie równo ustawione lagi różnica była około niecałe pół centymetra i właśnie na zakrętach mnie ściągało po ustawieniu tak jak powinno być problem znikną