Strona 2 z 6
Re: XT600 generalny remont
: 20 sty 2013, 20:59
autor: qpa
a może jakiś trefny zestaw tłok + pierścienie i mamy odpowiedz!

Re: XT600 generalny remont
: 20 sty 2013, 22:00
autor: Magic
Ktoś jeszcze uważa że nie warto Wossnera lub Wiseco?
Re: XT600 generalny remont
: 20 sty 2013, 22:57
autor: lisek666
ja latam na TKRJ i nie mam z nimi problemów,od 2 lat na jednym moto pałuje go i nie oszczędzam tt-ki,kupił bym może i wossnera lub weisco ale spłukałem się z kasy i wybór padł na to,być może trafił na wadliwego lub trafił niby na tkrj a tak naprawdę mógł być inny tłok
http://allegro.pl/tlok-omp-yamaha-xt-60 ... 04068.html. lub tłok sam TKRJ a pierścienie z innego zestawu.tłok omp jest tłokiem Made in Taiwan a tłok TKRJ jest Japan tylko ciekawe ile w tym prawdy.
Re: XT600 generalny remont
: 21 sty 2013, 03:31
autor: Gacek
Magic pisze:Ktoś jeszcze uważa że nie warto Wossnera lub Wiseco?
- Magic w moim wosnerze rok temu tez zmieniłem pierścienie bo luz dochodził pod 0.7 mm przy 20 -30 kkm przebiegu

ale nie 8 mm

.
Może pierścienie i tłok nie były dedykowane do materiału jaki zastosowano na tuleję i to było przyczyną.
Natknąłem się na taką informację kiedyś przy jakimś tłoku ze nie należy stosować na tulejach stalowych chromoniklowych czy jakoś tak .
Moim zdaniem pył i syf z gaźnika porysowały by prędzej cylinder a tu wszysko wskazuje jakby silnik pracował na paście ściernej a nie oliwie

.
Re: XT600 generalny remont
: 21 sty 2013, 08:23
autor: ArturS
W świecie chińskich skuterów "made in taiwan" oznacza tani o dobry. Nie wiem jak to się przekłada na motocykle. O TKRJ nie dam powiedzieć złego słowa, przynajmniej na razie. Wossner - Kowal niedługo po remoncie, ledwo z takowym wrócił z Maroka, bo tłok pękł, czy coś takiego

Szczegółów nie pamiętam. W każdym razie na temat wossnera trafiłem kilka razy na nieprzychylne opinie, ale jak się dokładnie nie zna przypadku, to można sobie gdybać i klnąć nawet na oryginały.
A wracając do tematu, nie daję wiary, że pierścień mógł się wytrzeć do tego stopnia jak w fotce z pierwszego postu

no chyba, że smarowania nie było, ale wtedy prędzej tłok stanąłby w poprzek

Re: XT600 generalny remont
: 21 sty 2013, 09:41
autor: szpadyzor45
Artur ja też nie wierzyłem. Ale tak wyglądają wszystkie pierścienie. ściągnąłem z tłoka bez zadnego problemu, a pamiętam przy zakładaniu bałem się zeby nie pękły. Nie mam dobrego aparatu a suwmiarke gdzieś zapodział mi ojciec, ale porobie więcej fotek. szkoda, że nie mam nowego pierścienia to bym porównał. Kolejnym dowodem, że pierścienie się starły jest jego przekrój. Gdy zakładałem pierścienie pamiętam, że jeden był zeszlifowany tzn. jego przekrój miał kształt trapezu, a nie prostokąta jak teraz.
http://img46.imageshack.us/img46/3783/hpim1596t.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/854/hpim1598.jpg/
http://img819.imageshack.us/img819/1034/hpim1599x.jpg
Długopisem zaznaczyłem miejsca najmniej starte i najbardziej. Widać to z metra na pierwszy rzut oka - choć na zdjęciu ciężko się dopatrzeć bo padł cień :/
Re: XT600 generalny remont
: 21 sty 2013, 09:42
autor: qpa
oo dobry trop, jak wygląda smarowanie? wałka i dźwigienek nie przytarło?
Re: XT600 generalny remont
: 21 sty 2013, 10:14
autor: Magic
?A jaki olej był użyty podczas docierania?
Re: XT600 generalny remont
: 21 sty 2013, 10:20
autor: szpadyzor45
pierwsze 2 razy lany był elf 20W50, potem motul 20W50
Re: XT600 generalny remont
: 21 sty 2013, 10:32
autor: qpa
ja lałem olej po 8 zł za litr przy płukaniu silnika i nic sie nie stało, więc imo jak oliwa jest to nic sie nie stanie
powiedz jak wygląda rozrząd, nic go nie przytarło?