Strona 2 z 3

Re: Wymiana tłoka TTR na Wossner czy Wiseco?

: 18 cze 2012, 07:33
autor: yadam
Trampek pisze:Miałem taką kiedyś taką DR-kę gaszoną jedynie na guzik. Na wadze z rezerwą w zbiorniku wyszło mi coś ok 110-112 kilo. Plastikowy zbiornik, brak elektryki i sportowy gaźnik robią dobrą robotę w terenie. Ja to się zawsze z mojej DRki smiałem że jak nie będę umiał gdzieś nią podjechać to ją sobie wniosę. :biggrin:
no to ci powiem ze b.dobry wynik osiagnales na wadze.
ja bylem na wadze w sobote wynik:
moto z pelnym bakiem (faktycznie 10L) + narzedzia= 138KG
i uwazam to za dobry wynik.
kolega wazyl swojego KTM EXC450 i wyszlo ze z paliwem (bak chyba 7L) wazy 128KG
porownujac DRke ktore jest prawie ze young timerem z katem ktory jest nowoczesnym motocyklem roznica 10kg jest zadowalajaca.
raz jeszcze nadmienie ze moja DR nie ma migaczy,akumulatora,licznikow stelaz pod tylnym blotnikiem zdjety. przednia owiewka razem z lampa to lzejszy od oryginalu polisport.
posiadam jedno skladane lusterko,rowerowy licznik czujnik cisnisnienia oleju wraz z kontrolka i narzedziowke na blotniku.zawieszenie USD z suzuki RM

mam tez w garazu duzo lzejszy od oryginalu wydech aluminiowy lecz nie zaloze go poniewaz to przelot i mimo ze wylozylem go swieza "wata" i tak jest mi za glosny...jak sie jezdzi tam gdzie nie wolno to trzeba byc "tajnosagentos"
pozatym w XT jak zmienilem to niby nic sie nie zmienilo ale jadnak charakterystyka silnika na orginalnym wydechu byla lepsza...w moim odczuciu po wymianie stracilo troche "dolu" a ja nie lubie silnika krecic wysoko.

slowo na koniec na temat wazenia motocykli. duzo ludzi powtarza ze ich (nowszej konstrukcji) motory waza 105KG 115KG
na wadze z paliwem przychodzi rozczarowanie a mowa to o cztero suwowych 450 albo cos co lekko przekracza 500cm3
...w sobote mialem okazje pomacac nowego husaberg450,mega fura ale...ciezki.

Re: Wymiana tłoka TTR na Wossner czy Wiseco?

: 18 cze 2012, 08:43
autor: Gacek
Yadam to w sumie nie ma żadnej ogólnej rewelacji wagowej w twoim sprzęcie , rozumiem ze te 30 kilo mniej to waga jaka pozwoliła ci odczuwać komfort o jakim piszesz .
Jak miałem okazję próbować lżejsze mniejsze sztuki w 4 t to co często odczuwałem dużo niższy moment obrotowy niż w xt zupełnie inaczej się na tym odkręca .Co do przelotowego tłumika mam zupełnie inne odczucia W XT ale to pewnie kwestia konstrukcji .Bez entuzjazmu podchodzę do oryginału 7 kg wagi kiedy na samoróbce mam 2.5 kg ,reakcja na gaz w ori to jakby 3 uderzenia tłoka zostawały w silniku w porównaniu do przelotowego .
Powiem ci ze po uzupełnieniu wełną końcówki nie ma od razu oczekiwanego efektu , raczej musi się ona ułożyć zanim osiągniesz oczekiwany efekt (ale to tak na marginesie dodaję )jakbyś ew nie zauważył .

Re: Wymiana tłoka TTR na Wossner czy Wiseco?

: 18 cze 2012, 09:35
autor: yadam
Gacek pisze:Yadam to w sumie nie ma żadnej ogólnej rewelacji wagowej w twoim sprzęcie , rozumiem ze te 30 kilo mniej to waga jaka pozwoliła ci odczuwać komfort o jakim piszesz .
Jak miałem okazję próbować lżejsze mniejsze sztuki w 4 t to co często odczuwałem dużo niższy moment obrotowy niż w xt zupełnie inaczej się na tym odkręca .Co do przelotowego tłumika mam zupełnie inne odczucia W XT ale to pewnie kwestia konstrukcji .Bez entuzjazmu podchodzę do oryginału 7 kg wagi kiedy na samoróbce mam 2.5 kg ,reakcja na gaz w ori to jakby 3 uderzenia tłoka zostawały w silniku w porównaniu do przelotowego .
Powiem ci ze po uzupełnieniu wełną końcówki nie ma od razu oczekiwanego efektu , raczej musi się ona ułożyć zanim osiągniesz oczekiwany efekt (ale to tak na marginesie dodaję )jakbyś ew nie zauważył .
nie do konca chodzi o 30KG raczej o 50KG
dokladnie XT wazyl 172KG z rezerwa w baku bak miescil 24L ale nie tankowalem go do pelna,zwykle dolewalem do rezerwy 15L
czyli XT wazyl ok 185KG
DR zatankowany 138KG
roznica: 50KG b.odczuwalne
do tego sa to (XT600 z roku 2000 oraz DR350z roku 1992)rozniace sie konstrukcje na korzysc DR lepsze zawiecho u mnie wspomniany przod z RM.
silnik DR z racji pojemnosci slabszy ale sposob oddawania mocy i stosunek mocy do wagi znowu na korzysc DR.


momentu w DR350 mi nie brakuje, a z wydechem chyba nie bede eksperymentowac,nie lubie ja jest glosno (przeszlo mi to)
wydech trzymam jako gadzet.

oczywiscie ze wspomniany przez ciebie moment w XT jest piekny,wogole to XT jest fajnym motorem szczegolnie jesli sie jezdzi nim po drodze,jest wtedy przyjemnosc z jazdy na DR350 nie ma zadnej przyjemnosci na asfalcie,tak jakby sie jezdzilo simsonkiem.jak kupilem DR350 to na asfalcie przezylem rozczarowanie...teren mi to wynagrodzil

Re: XT 600 a DR350

: 18 cze 2012, 12:20
autor: terenowiecc
Wydzieliłem nowy temat, tutaj można swobodnie spamować bo wcześniej trochę nabałaganiło się i w temacie o tłokach było o nich niewiele informacji ;)

PS. Ja lubię głośny wydech :biggrin:

Re: XT 600 a DR350

: 18 cze 2012, 13:05
autor: yadam
terenowiecc pisze:Wydzieliłem nowy temat, tutaj można swobodnie spamować bo wcześniej trochę nabałaganiło się i w temacie o tłokach było o nich niewiele informacji ;)

PS. Ja lubię głośny wydech :biggrin:

dobrze ze to przeniosles,ale zeby zaraz to spamem nazwac ;)

ja kiedys lubialem glosny wydech teraz lubie cichy...kiedys szpinaku nie lubialem a teraz lubie tak to sie wszystko w zyciu zmienia ;) i kto wie co jeszcze przyjdzie polubiec albo i nie.
p.s.
jeszcze info dla ciebie Gackek bo jak wiadomo dbasz o szczegoly ;) roznica wynosi oczywiscie 47KG a nie jak pisalem 50...starosc panowie sie zbliza zaczynam bledy ort. robic i jeszcze sie z liczeniem myle...wstyd.

Re: XT 600 a DR350

: 18 cze 2012, 13:27
autor: Gacek
Yadam sorry za bład z mojej strony ale ja liczyłem od obecnej wagi swojego :?

Re: XT 600 a DR350

: 18 cze 2012, 14:08
autor: terenowiecc
W tamtym temacie to był spam, tutaj już nie :browar:
Muszę zważyć swoje XT z ciekawości. Myślę, że na sucho koło 140kg powinno być, nie więcej ale sprawdzę w najbliższym czasie. Ostatnio trochę gratów dołożyłem to może więcej ważyć.
Po przesiadce z motocykla o wadze 170kg na 50kg lżejszy różnica jest bardzo duża, o ile na czarnym to nie robi różnicy tak w terenie czuć to w każdej sytuacji.
Gdybyś wcześniej jeździł starszym XT (np. takim jak moje 43F) to różnica w wadze nie była by aż tak odczuwalna.
130-140kg to taka waga w sam raz, nie jest piórkowa ale nie utrudnia jazdy po lesie.

Re: XT 600 a DR350

: 18 cze 2012, 19:43
autor: Gacek
Terenowiec - myślę ze 130 kg to gruba przesada z paliwem (jeden litr to jakies 0.72 kg nowsze xt da się odchudzić na ile :? do konca nie wiem ale od czasu prac z żywicą posiadam w garażu starą wagę kuchenną wiec jak mam okazję to na nią wrzucam z ciekawości niektóre części :lol:
Ciekawy jestem czy ktoś zgadnie ile może ważyć np tylne kompletne z stalową obreczą koło z 3tb ? ;)
albo pusty bez kiwa-czek stalowy wahacz ? :bananaevil:
Dla ciekawosci powiem w mojej wersji bagażnik na tylnym błotniku waży 0.7 kg ( ale to bardzo ważny element robi za spojler :P ) :o .

Re: XT 600 a DR350

: 18 cze 2012, 20:46
autor: yadam
terenowiecc pisze:W tamtym temacie to był spam, tutaj już nie :browar:
Muszę zważyć swoje XT z ciekawości. Myślę, że na sucho koło 140kg powinno być, nie więcej ale sprawdzę w najbliższym czasie. Ostatnio trochę gratów dołożyłem to może więcej ważyć.
Po przesiadce z motocykla o wadze 170kg na 50kg lżejszy różnica jest bardzo duża, o ile na czarnym to nie robi różnicy tak w terenie czuć to w każdej sytuacji.
Gdybyś wcześniej jeździł starszym XT (np. takim jak moje 43F) to różnica w wadze nie była by aż tak odczuwalna.
130-140kg to taka waga w sam raz, nie jest piórkowa ale nie utrudnia jazdy po lesie.
kolega mial taki model jak ty masz,byla wymieniona owiewka na polisporta i plastikowy bak desert (ale jak kojarze ty tez masz taki bak) na wadze wyszlo 151KG i jak sie nie myle to mial ze trzy litry paliwa
a tak przy okazji ty nie masz czasem wymienionego silnika na taki z rozrusznikiem?

podkreslalem tez ze starsze XT byly lepsze i to nie tylko z powodu mniejszej wagi,ale musze tez powiedziec ze nie jezdzilo sie zle moim XT tak naprawde to bardziej niz waga przeszkadzala mi ta owieka na stromych podjazdach ;)
blokowalo tez to ze byl nie zbyt porysowany i bylo szkoda,szkoda bylo zniszczyc wspomniana owiewke itd itp
jakos tak nie moge zle pisac o XTeku mozna bylo nim pojezdzic na asfalcie i dawalo to frajde...mozna by sie powtarzac ale chyba wszystko juz zostalo napisane...tak pocukruje jeszcze na koniec tego posta i napisze ze na tym forum zawsze jest fajnie podyskutowac. pozdro dla wszystkich.
Gacek pisze:Yadam sorry za bład z mojej strony ale ja liczyłem od obecnej wagi swojego :?
ale ja pisalem w nie jednym poscie ze chodzi mi o moj model rocznik 2000 szly chyba od 1996 do konca,sie naklejkami roznily. ile wazy twoj?

Re: XT 600 a DR350

: 18 cze 2012, 22:18
autor: Gacek
Obecnie 160 bez paliwa , normalnie ważył podobnie do twojego bez owiewki i dużego baku .