Problem z elektryką
-
- Czyścioch
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 sie 2011, 18:10
- Motocykl: xtz 750
Problem z elektryką
Witam, wiem ze to nie do końca forum mojego motocykla ale to Tenere, proszę o wyrozumiałość.
Mam problem z super tenere 750 z 89', kupiłem uszkodzoną, sprzedający twierdzi ze nie ma iskry.
Nie jestem w stanie stwierdzić czy nie ma iskry bo jeszcze nie mam aku, ale widzę ze są poprzepalane prawie
wszystkie żarówki. Coś słyszałem o regulatorze napięcia? Nie mam pojęcia, nie wiem co teraz robić.
Sprzedający jeszcze twierdził ze stało się to jak aku się wypiął bo był żle przymocowany i obstawiał uszkodzony moduł.
Po podłączeniu prostownika podstawy działają, kierunki itp. Ma ktoś jakiś pomysł?
Mam problem z super tenere 750 z 89', kupiłem uszkodzoną, sprzedający twierdzi ze nie ma iskry.
Nie jestem w stanie stwierdzić czy nie ma iskry bo jeszcze nie mam aku, ale widzę ze są poprzepalane prawie
wszystkie żarówki. Coś słyszałem o regulatorze napięcia? Nie mam pojęcia, nie wiem co teraz robić.
Sprzedający jeszcze twierdził ze stało się to jak aku się wypiął bo był żle przymocowany i obstawiał uszkodzony moduł.
Po podłączeniu prostownika podstawy działają, kierunki itp. Ma ktoś jakiś pomysł?
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Problem z elektryką
Na prostowniku nic się nie będzie działo, bo jak sama nazwa wskazuje daje on "wyprostowany" prąd, inaczej prąd stały. Jakieś ekscesy się mogą dziać po odpaleniu sprzęta czyli wtedy gdy prądnica daje prąd. Jak napięcie szaleje, za niskie lub za wysokie to może być wina regulatora. A czy może być on przyczyną braku iskry to wydaje mi się, że nie, bo układ zapłonowy jest chyba oddzielnie od pozostałej elektryki, ale nie jestem na 100% pewien, niech się jakiś znawca jeszcze wypowie



- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Problem z elektryką
Niestety ale nigdy nie miałem problemów podobnej natury wiec nie obadałem tematu realnie do końca- natomiast jestem człowiekiem ciekawskim i lubię wiedzieć co i jak jest zbudowane i jak działa . Natknąłem się na informację ze praca ukł cdi nie jest zależna od całej reszty instalacji . Pracuje to na osobnych cewkach niezależnie wiec jak motocykl jest wyposażony w kopniak to powinien normalnie działać i dawać iskrę bez akumulatora .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Czyścioch
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 sie 2011, 18:10
- Motocykl: xtz 750
Re: Problem z elektryką
Właśnie ze nie ma kopniaka, ma tylko starter elektryczny.
A nie wiem co dalej bo dopiero zamówiłem na alledrogo aku, także o zapłonie będę wiedział w przyszłym tyg.
Coś słyszałem ze jak idzie regulator i daje za duże napięcie to lubi paść moduł.
A nie wiem co dalej bo dopiero zamówiłem na alledrogo aku, także o zapłonie będę wiedział w przyszłym tyg.
Coś słyszałem ze jak idzie regulator i daje za duże napięcie to lubi paść moduł.
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: Problem z elektryką
ST nie ma kopajki. Z prądów jestem lewy ale ja bym zaczął od podpięcia aku i posprawdzania wszystkiego na spokojnie. Ciężko cokolwiek powiedzieć jak jeszcze nie wiadomo czy iskra jest w ogóle. Jeśli jest iskra a prąd wariuje - jest za duży/za mały to regler jest padnięty, jak nie ma iskry to może coś z zapłonem? Regler nie ma wpływu na obecność iskry czy też jej brak. Albo coś najzwyczajniej w świecie nie łączy?
Reasumując ja bym poczekał na aku, podpiął i zobaczył co się będzie działo
PS. Nie kupiłeś ST w Janowie Lubelskim przypadkiem?
Reasumując ja bym poczekał na aku, podpiął i zobaczył co się będzie działo

PS. Nie kupiłeś ST w Janowie Lubelskim przypadkiem?
-
- Czyścioch
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 sie 2011, 18:10
- Motocykl: xtz 750
Re: Problem z elektryką
Nie, kupiłem w Szczecinie.
Poczekam na aku i będę pisał co i jak.
Poczekam na aku i będę pisał co i jak.
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: Problem z elektryką
Aha bo jakiś czas temu widziałem z Janowa ST z uszkodzonym modułem i myślałem, że to ta 
Pisz co i jak z moto, coś się poradzi.

Pisz co i jak z moto, coś się poradzi.
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Problem z elektryką
Regulator napięcia - To urządzenie które posiada w sobie mostek greac'a trójfazowy (prosty układ z 6 diód prostowniczych) oraz stabilizator napięcia. W motocyklach terenowych będzie on umiejscowiony jak najwyżej czyli mniej więcej na wysokości siedzenia. Jego zadaniem jest zamiana 3 faz prądu przemiennego wychodzącego ze statora (3 przewody przeważnie koloru żółtego)o napięciu 15 do 100V i wiecej zalezy od obrotów silnika - w prąd stały o napięciu oscylującym między 13-15V.
W motocyklach z alternatorem, regulacja napięcia nie odbywa się w inny sposob, reguluje sie pradem wzbudzenia, ale nie o tym chcialem mowic.
Moim zdaniem facet ktory ci sprzedał motocykl mógł zrobić tak:
-Podłączyć odwrotnie bieguny akumulatora i zmostkować bezpiecznik, co po dłuższej chwili może skutkować uszkodzeniem przewodów, regulatora napięcia, a nawet statora.
-Jeździł dłuższy czas na uszkodzonym reglerze, co paliło żarówki. Zobacz czy nie masz wsadzonej zarowki samochodowej swiatel dorogowych/mijania. Duzo ludzi w swojej niewiedzy robi takie rzeczy, co pozniej powodu stopienie lamp itp.
-Instalacja zaplonowa powinna być oddzielnym obwodem, ale nie wiem czy tak jest w XT, tenere itp. Jeżeli dochodzi do niej jakikolwiek przewód zasilający 12V, prawdopodonie moduł również do wymiany.
W motocyklach z alternatorem, regulacja napięcia nie odbywa się w inny sposob, reguluje sie pradem wzbudzenia, ale nie o tym chcialem mowic.
Moim zdaniem facet ktory ci sprzedał motocykl mógł zrobić tak:
-Podłączyć odwrotnie bieguny akumulatora i zmostkować bezpiecznik, co po dłuższej chwili może skutkować uszkodzeniem przewodów, regulatora napięcia, a nawet statora.
-Jeździł dłuższy czas na uszkodzonym reglerze, co paliło żarówki. Zobacz czy nie masz wsadzonej zarowki samochodowej swiatel dorogowych/mijania. Duzo ludzi w swojej niewiedzy robi takie rzeczy, co pozniej powodu stopienie lamp itp.
-Instalacja zaplonowa powinna być oddzielnym obwodem, ale nie wiem czy tak jest w XT, tenere itp. Jeżeli dochodzi do niej jakikolwiek przewód zasilający 12V, prawdopodonie moduł również do wymiany.
-
- Czyścioch
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 sie 2011, 18:10
- Motocykl: xtz 750
Re: Problem z elektryką
Dostałem akumulator, silnik kręci lecz brak iskry. Napięcie do cewki dochodzi.
Byłem z regulatorem napięcia u elektryka i twierdzi ze nie robi zwarcia także prawdopodobnie sprawny.
Pewnie moduł jest winą wszystkiego. Rozważam opcje zaprowadzki do szpeca
Byłem z regulatorem napięcia u elektryka i twierdzi ze nie robi zwarcia także prawdopodobnie sprawny.
Pewnie moduł jest winą wszystkiego. Rozważam opcje zaprowadzki do szpeca
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Problem z elektryką
A próbowałeś najprostszego rozwiązania, czyli wymiany świecy?
Tzn. najprostsze to może ono nie jest ze względu na dostęp do świecy 

