Regeneracja wahacza...
- KAJOW
- Lubiący błoto
- Posty: 72
- Rejestracja: 06 maja 2011, 01:08
- Motocykl: XT 600 Z Ténéré 3AJ
Regeneracja wahacza...
Chciałem wymienić tylko ślizgi, a tak wyszło, że wywaliłem cały wahacz...
Jutro oddaję wahacz do piaskowania (gdzieniegdzie ruda się pojawiła), później malowanie proszkowe...
I tu mam pytanie 1: czy do malowania trzeba zaślepić otwory?? Czy tulejki i łożyska i tak wejdą...
I pytanie nr 2: czy łożyska stare trzeba wybić a nowe wbić, czy nowe powinny wejść na lekko??
Jutro oddaję wahacz do piaskowania (gdzieniegdzie ruda się pojawiła), później malowanie proszkowe...
I tu mam pytanie 1: czy do malowania trzeba zaślepić otwory?? Czy tulejki i łożyska i tak wejdą...
I pytanie nr 2: czy łożyska stare trzeba wybić a nowe wbić, czy nowe powinny wejść na lekko??
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Regeneracja wahacza...
Nie robiłem ale prasa się kłania
wybiłeś te łozyska ? czy rozsypane miałeś ? jak wybiłeś to chetnie posłucham w jaki sposób ?
wybiłeś te łozyska ? czy rozsypane miałeś ? jak wybiłeś to chetnie posłucham w jaki sposób ?

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regeneracja wahacza...
Zakryj te otwory. Tulejki i łożyska pasowane są na wcisk i jak będzie tam farba wciskając na silę coś popsujesz. Zaklejałem kiedyś przed proszkiem metal żółta papierowa taśma i przetrwała temperaturę, wiec można jej użyć.
Tak jak tulejki i łożyska są obsadzone na wcisk, co oznacza ze się je wciska nie wbija !
O ile łożyska przetrwają tak operacje, to tulejki wykonane z miękkiego metalu nie muszą i będziesz musiał kupować nowe. Do dostania w aso za ~400zl.
Wiec albo zrób to delikatnie, albo wprasuj. Jak nie masz dostępu do prasy możesz użyć wiertarki kolumnowej, imadła czy czegokolwiek co nie zmasakruje tych rzeczy i pozwoli na kontrolowane wciśniecie ich na swoje miejsce.
Łożyska tam użyte są wałeczkowe, wiec wyjmując tulejkę ze środka normalnym jest ze oprócz smaru nic wałeczków nie trzyma (może być jeszcze pseudo koszyczek z elastycznej masy ale jak się rozleci składasz gole wałeczki na smar niczego to nie zmienia. Jest tam on tylko jako ułatwienie montażowe)
Tak jak tulejki i łożyska są obsadzone na wcisk, co oznacza ze się je wciska nie wbija !
O ile łożyska przetrwają tak operacje, to tulejki wykonane z miękkiego metalu nie muszą i będziesz musiał kupować nowe. Do dostania w aso za ~400zl.
Wiec albo zrób to delikatnie, albo wprasuj. Jak nie masz dostępu do prasy możesz użyć wiertarki kolumnowej, imadła czy czegokolwiek co nie zmasakruje tych rzeczy i pozwoli na kontrolowane wciśniecie ich na swoje miejsce.
Łożyska tam użyte są wałeczkowe, wiec wyjmując tulejkę ze środka normalnym jest ze oprócz smaru nic wałeczków nie trzyma (może być jeszcze pseudo koszyczek z elastycznej masy ale jak się rozleci składasz gole wałeczki na smar niczego to nie zmienia. Jest tam on tylko jako ułatwienie montażowe)
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Regeneracja wahacza...
Kajkow pytanie ? skoro masz wydłubane wszystko jesteś w stanie zdjąć kąty śmigą i przenieść na kantownik dodając do tego rozstaw wymiary z głównej kości kiwacz ki ? interesował by mnie tez tylny amortyzator wymiary osiowe miedzy otworami oraz średnice otworów ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- KAJOW
- Lubiący błoto
- Posty: 72
- Rejestracja: 06 maja 2011, 01:08
- Motocykl: XT 600 Z Ténéré 3AJ
Re: Regeneracja wahacza...
Wybacz, ale nie mam zielonego pojęcia o czym piszesz... Ja to mechaniczna noga jestem...Gacek pisze:Kajow pytanie ? skoro masz wydłubane wszystko jesteś w stanie zdjąć kąty śmigą i przenieść na kantownik dodając do tego rozstaw wymiary z głównej kości kiwacz ki ? interesował by mnie tez tylny amortyzator wymiary osiowe miedzy otworami oraz średnice otworów ?
W serwisie Yamaha za ślizg (odbojnik) łańcucha wołają 60 ojro. Postanowiłem zadziałać w temacie i w sklepie z częściami do ciężarówek zanabyłem za 1,50pln kawałek rury do układu chłodzenia

doradzisz, jak stare łożyska i tuleje wyrzucić bez czynienia szkód??Krzsiek pisze:Wiec albo zrób to delikatnie, albo wprasuj
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Regeneracja wahacza...
podgrzej delikatnie opalarka albo propan - butan i powinno pójść prasą albo namiastką prasy .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regeneracja wahacza...
Tego nie trzeba grzać. To nie jest nie wiadomo co, tylko cienka rurka miedziana z teflonem czy innym tworzywem, tak samo łożysko ma bieżnie z cienkiej blachy. Wybić tulejkę jest łatwo o ile wcześniej wybijesz bieżnie łożyska. Do tulejki potrzeba czegoś okrągłego, np równo obciętej rurki o średnicy minimalnie mniejszej niż sama tulejka, po to aby bez problemu wchodziła w otwór wahacza i opierała się na całym obwodzie o tuleje. Potniej kilka puknięć z wyczuciem i powinno wyjść. O ile rurka która to będziesz robić będzie równa i prosto obcięta nie powinieneś pogiąć tulejki.
Co do łożyska, które powinno się pierwsze wybić, tutaj najlepszy byłby labo ściągacz rozprężny, czyli coś co wsadzisz i później ząbki zahacza o łożysko i razem się to wyciągnie. Metodą improwizacji trzeba można by spróbować z wybijakiem o kształcie półokrągłym, coś jak dłuto, tylko oczywiście bez żadnego ostrza http://static1.skapiecstatic.pl/1418747-1-1-0.jpg
Patrząc na to z innej strony, jeżeli tulejka ślizgowa wytrzymałaby te 200 stopni, to wystarczyłoby żebyś jedynie dobrze zatkał otwory przed piaskowaniem pozostawiając tak tulejkę jak i cześć łożyska w środku.
Przy malowaniu proszkowym temp wypalania to ok 200C
Co do łożyska, które powinno się pierwsze wybić, tutaj najlepszy byłby labo ściągacz rozprężny, czyli coś co wsadzisz i później ząbki zahacza o łożysko i razem się to wyciągnie. Metodą improwizacji trzeba można by spróbować z wybijakiem o kształcie półokrągłym, coś jak dłuto, tylko oczywiście bez żadnego ostrza http://static1.skapiecstatic.pl/1418747-1-1-0.jpg
Patrząc na to z innej strony, jeżeli tulejka ślizgowa wytrzymałaby te 200 stopni, to wystarczyłoby żebyś jedynie dobrze zatkał otwory przed piaskowaniem pozostawiając tak tulejkę jak i cześć łożyska w środku.
Przy malowaniu proszkowym temp wypalania to ok 200C
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Regeneracja wahacza...
Kajkow czy zmierzenie długości tylnego amortyzatora w osi otworów to dla ciebie wielki problem ?albo całkowitą długość dolnej przedniej lagi ?
Z tą gumą to raczej ostrożnie ! powinna się ew obracać na tej metalowej tulejce a nie tulejka na osłonie uszczelniacza .

Z tą gumą to raczej ostrożnie ! powinna się ew obracać na tej metalowej tulejce a nie tulejka na osłonie uszczelniacza .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- KAJOW
- Lubiący błoto
- Posty: 72
- Rejestracja: 06 maja 2011, 01:08
- Motocykl: XT 600 Z Ténéré 3AJ
Re: Regeneracja wahacza...
Długość amortyzatora w "oczkach" to 38,8 cm. Nie wiem co to jest dolna przednia lagaGacek pisze:Kajow czy zmierzenie długości tylnego amortyzatora w osi otworów to dla ciebie wielki problem ?albo całkowitą długość dolnej przedniej lagi ?![]()
Z tą gumą to raczej ostrożnie ! powinna się ew obracać na tej metalowej tulejce a nie tulejka na osłonie uszczelniacza .

W oryginale ta guma z pewnością się obracała (choć zapewne w niewilkim zakresie). Ale sama tuleja też się kręciła (IMO mocniej niż guma na niej) na "główce" wahacza - a tam żadnej osłony uszczelniacza (IMO) nie ma...
PYTANIE:
otrzymałem dziś zestaw naprawczy wahacza z OlekMotocykle (28-1151). Są tam dwie tuleje (zielone na rysunku); jedna krótsza, druga dłuższa. Przy demontażu nie sprawdziłem różnic. Kto pomoże która tuleja ma być po której stronie patrząc z pozycji kierowcy??
W zestawie są też dwie tulejki - nie zdemontowałem jeszcze starych z wahacza, ale wydaje mi się, ze te stare są wykonane ze stali, natomiast te w zestawie są jakieś takie "plastikowe". Czy to jest teflon i nie mam się czego obawiać, czy ten zestaw jest jakiś z "dolnej półki"?? Zaznaczyłem je kolorem czerownym:

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Regeneracja wahacza...


אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.