Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 112
- Rejestracja: 12 lut 2012, 15:55
- Motocykl: TTR 600
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Znawcom nie jestem ale na moje oko nie daje prądu( nie ma iskry).Cewka moduł sprawdzone w innym moto.Rozpiąłem wtyczkę odstatora ,podłączyłem miernik i kopałem,pokazało przy mocnym kopnięciu 8-10V.To w wersji z rozrusznikiem byłten większy czy mniejszy stator?
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
TT600R posiada stator, na którym są wyłącznie cewki niskonapięciowe odpowiedzialne za napięcie ładowania. Trzeba go go przemierzyć, w tym przypadku pomiędzy każdą fazą powinno być coś ok 1.5ohm rezystancji, a po ustawieniu multimetru na pomiar maksymalnej rezystancji nie powinno być przebicia na masę. I na tym koniec.
Dalej, w przypadku TT600R - niesprawny regulator napięcia = brak odpowiedniego napięcia (12-15V) na jego wyjściu, więc nie naładuje się kondensator, nie zadziała odpowiednio moduł, iskra nie wystąpi lub będzie znikoma. Regulator łatwo przemierzyć, a dla ułatwienia po prostu można go odpiąć go i wpiąć w obwód akumulator. Jak wszystko zadziała, to walnięty może być regulator lub kondensator.
itd itd
Dalej, w przypadku TT600R - niesprawny regulator napięcia = brak odpowiedniego napięcia (12-15V) na jego wyjściu, więc nie naładuje się kondensator, nie zadziała odpowiednio moduł, iskra nie wystąpi lub będzie znikoma. Regulator łatwo przemierzyć, a dla ułatwienia po prostu można go odpiąć go i wpiąć w obwód akumulator. Jak wszystko zadziała, to walnięty może być regulator lub kondensator.
itd itd

-
- Po kostki w błocie
- Posty: 112
- Rejestracja: 12 lut 2012, 15:55
- Motocykl: TTR 600
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Dzieki wielkie Arturze za pomoc ,sprobuje jeszcze podmienić ten regulator u kolegi. 

-
- Po kostki w błocie
- Posty: 112
- Rejestracja: 12 lut 2012, 15:55
- Motocykl: TTR 600
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Zmagań z iskrą ciąg dalszy niestety bez efektu.Stator pomierzony i wyszło na każdej fazie po ok.0,8-1,0 Ohma,przebicia na masę brak.Myślałem że to trochę za mało ale w sprawnym moto kolegi wyszło to samo.Czy taki wynik mógł być spowodowany niską temp 5st.? Wychodzi chyba że stator jest sprawny? Przekładałem jeszcze do kolegi moto moduł,reg.napięcia,kondensator,cewkę z przewodem wn i fajką i tam wszystko działa.Odłączyłem czujnik stopki i wyłącznik zapłonu i próbowałem na zmostkowanym i bez.Iskry nadal ni ma.Może jeszcze ktoś ma jakies pomysły i sugestie co jeszcze można sprawdzić ?Chyba pozostanie poszukać jakiegoś kumatego moto elektryka 

-
- Po kostki w błocie
- Posty: 112
- Rejestracja: 12 lut 2012, 15:55
- Motocykl: TTR 600
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
A jeszcze znalazłem w serwisówce że rezystancja statora w 20 st C powinna wynosić od 0,608-0,912 Ohma więc chyba jest ok
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Stator jest ok.
Pierwszy raz, jak miałem u siebie TTR z problemem gaźnikowym, to mnie kur..ca brała, bo odpalić gada nie mogłem. Przy lekkim kopnięciu, czy tam takim jaki mi się udało wykonać z moto na stojaku, iskry niemal nie było. Całą instalację przegrzebałem i nadal nic. Okazało się, że po prostu za lekko kopałem. W tej wersji na stałe były załączone światła mijania, co uważam za strzał w kolano w układzie, w którym jednym kopnięciem musimy naładować spory kondensator Już sama kontrolka luzu trochę zabiera, a jak jeszcze kopiąc naciskamy hamulec i świecimy stop (21W), to prąd znika w mgnieniu oka. Po podłączeniu w układ akumulatora wystarczył lekki obrót wałem i pojawiała się piękna tłusta iskra.
Sprawdź z tym akumulatorem, po prostu minus na masę, plus w czerwony kabel regulatora (wyjście), zmień dla pewności świecę i zobaczymy co się stanie. Masz tam jeszcze diodę w układzie, którą też trzeba zmierzyć, czy przypadkiem nie przepuszcza w kierunku zaporowym.
Pierwszy raz, jak miałem u siebie TTR z problemem gaźnikowym, to mnie kur..ca brała, bo odpalić gada nie mogłem. Przy lekkim kopnięciu, czy tam takim jaki mi się udało wykonać z moto na stojaku, iskry niemal nie było. Całą instalację przegrzebałem i nadal nic. Okazało się, że po prostu za lekko kopałem. W tej wersji na stałe były załączone światła mijania, co uważam za strzał w kolano w układzie, w którym jednym kopnięciem musimy naładować spory kondensator Już sama kontrolka luzu trochę zabiera, a jak jeszcze kopiąc naciskamy hamulec i świecimy stop (21W), to prąd znika w mgnieniu oka. Po podłączeniu w układ akumulatora wystarczył lekki obrót wałem i pojawiała się piękna tłusta iskra.
Sprawdź z tym akumulatorem, po prostu minus na masę, plus w czerwony kabel regulatora (wyjście), zmień dla pewności świecę i zobaczymy co się stanie. Masz tam jeszcze diodę w układzie, którą też trzeba zmierzyć, czy przypadkiem nie przepuszcza w kierunku zaporowym.
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 471
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Jeszcze Ci została stacyjka i wył zapłonu na kierze .
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 112
- Rejestracja: 12 lut 2012, 15:55
- Motocykl: TTR 600
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Stacyjki nie ma i przewody sa zlutowane na stale,a wyłącznik zapłonu tez sprawdzilem
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 112
- Rejestracja: 12 lut 2012, 15:55
- Motocykl: TTR 600
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Czyli minus podlaczyc pod rame a plus pod regulator? Gdzie ta dioda jest i jak to dokładnie sprawdzić?ArturS pisze:Stator jest ok.
Pierwszy raz, jak miałem u siebie TTR z problemem gaźnikowym, to mnie kur..ca brała, bo odpalić gada nie mogłem. Przy lekkim kopnięciu, czy tam takim jaki mi się udało wykonać z moto na stojaku, iskry niemal nie było. Całą instalację przegrzebałem i nadal nic. Okazało się, że po prostu za lekko kopałem. W tej wersji na stałe były załączone światła mijania, co uważam za strzał w kolano w układzie, w którym jednym kopnięciem musimy naładować spory kondensator Już sama kontrolka luzu trochę zabiera, a jak jeszcze kopiąc naciskamy hamulec i świecimy stop (21W), to prąd znika w mgnieniu oka. Po podłączeniu w układ akumulatora wystarczył lekki obrót wałem i pojawiała się piękna tłusta iskra.
Sprawdź z tym akumulatorem, po prostu minus na masę, plus w czerwony kabel regulatora (wyjście), zmień dla pewności świecę i zobaczymy co się stanie. Masz tam jeszcze diodę w układzie, którą też trzeba zmierzyć, czy przypadkiem nie przepuszcza w kierunku zaporowym.
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Dioda jest na niebieskim przewodzie z czujnika neutrala, taka małą czarna kostka/zwora pod bakiem, obok kondensatora i przerywacza.
https://www.fluke.com/pl-pl/nauka/najle ... -cyfrowego
Też miałem problem z iskrą, naprawdę ciężko ją zobaczyć -najlepiej zgasić światło w garażu. Ja zastosowałem 100% skuteczną metodę weryfikacji "na palec"
najlepiej nadaje się do tego palec kolegi 
https://www.fluke.com/pl-pl/nauka/najle ... -cyfrowego
Też miałem problem z iskrą, naprawdę ciężko ją zobaczyć -najlepiej zgasić światło w garażu. Ja zastosowałem 100% skuteczną metodę weryfikacji "na palec"

