[TT600s] Wymiana korbowodu.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 73
- Rejestracja: 20 lis 2016, 21:21
[TT600s] Wymiana korbowodu.
Witam.
Jestem zmuszony wymienić korbowód i niestety muszę rozpołowić silnik. Nie wiem od której strony się za to zabrać najlepiej.
Od strony magneta czy sprzęgła? Na co zwrócić uwagę mając rozebrany silnik.
Wymienię tłok, korbowód wszystkie uszczelki i uszczelniacze oraz parę szpilek z głowicy. Co jeszcze można sprawdzić, dokręcić lub wymienić mając rozebrany silnik?
Jestem zmuszony wymienić korbowód i niestety muszę rozpołowić silnik. Nie wiem od której strony się za to zabrać najlepiej.
Od strony magneta czy sprzęgła? Na co zwrócić uwagę mając rozebrany silnik.
Wymienię tłok, korbowód wszystkie uszczelki i uszczelniacze oraz parę szpilek z głowicy. Co jeszcze można sprawdzić, dokręcić lub wymienić mając rozebrany silnik?
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: [TT600s] Wymiana korbowodu.
Zadając takie pytania to polecam jakiegoś mechanika 

-
- Lubiący błoto
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 sty 2019, 09:02
- Motocykl: Tenere 600
Re: [TT600s] Wymiana korbowodu.
Ale jeżeli się jednak odważy to tu mam chociaż jakieś filmiki:qpa pisze:Zadając takie pytania to polecam jakiegoś mechanika
http://150.254.222.97/serwisowki/remont ... 0xt%20600/
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 paź 2015, 19:49
- Motocykl: XT 600
- Lokalizacja: Suwałki
Re: [TT600s] Wymiana korbowodu.
Nie mniej jednak lepiej mieć pojęcie i dynamometr jak nie w łokciu to chociaż nie kiepski na półce......a jest co spierdolić
-
- Lubiący błoto
- Posty: 57
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 17:57
Re: [TT600s] Wymiana korbowodu.
Ja tam się nie znam, ale bez przepatrzenia książki napraw silnika bym nie rozbieral. Tam masz opisana każdą część i jej dopuszczalne wartości. Momenty i kolejności odkręcenia i dokręcania śrub. Ogólnie jak zrobić tą robotę i życia sobie nie skomplikować. Do przekłucia korby pasowało by wymienić łożysko wału od strony elektrowni
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Lubiący błoto
- Posty: 73
- Rejestracja: 20 lis 2016, 21:21
Re: [TT600s] Wymiana korbowodu.
Silnik rozkręciłem. Zostało jeszcze magneto - czekam na porządny sciągacz.
Gdzie można dostać tą książkę z momentami. Mam jakąś ale tam mało informacji i po niemiecku.
Łożyska mogę zmienić tylko nie wiem na jakie.
Gdzie można dostać tą książkę z momentami. Mam jakąś ale tam mało informacji i po niemiecku.
Łożyska mogę zmienić tylko nie wiem na jakie.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 57
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 17:57
Re: [TT600s] Wymiana korbowodu.
Ja mam do tt600r po angielsku ściągnięta z jakiegoś niemieckiego forum
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: [TT600s] Wymiana korbowodu.
Serwisówki
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Korby sam nie wymienisz. Tzn. dla chcącego nic trudnego, nawet "how-to" na YT znajdziesz, ale jakie to będzie miało bicie, to możemy tylko obstawiać ze sporym rozrzutem
Rób foto wszyskiego jak leci, wrzucaj do udostępnionego albumu to Ci tu rzucimy okiem. Jest tam co spier..ć. Myślałem, że widziałem już wszystkie możliwe awarie w tym silniku, ale ostatnio doszło mi kilka siwych włosów przez niecały milimetr odchyłu od normy pewnej części, ale zanim doszedłem gdzie ten milimetr się ukrył i co trzeba wymienić, to silnik połowiłem kilka(naście) razy
Przy ściąganiu magneta można m.in.:
- urwać lub uszkodzić gwint
- uszkodzić magneto
- uszkodzić sprzęgiełko rozrusznika (dot. chyba tylko 1VJ/3Aj)
- rozwalić karter
- uszkodzić czop wału
Nie chcę straszyć, ale za pierwszym razem na prawdę trzeba przewidzieć wszelkie następstwa ewentualnych prób siłowego załatwienia sprawy. Przy pierwszym ściąganiu magneta straciłem ze 3 dni i skończyło się zapakowaniem moto na busa i jazdą do mechanika, który mi pomoże palnikiem
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Korby sam nie wymienisz. Tzn. dla chcącego nic trudnego, nawet "how-to" na YT znajdziesz, ale jakie to będzie miało bicie, to możemy tylko obstawiać ze sporym rozrzutem


Przy ściąganiu magneta można m.in.:
- urwać lub uszkodzić gwint
- uszkodzić magneto
- uszkodzić sprzęgiełko rozrusznika (dot. chyba tylko 1VJ/3Aj)
- rozwalić karter
- uszkodzić czop wału

Nie chcę straszyć, ale za pierwszym razem na prawdę trzeba przewidzieć wszelkie następstwa ewentualnych prób siłowego załatwienia sprawy. Przy pierwszym ściąganiu magneta straciłem ze 3 dni i skończyło się zapakowaniem moto na busa i jazdą do mechanika, który mi pomoże palnikiem

- kurol
- Po kostki w błocie
- Posty: 303
- Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
- Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
- Lokalizacja: Krakow
Re: [TT600s] Wymiana korbowodu.
Do tego sciagacza zaopatrz sie jeszcze w tulejke zeby gwintu na wale nie uszkodzic.
I dobrze jest miec pod reka klucz udarowy jak mi Artur kiedys doradzil.
Tulejka ma wygladac mniej wiecej tak,otwor fi14 moze byc nieco glebszy
I dobrze jest miec pod reka klucz udarowy jak mi Artur kiedys doradzil.
Tulejka ma wygladac mniej wiecej tak,otwor fi14 moze byc nieco glebszy

-
- Lubiący błoto
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 sty 2019, 09:02
- Motocykl: Tenere 600
Re: [TT600s] Wymiana korbowodu.
Mi się podoba, że robisz sam. Teraz też bym tak zrobił. Kiedyś trzeba się odważyć... najlepiej teraz. Doświadczenie zdobyte - bezcenne. I Xt chyba jest najlepszym silnikiem do tego. Oraz masz tutaj wsparcie ludzi, którzy naprawdę wiedzą o co chodzi w tych silnikach (jest tutaj kilku naprawdę dobrych)... wrzucaj zdjęcia itd... a jak zaczniesz psuć to w karton zapakujesz i kurierem do Artura wyślesz::))
Co do magneta to walczyłem kiedyś z kołem magnesowym w głupiej pannonii (też silnik robiłem, ale to dwusów więc komplikacje DUŻO mniejsze) - bez ściągacza kilka godzin a i tak nie poszło - próba ściągaczem do łożysk - nie dał rady... a ściągaczem do magneta - takim prymitywnym wchodzącym w środek magneta i opierającym się o wał - w 2 minuty... palnika na szczęście nie trzeba było::))
Serwisówki masz tam gdzie Ci Artur wrzucił, oraz u mnie także... tam gdzie filmy ze składania tylko katalog wyżej trzeba przejśćhttp://150.254.222.97/serwisowki/
Korbę i wał to do przekucia do fachowców wyślij... ja w XT dałem w Poznaniu do Olachowskiego.
Powodzenia.
PS> a ten filmik HIT serwisowy tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=G05S-oFgMcY
Co do magneta to walczyłem kiedyś z kołem magnesowym w głupiej pannonii (też silnik robiłem, ale to dwusów więc komplikacje DUŻO mniejsze) - bez ściągacza kilka godzin a i tak nie poszło - próba ściągaczem do łożysk - nie dał rady... a ściągaczem do magneta - takim prymitywnym wchodzącym w środek magneta i opierającym się o wał - w 2 minuty... palnika na szczęście nie trzeba było::))
Serwisówki masz tam gdzie Ci Artur wrzucił, oraz u mnie także... tam gdzie filmy ze składania tylko katalog wyżej trzeba przejśćhttp://150.254.222.97/serwisowki/
Korbę i wał to do przekucia do fachowców wyślij... ja w XT dałem w Poznaniu do Olachowskiego.
Powodzenia.
PS> a ten filmik HIT serwisowy tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=G05S-oFgMcY