uszczelniacze zaworów czy zawory
- szakal
- Lubiący błoto
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 lut 2015, 13:51
- Motocykl: TTR 600
Re: uszczelniacze zaworów czy zawory
oczywiście nie mam zamiaru montować starych śrub, ale naprawdę nie ma żadnej alternatywy? wydawanie 200zł na 4 śruby wydaje się być absurdalne
- tt600gdynia
- Lubiący błoto
- Posty: 33
- Rejestracja: 16 sty 2016, 10:08
- Motocykl: TT600 89',T120V 72', GL1000 75'
- Lokalizacja: Gdynia
Re: uszczelniacze zaworów czy zawory
Ja u siebie zastosowałem zwykłe klasy 10.9 z podkładkami poszerzanymi ( duże i grube) bo nie mogłem dostać kołnierzowych o tej długości.
Pod te podkładki stalowe, poszły oryginalne miedziane.
Ale podstawa to stan gwintu w cylindrze - jeżeli są jakieś luzy po wkreceniu śruby na kilka obrotów to konieczne są tulejki naprawcze, nie helicoile - nie wytrzumują w aluminium i się wyrywają.
Pod te podkładki stalowe, poszły oryginalne miedziane.
Ale podstawa to stan gwintu w cylindrze - jeżeli są jakieś luzy po wkreceniu śruby na kilka obrotów to konieczne są tulejki naprawcze, nie helicoile - nie wytrzumują w aluminium i się wyrywają.
- szakal
- Lubiący błoto
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 lut 2015, 13:51
- Motocykl: TTR 600
Re: uszczelniacze zaworów czy zawory
Przywracasz nadzieję
orientujesz się ile może kosztować wstawienie tulei naprawczej? miałem urwaną jedną śrubę, w której złamałem wykrętak. Gość który drążył tą śrubę, na początku nieosiowo ustawił elektrodę i mam ok 10-15mm gwintu z jednej strony uszkodzonego. Boje się, że ten gwint może nie wytrzymać. jakie dokładnie śruby zastosowałeś u siebie (jaki łeb) i jak długo już tak śmigasz?

- tt600gdynia
- Lubiący błoto
- Posty: 33
- Rejestracja: 16 sty 2016, 10:08
- Motocykl: TT600 89',T120V 72', GL1000 75'
- Lokalizacja: Gdynia
Re: uszczelniacze zaworów czy zawory
U mnie zastosowałem po prostu śruby M8 , 10.9 łeb 13mm ale są konieczne podkładki poszerzane i grube, bo bedzie taki efekt jak u mnie gdy kupiłem ( zdjecia są na forum) - rozsadzony otwór w głowicy.
Ja wstawiałem samemu
http://allegro.pl/tulejki-zerwany-napra ... 88894.html
przeczytaj instrukcje od tulejek, konieczne jest wiercenie na wiertarce kolumnowej, lub ręka ślusrza.
Jeżeli otwór jest nieosiowy, to tylko kolumnowa, najperw wyfrezować resztę gwintu w otworze tak aby uzyskać otwór we właściwym miejscu, potem nawierciś odpowiednim wiertłem i wkrecic tulejkę.
U mnie mam naprawione 3 gwinty z 6. Jeżdze od marca, ale nie katuję.
Ja wstawiałem samemu
http://allegro.pl/tulejki-zerwany-napra ... 88894.html
przeczytaj instrukcje od tulejek, konieczne jest wiercenie na wiertarce kolumnowej, lub ręka ślusrza.
Jeżeli otwór jest nieosiowy, to tylko kolumnowa, najperw wyfrezować resztę gwintu w otworze tak aby uzyskać otwór we właściwym miejscu, potem nawierciś odpowiednim wiertłem i wkrecic tulejkę.
U mnie mam naprawione 3 gwinty z 6. Jeżdze od marca, ale nie katuję.
- szakal
- Lubiący błoto
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 lut 2015, 13:51
- Motocykl: TTR 600
Re: uszczelniacze zaworów czy zawory
ok, śruby m8 10,9 150mm z pełnym gwintem już zamówione, ale zastanawiam się nad tymi tulejkami naprawczymi, mają tylko 15mm. Dziabniętego gwintu mam ok 10-15mm, ale żeby wkręcić tulejkę będę musiał nawiercić i nagwintować około 20-25mm więc nie wiem czy jest sens to robić. Dzisiaj postaram się zrobić zdjęcie uszkodzonego gwintu
- szakal
- Lubiący błoto
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 lut 2015, 13:51
- Motocykl: TTR 600
Re: uszczelniacze zaworów czy zawory
zmierzyłem dokładnie, 14mm gwintu jest uszkodzone
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 75
- Rejestracja: 13 mar 2016, 18:58
- Motocykl: Yamaha TTR600 Belgarda
Re: uszczelniacze zaworów czy zawory
Gacek pisze:różnią się - wrzuć w wujka Google zapytanie i otrzymasz treściwą odpowiedź . A miedzy nami xt- kowcami na pewnym poziomie zużycia nie dociągniesz adekwatnym momentem zużytej śruby głowicy .szakal pisze:Czy oryginalne śruby do przykręcenia głowicy (4szt.) różnią się czymś od ogólnodostępnych, np. tolerancją wykonania gwintu? Dystrybutor życzy sobie prawie 50zł za sztukę co jest jakimś nieporozumieniem. Czy stosował ktoś inne śruby niż oryginalne? jeśli tak to jakie (jaka klasa i jaki łeb śruby) i czy nie było problemów?
Sruby orginalne nie roznią się niczym od normatywnych poza
'-klasa 12.9
- din 912 tzw imbys
- chory wymiar M6x135mm
Pracuje u Producenta Srub wiec jakby ktos chcial sam bęce u siebie zmienial wiec bede takowe miał

- szakal
- Lubiący błoto
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 lut 2015, 13:51
- Motocykl: TTR 600
Re: uszczelniacze zaworów czy zawory
"wymiar M6x135mm" a nie przypadkiem m8?
jetem chętny na takie śruby jak coś, bo niestety tam gdzie zamawiałem okazało się że sprzedają po minimum 1000 sztuk ;/
jetem chętny na takie śruby jak coś, bo niestety tam gdzie zamawiałem okazało się że sprzedają po minimum 1000 sztuk ;/
-
- Lubiący błoto
- Posty: 72
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:43
- Motocykl: tt6
- Lokalizacja: Zachod
Re: uszczelniacze zaworów czy zawory
A używek nie możesz kupić ? popytaj na allegro to za dobrą flache dorwiesz tylko powiedz żeby nie były poprzeciągane.
- szakal
- Lubiący błoto
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 lut 2015, 13:51
- Motocykl: TTR 600
Re: uszczelniacze zaworów czy zawory
Głowica już zamontowana, mam teraz takie pytanko, na magnecie mam znaki "H" i "I", na którym znaku ustawia się rozrząd?