Skoro z altka wychodza 3 kable białe to jest on trójfazowy i taki też ma być regler.
Rozumiem, że obecnie masz regler z dwoma wejsciami na białych kablach?
Jak jest więc dołączony trzeci biały przewód od altka?
A pozostałe 3 kable reglera (czarny, brazowy i czerwony) wiesz dokąd biegną?
Wg mnie masz konflikt: regler 1-fazowy, a altek 3-fazowy, ale za mało mam danych aby być
na 100% pewien tego zdania...
Regler od xj600s powinien przypasować. Piszesz, że jest on na 3 białe kable - zatem ok.
(skąd wątpliwości, że "chyba lipa" ?)
Ten z Larssona też będzie pasował ale to chyba oczywiste.
Nie kupuj i nie kombinuj z reglerami od skuterów i lekkich motocykli. Po pierwsze będą za słabe gdyby nawet były 3-fazowe,
a po drugie często mają "ulepszenia" w postaci pinu "SENSE".
Ten trzeba dodatkowo wpinać odpowiednio w instalację, jego zadanie to pomiar rzeczywisty napięcia na klemie akumulatora
i takie kompensowanie strat napiecia w kablach aby ładowanie było optymalne.
Generalnie potrzebujesz w sumie prostego reglera 3-fazowego z czterema lub pięcioma pinami.
Wiadomo: trzy piny to fazy z altka (białe kable). Czwarty pin to po prostu wyście DC do instalacji.
A gdy jest piąty to masa. Gdy go nie ma to masę dołącza się śrubą poprzez radiator-obudowę.
Ważne: regler musi mieć solidny kontakt z metalową konstrukcją (ramą) nie tyle dla zapewnienia masy
(ona jest na kablu) ale dla dobrego odprowadzania ciepła. Dobrze jest przed montażem przesmarować powierzchnie
styku pastą termoprzewodzącą. Często się to zaniedbuje i potem uszkadzają się reglery.
Moc reglera to przeważnie niewiadoma, zasadą jest aby radiator był solidny, całość dobrze oddawała ciepło i napięcie DC
przy pełnym standardowym obciążeniu instalacji utrzymywało się w granicach +13,5...14,6 V
Mniej będzie oznaczać, że regler ma za małą moc albo jest uszkodzony.
mazi pisze:[...]pomierzyć napięcie prądu stałego na kablach wychodzących z alternatora [...]
Mazi - to jest napięcie przemienne!!!