Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Wszystko o tym motocyklu.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MPS
Lubiący błoto
Posty: 48
Rejestracja: 29 gru 2013, 01:41
Motocykl: yamaha xt600 3tb

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: MPS »

tłok kupiłem oryginalny yamahy za ok 500zl, chcialem wsadzic wossnera, ale różne są opinie. skoro na oryginalnym było zrobione ponad 50 tys km bez remontu, to myślę, że na tym też pojeżdże, wymieniłem też wał, niby był lepszy od mojego, ale jednak używka i się obawiam, że to był błąd bo korby nie robiłłem, zabrakło finansów. Teraz na weekendzie pomalowałem mojego dziadka, wrzuce foty jak wyszło;)
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: mlody »

Szybkie pytanie. Kupię gdzieś komplet szprych do 18 z tarczą? Czy tylko na zamówienie? Jak na zamówienie to gdzie mi dorobią za normalne pieniądze?
Pisałem do Bartnika z Częstochowy, ale jeszcze nie dostałem odpowiedzi.

I jeszcze jedno. Oryginalne mają zgrubienie przy piaście. Może lepiej od razu wziąć całe takiej grubości jak przy piaście i ewentualnie w obręczy rozwiercić otwory pod nyple
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: terenowiecc »

Kmil pisze:Terenowiec dodatkowe 100 czy 1000 km ? :)
100km. Chodzi mi o wymiany oleju zaraz po remoncie silnika więc te 100km a 1000km to ogromna różnica.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: Pawlo »

mlody pisze:I jeszcze jedno. Oryginalne mają zgrubienie przy piaście. Może lepiej od razu wziąć całe takiej grubości jak przy piaście i ewentualnie w obręczy rozwiercić otwory pod nyple
Ja mam właśnie tak zrobione - rozwiercony otwór w obręczy i piaście oraz szprycha już o wymiarach metrycznych. Jak coś to mam gościa, któremu oddajesz koło i ogarnia temat od A do Z, łącznie z dorabianiem szprych itp., namiary na PW jak coś ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: terenowiecc »

MPS pisze:tłok kupiłem oryginalny yamahy za ok 500zl, chcialem wsadzic wossnera, ale różne są opinie. skoro na oryginalnym było zrobione ponad 50 tys km bez remontu, to myślę, że na tym też pojeżdże, wymieniłem też wał, niby był lepszy od mojego, ale jednak używka i się obawiam, że to był błąd bo korby nie robiłłem, zabrakło finansów. Teraz na weekendzie pomalowałem mojego dziadka, wrzuce foty jak wyszło;)
To o co chodzi z tym olejem w końcu? Jeżeli go ubyło tyle ile pisałeś, to na pewno nie pojeździsz na tym tłoku zbyt długo... :niewiem:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: Gacek »

terenowiecc pisze:
MPS pisze:tłok kupiłem oryginalny yamahy za ok 500zl, chcialem wsadzic wossnera, ale różne są opinie. skoro na oryginalnym było zrobione ponad 50 tys km bez remontu, to myślę, że na tym też pojeżdże, wymieniłem też wał, niby był lepszy od mojego, ale jednak używka i się obawiam, że to był błąd bo korby nie robiłłem, zabrakło finansów. Teraz na weekendzie pomalowałem mojego dziadka, wrzuce foty jak wyszło;)
To o co chodzi z tym olejem w końcu? Jeżeli go ubyło tyle ile pisałeś, to na pewno nie pojeździsz na tym tłoku zbyt długo... :niewiem:
MPS - powiem ci tak ja zakupiłem wossnera bo cena oryginalnego zestawu ,osobno pierścienie ,tłok , sworzeń powaliła mnie ceną na kolana w swoim czasie w ASO :shock: .
Co do zużycia ilości oleju to jest zastanawiające - jak dla mnie własnego myślenia i działania najlepsza rada na forum ci nie zastąpi - wiec działaj i analizuj wg tego konstruktywnie ;)
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
MPS
Lubiący błoto
Posty: 48
Rejestracja: 29 gru 2013, 01:41
Motocykl: yamaha xt600 3tb

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: MPS »

Mi się wydaje, że wina leży raczej w uszczelniaczach zaworowych, niby były zkaładane nowe, ale jakieś chińskie gówno pewnie założyli, głowica była sprawdzana u paluszka zostawilem tam 350zl. Także niedlugo tam sobie zajrze, bo chyba sobie silnik pomaluje jeszcze.
ss20
Lubiący błoto
Posty: 34
Rejestracja: 11 sty 2014, 20:07
Motocykl: XT 350 1985
XT 600 1993 3TB
Lokalizacja: Płock

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: ss20 »

Mam pytanko w 3TB wyciągnąłem napinacz rozrządu i zostały jeszcze 4 kliki to wymieniac łańcuch czy można jeszcze trochę pojeździć??Dodam,że z 3,5 tys temu było 5 więc teoretycznie pomału się wyciąga.....
Dzień bez jazdy to dzień stracony :D
Awatar użytkownika
piotrek023
Lubiący błoto
Posty: 63
Rejestracja: 25 cze 2014, 20:02
Motocykl: XT 600 3TB, GPZ 500
Lokalizacja: DBL

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: piotrek023 »

Powinieneś juz wymienić ale jak nie masz kasy na nowy to do końca sezonu dojezdzisz :D
Awatar użytkownika
piotrek023
Lubiący błoto
Posty: 63
Rejestracja: 25 cze 2014, 20:02
Motocykl: XT 600 3TB, GPZ 500
Lokalizacja: DBL

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: piotrek023 »

Powie mi ktoś czy odcinek instalacji między dolną półką amortyzatorów a główką ramy jest owinięty jakąś taśmą ?
ODPOWIEDZ