stuki góry silnika

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: stuki góry silnika

Post autor: maciej82 »

ani na dźwigienkach , ani na wałku na krzywkach rowków brak
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: stuki góry silnika

Post autor: maciej82 »

wymieniłem głowice , wałek i pokrywę zaworów , kupiłem to wszystko bez osprzętu ,czyli głowica bez zaworów , a pokrywa była bez dźwigienek zaworowych ( wychodziło to taniej) .. chodziło oto aby łożyskowania wałka były w jak najlepszym stanie . wałek nie miał ani luzu , na oleju pracował bajecznie ..... Ale stuki nadal są , ale dopiero jak silnik sie zagrzeje . po dokładnym osłuchaniu czeka mnie jeszcze wymian dźwigienek zaworowych .. to tu leży problem w stukaniu ..
oszczędny dwa razy traci i uczy sie na błędach . Dam znać jak to wymienię czy stuki znikną :niewiem:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: stuki góry silnika

Post autor: Gacek »

Mogłeś się przed zakupem rozeznać się pomierzyć samemu lub z braku takowych narzędzi udać się w miejsce (dla pewnosci parę miejsc ) gdzie ktoś by ci to poczynił - wiedział byś na czym stoisz a tak ponosisz konsekwencje własnej (nie wiem jak to nazwać ) powiedzmy braku rozwagi ;) .I nie nazywaj tego oszczędnością bo to rozrzutność :lol: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Adriandos
Lubiący błoto
Posty: 69
Rejestracja: 25 wrz 2013, 19:10
Motocykl: Husqvarna TE 510
Lokalizacja: ZGY Pustkowo
Kontakt:

Re: stuki góry silnika

Post autor: Adriandos »

Maciej, ale za to ile wiedzy wniosłeś do tematu...czekamy na dalsze info
JAWKA SIEDLCE
Po kostki w błocie
Posty: 257
Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
Motocykl: xt600

Re: stuki góry silnika

Post autor: JAWKA SIEDLCE »

W większości głowic lechocze klawiatura ,wyciera się chrom techniczny na dzwigienkach dając taki efekt :roll:
Awatar użytkownika
MPS
Lubiący błoto
Posty: 48
Rejestracja: 29 gru 2013, 01:41
Motocykl: yamaha xt600 3tb

Re: stuki góry silnika

Post autor: MPS »

trzeba było dać do jakiejs dobrej szlifierni do sprawdzenia i bys wiedzial, ja własnie czekam na cylinder i głowice i az sie boje ile zawołaja, cylinder dalem do szlifu a głowice do sprawdzenia;p
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: stuki góry silnika

Post autor: maciej82 »

wczoraj dorwałem dźwigienki i bolce prowadzące z pokrywy którą kupiłem , i będę dziś zakładał , zobaczymy jaki efekt będzie.
Pierwszy raz sie z takim czymś spotkałem .. a nie jeden silnik już poskładałem . o Możliwości podjazdu na razie nie ma szans moto jeszcze nie zarejestrowane . do miasta ma z 20 km. a na niebieskich łatwo trafić
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: stuki góry silnika

Post autor: maciej82 »

ten silnik chyba mnie dobije . dziś poskładałem wymieniłem dźwigienki na inne . stuki nadal są .. brak pomysłów na naprawę . w dodatku problemy z przerywaniem silnika mam przy 3500obr ... Kur... mam już go dość
kacza
Lubiący błoto
Posty: 58
Rejestracja: 12 lip 2013, 11:29
Motocykl: XT'ciak 600E
Lokalizacja: Gdańsk / Stężyca

Re: stuki góry silnika

Post autor: kacza »

1. Właśnie zacząłem polerować stal papierem 500 i nie wygląda to ciekawie. Szlifowałeś zgodnie z ruchem obrotowym? Sprawdź jak wygląda teraz ta "szlifowana" powierzchnia.
2. Drugie to dekompresator - Nie posiadam owego u siebie.. Ale tu pytanie do innych użytkowników, jak jest zbudowany i czy może tam powstać luz, który tak łomocze jak dostanie ciśnienia z cylindra? Sprawdź naciągając linkę.
3. czy możliwe jest że iskra jest sporo przed GMP? Wtedy siła idzie na tłok i jego sworzeń. Warto byłoby sprawdzić moment zapłonu strobo.
4. To głupie, ale czy świeca jest odpowiednio dokręcona, ma swoją podkładkę?
Powodzenia i głowa do góry! Taki byle ixtek Cię nie pokona! :lol:
JAWKA SIEDLCE
Po kostki w błocie
Posty: 257
Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
Motocykl: xt600

Re: stuki góry silnika

Post autor: JAWKA SIEDLCE »

Jak wyżej ,sprawdz dekompresator (jak masz na linke) czy niejest za mocno podciągnięta linka albo zatarta i nieodbija :niewiem:
ODPOWIEDZ