Yamaha XT 600Z Ténéré
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
Terenowiecc miał tak samo to obniżył dosyć sporo poziom paliwa i zaczęło hulać jak trzeba.
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
Czytałem i nie doczytałem o tych problemach. Przyczyn może być masa. U mnie było tak jak Pawlo pisze.
1. Jaki masz tłumik?
2. Jaki kolor ma świeca?
Jak wrażenia z jazdy singlem?
1. Jaki masz tłumik?
2. Jaki kolor ma świeca?
Jak wrażenia z jazdy singlem?
Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
terenowiecc pisze:Czytałem i nie doczytałem o tych problemach. Przyczyn może być masa. U mnie było tak jak Pawlo pisze.
1. Jaki masz tłumik?
2. Jaki kolor ma świeca?
Jak wrażenia z jazdy singlem?
Ad1. Mam oryginalny jednak trochę zmienione wyjście
Ad2. Końcówka biaława jak na foto
Wrażenia bezcenne tylko to przerywanie;//
Mieszanki w sumie jeszcze nie ustawiałem, jedynie modziłem przy pływaku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
Gaźnik rozebrany, trochę syfu tylko skąd jeżeli jest filtr paliwa
Zaworek iglicowy przerobiony tak jak opisywał ArturS i od razu inny poziom pływaka wyszedł... Niestety wszystkie oringi oraz uszczelka pokrywy spuchły i nadają się do kosza - nie warte grosza!! Ktoś Coś mówił o ustawianiu poziomu paliwa na wężyk - może jakieś podpowiedzi jak to zrobić? A i jeszcze jedno czy jest jakaś wyjściowa pozycja śruby od mieszanki typu ustaw na 1,5 obrotu?

- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
Tak na szybko bo czasu nie mam, jutro napisze więcej.
Świeca jest biała, nie jeździj tak za dużo bo tam mega gorąco musi być. Ustaw wszystko zgodnie z manualem, żeby mieć jakiś wyjściowy setup i dopiero można myśleć co dalej.
Ja bym na początek zwiększy\łl trochę poziom paliwa w komorze pływakowej, jak to nie pomoże to iglica w podciśnieniowym gaźniku w górę o ząbek i zobaczyć co się będzie działo.
Co do mierzenia poziomu paliwa to sposób z odległością od krawędzi gaźnika do krawędzi pływaka można traktować jako jakieś wartości pomocnicze ale jako takie ustawienie poziomu jest błędne.
Motocykl (lub same gaźniki, jeśli masz wyjęte z motocykla) w pion, tak żeby gaźniki były poziomo. Zalewasz je paliwkiem do pełna, na dole komory pływakowej masz śrubkę, którą jeżeli odkręcisz to z poleje się paliwko (na dole komory pływakowej za śrubką jest taka wystająca "rurka") i na tą rureczkę zakładasz bezbarwny przewód paliwowy, odwijasz go w górę, gaźniki muszą być max zalane zupą, przykładasz ten przewód do gaźnika, prostopadle do krawędzi korpus/komora pływakowa i mierzysz odległość od lustra paliwa w wężyku do krawędzi komory pływakowej. Nie wiem czy kumasz o co chodzi, gdzieś na forum to jest na pewno opisane ale nie mam czasu szukać, może ktoś podrzuci link.
Ściągnij, jak nie masz, serwisówkę Clymera do XT600 - tam jest wszystko obrazowo opisane. Jak coś to ewentualnie jutro mogę rzucić jakimś skanem albo poszukać na necie, jak nie znajdziesz.
Świeca jest biała, nie jeździj tak za dużo bo tam mega gorąco musi być. Ustaw wszystko zgodnie z manualem, żeby mieć jakiś wyjściowy setup i dopiero można myśleć co dalej.
Ja bym na początek zwiększy\łl trochę poziom paliwa w komorze pływakowej, jak to nie pomoże to iglica w podciśnieniowym gaźniku w górę o ząbek i zobaczyć co się będzie działo.
Co do mierzenia poziomu paliwa to sposób z odległością od krawędzi gaźnika do krawędzi pływaka można traktować jako jakieś wartości pomocnicze ale jako takie ustawienie poziomu jest błędne.
Motocykl (lub same gaźniki, jeśli masz wyjęte z motocykla) w pion, tak żeby gaźniki były poziomo. Zalewasz je paliwkiem do pełna, na dole komory pływakowej masz śrubkę, którą jeżeli odkręcisz to z poleje się paliwko (na dole komory pływakowej za śrubką jest taka wystająca "rurka") i na tą rureczkę zakładasz bezbarwny przewód paliwowy, odwijasz go w górę, gaźniki muszą być max zalane zupą, przykładasz ten przewód do gaźnika, prostopadle do krawędzi korpus/komora pływakowa i mierzysz odległość od lustra paliwa w wężyku do krawędzi komory pływakowej. Nie wiem czy kumasz o co chodzi, gdzieś na forum to jest na pewno opisane ale nie mam czasu szukać, może ktoś podrzuci link.
Ściągnij, jak nie masz, serwisówkę Clymera do XT600 - tam jest wszystko obrazowo opisane. Jak coś to ewentualnie jutro mogę rzucić jakimś skanem albo poszukać na necie, jak nie znajdziesz.
Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
Dzisiaj zamówiłem w ASO uszczelkę komory pływakowej bo nie mieli na miejscu więc trochę poczekam..pływak ustawiony jak na razie na 25mm według manuala. Trochę skomplikowana ta metoda na wężyk, ale spróbuję ją jutro zastosować dzięki za pomoc. 

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
Gaźnik w xt jest pochylony w którym miejscu mierzycie poziom na podpiętej rurce ? Ja ustawiam motocykl l na windzie aby się wypoziomowała krawędź gaźnika i dopiero mierzę .Inaczej jest opcja ze przy mniej niż 7 mm zaleje mi silnik paliwem na odkręconych kranach
.

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
Gacek, mam 0mm i jest spoko - mierzone w imadle, czyli gaźnik idealnie prosto z mini zbiornikiem paliwa nad nim. Przy takim ustawieniu brak problemów. Jakby ktoś mi wytłumaczył dlaczego tak się dzieję to byłbym wdzięczny 
Odnośnie uszczelki komory - ori też się potrafi powyginać, ale nie tak jak np. Tourmax'owa. Bardzo dużo zależy od paliwa jakie aktualnie jest zalane.

Odnośnie uszczelki komory - ori też się potrafi powyginać, ale nie tak jak np. Tourmax'owa. Bardzo dużo zależy od paliwa jakie aktualnie jest zalane.
-
- Administrator
- Posty: 1009
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: Yamaha XT 600Z Ténéré
Ja mam w uj poniżej 0mm, zresztą Mateusz też... i dopiero przy takim ustawieniu motocykl idzie na maks obrotów bez czkawki... dodam, że oba motocykle na ProDuro - o ile to ma jakiekolwiek znaczenie....Pawlo pisze:Gacek, mam 0mm i jest spoko - mierzone w imadle, czyli gaźnik idealnie prosto z mini zbiornikiem paliwa nad nim. Przy takim ustawieniu brak problemów. Jakby ktoś mi wytłumaczył dlaczego tak się dzieję to byłbym wdzięczny
Odnośnie uszczelki komory - ori też się potrafi powyginać, ale nie tak jak np. Tourmax'owa. Bardzo dużo zależy od paliwa jakie aktualnie jest zalane.
I też chętnie posłuchałbym dlaczego tak jest dobrze, a nie tak jak fabryka zaleca...

---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi