Gacek pisze:Terenowiec - myślę ze 130 kg to gruba przesada z paliwem (jeden litr to jakies 0.72 kg nowsze xt da się odchudzić na ile

do konca nie wiem ale od czasu prac z żywicą posiadam w garażu starą wagę kuchenną wiec jak mam okazję to na nią wrzucam z ciekawości niektóre części
Ciekawy jestem czy ktoś zgadnie ile może ważyć np tylne kompletne z stalową obreczą koło z 3tb ?
albo pusty bez kiwa-czek stalowy wahacz ?
Dla ciekawosci powiem w mojej wersji bagażnik na tylnym błotniku waży 0.7 kg ( ale to bardzo ważny element robi za spojler

)

.
Trochę niedokładnie się wyraziłem, pisząc 130-140kg nie miałem na mysli XT. O ile 140kg jest osiągalne dla XT po odchudzeniu tak 130kg już raczej bez szans. Nawet TTS wazy koło 130-135kg a tam to już na prawdę niewiele można wywalić.
Ze starych 600tek to np. XR600R będzie lżejsze i podejrzewam, że w teren lepsze ale nie jeździłem więc nie wiem.
Jeździłem na XL600RM i w porównaniu do mojego XT jaj nie urywa, zawias lipa, silnik jeszcze większy wół (może ta konkretna sztuka taka była, nie wiem) i nie podobał mi się motocykl.
yadam pisze:terenowiecc pisze:W tamtym temacie to był spam, tutaj już nie
Muszę zważyć swoje XT z ciekawości. Myślę, że na sucho koło 140kg powinno być, nie więcej ale sprawdzę w najbliższym czasie. Ostatnio trochę gratów dołożyłem to może więcej ważyć.
Po przesiadce z motocykla o wadze 170kg na 50kg lżejszy różnica jest bardzo duża, o ile na czarnym to nie robi różnicy tak w terenie czuć to w każdej sytuacji.
Gdybyś wcześniej jeździł starszym XT (np. takim jak moje 43F) to różnica w wadze nie była by aż tak odczuwalna.
130-140kg to taka waga w sam raz, nie jest piórkowa ale nie utrudnia jazdy po lesie.
kolega mial taki model jak ty masz,byla wymieniona owiewka na polisporta i plastikowy bak desert (ale jak kojarze ty tez masz taki bak) na wadze wyszlo 151KG i jak sie nie myle to mial ze trzy litry paliwa
a tak przy okazji ty nie masz czasem wymienionego silnika na taki z rozrusznikiem?
podkreslalem tez ze starsze XT byly lepsze i to nie tylko z powodu mniejszej wagi,ale musze tez powiedziec ze nie jezdzilo sie zle moim XT tak naprawde to bardziej niz waga przeszkadzala mi ta owieka na stromych podjazdach

blokowalo tez to ze byl nie zbyt porysowany i bylo szkoda,szkoda bylo zniszczyc wspomniana owiewke itd itp
jakos tak nie moge zle pisac o XTeku mozna bylo nim pojezdzic na asfalcie i dawalo to frajde...mozna by sie powtarzac ale chyba wszystko juz zostalo napisane...tak pocukruje jeszcze na koniec tego posta i napisze ze na tym forum zawsze jest fajnie podyskutowac. pozdro dla wszystkich.
Gacek pisze:Yadam sorry za bład z mojej strony ale ja liczyłem od obecnej wagi swojego

ale ja pisalem w nie jednym poscie ze chodzi mi o moj model rocznik 2000 szly chyba od 1996 do konca,sie naklejkami roznily. ile wazy twoj?
Tak mój to właśnie 43F. Mam plastykowego Acerbisa ale nie używam go bo nie jest mi póki co potrzebny (i muszę go wizualnie ucywilizować o czym pisałem w innym temacie). Co do silnika to tak, mam silnik z 3TB kopajka+e-starter.
Cały czas mi świtało, że 43F waży na sucho około 140kg (+-3kg) ale z tego co piszesz to jest to raczej około 150kg. Aż mnie to zaciekawiło i spróbuję go jakoś zważyć, może nawet dzisiaj.
Mój będzie ważył więcej niż oryginał w obecnej chwili na pewno bo tak jak wcześniej wspominałem dorzuciłem trochę gratów do niego w ostatnim czasie (wrzucę fotki do swojego tematu któregoś dnia).
Co do tych nowszych XT to jeździłem na takim z '98 i odczucia mam mieszane. Z jednej strony ciężki, wyraźnie czuć wyższą wagę w porównaniu do mojego. W terenie na pewno ciężej tym jeździć ale na czarne przyjemniejsze moto, ciut może nawet wygodniejsze bo wydawało mi się jakieś takie większe, szersze. Zawias skoku za wiele nie ma ale dziurawe drogi wybiera całkiem ok. Po prostu motocykle bardziej nastawione na ON niż OFFroad.
Sporo latałem też na 1VJ i kiedyś jak mnie będzie stać to sobie kupię taką Tenerkę i przywrócę jej lata świetności i chyba w pokoju postawię bo strasznie mi się podobają a te 34L/55W to już w ogóle bajka.