tłok proxa

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
lucyfer
Lubiący błoto
Posty: 68
Rejestracja: 19 sty 2011, 19:54

tłok proxa

Post autor: lucyfer »

Jestem w trakcie remontu, nowa korba proxa,nowe zawory proxa,nowe łożyska w całym silniku pozostał jeszcze tłok i zastanawiam się nad proxem a wossnerem. Mechanik twierdzi że prox by był najlepszym rozwiązaniem (produkowany w japoni i najlepsza cena do jakości). z wosnerem są problemy z rozmiarem i trzeba długo czekać. Moje pytanie to czy ktoś jeżdził na proxsie-doświadczenia.i czy prox jest kuty?
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: tłok proxa

Post autor: Magic »

Lucyfer mam podobny dylemat.. Musze teraz kupić właśnie tłok i korbę..Nie wiem tylko czy tłok prox'a to dobre rozwiązanie bo one nie są HC, a jak już inwestować pieniądze to niech on ma to większą kompresje. Sluchaj możesz dać mi namiary gdzie kupiłeś korbowód?
lucyfer
Lubiący błoto
Posty: 68
Rejestracja: 19 sty 2011, 19:54

Re: tłok proxa

Post autor: lucyfer »

Korbę kupił mechanik, dzisiaj nie bede miał możliwości kontaktu z nim, ale jutro wieczorem postaram sie dowiedzieć, a co to znaczy hc może chodzi o to czy tłok jest kuty.
mlody11132
Po kostki w błocie
Posty: 207
Rejestracja: 13 sie 2010, 08:55
Lokalizacja: slaskie

Re: tłok proxa

Post autor: mlody11132 »

kuty tłok rozpoznasz po wygladzie a przedewszystkim po cenie. wosner z tego co wiem robi tylko kute tłoki ale moge sie mylić. i jaki jest problem z wosnerem??bo z doswiadczenia wiem ze dzwonie i mam co do rozmiaru to i tak bedziesz robił szlif chyba wiec to nie problem.
xt 600 3tb
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: tłok proxa

Post autor: Magic »

lucyfer pisze:Korbę kupił mechanik, dzisiaj nie bede miał możliwości kontaktu z nim, ale jutro wieczorem postaram sie dowiedzieć, a co to znaczy hc może chodzi o to czy tłok jest kuty.
HC - high compression. Tłok zwiększający kompresje, są one wyższe niż oryginalne, widać wcięcia na zawory. Jak by to nie był problem, dla ciebie to proszę postaraj się o ten kontakt, bo puki nie zrobię góry silnika remont stoi, a sezon tuż tuż..
lucyfer
Lubiący błoto
Posty: 68
Rejestracja: 19 sty 2011, 19:54

Re: tłok proxa

Post autor: lucyfer »

Magic rozmawiał z mechanikiem on łatwi z jakiejś hurtowni, która nie prowadzi sprzedaży detalicznej, koleś ma dojście i tak mi załatwił. nie chce mi podać namiarów, może kupić osobiście ale to sporo zachodu ja jestem z lubelskiego.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: tłok proxa

Post autor: Magic »

No to lipa trochę :(
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: tłok proxa

Post autor: Gacek »

Magic - poszukaj u sąsiadów za miedzy ;)
Jak byś miał ochotę na zapałowanie tego silnika to mają całe zestawy z cylkiem tłokiem podnoszacym kompreche i pojemność tytanowe zawory i tuningowy wałek rozrzadu gratis 8-) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: tłok proxa

Post autor: Magic »

Aż taki bogaty nie jestem ;) Zrobiłem małe rozeznanie w tłokach i na temat:
Wiseco:
-Dwa rodzaje tłoków, HC (stopień sprężania: 11,5:1) oraz normalny (8,5:1);
-Brak powierzchni teflonowej;
-Rozmiary co 1mm over bore (powyzej nominalnej srednicy);
-Ograniczony dostęp w Polsce;
-Cena importu z USA: ok. 550zł, Cena w Polsce od: 560zł do 680zł (Co ciekawe od tego samego dostawcy :? )

Wossner:
-Tłok normalny, lub brak informacji (żaden, absolutnie żaden sprzedawca nie podaje czy tłok jest HC);
-Teflonowa powierzchnia, łagodząca suchy start silnika;
-Rozmiary średnio co 0.5 over bore;
-Bez problemowy dostęp w PL;
-Cena w Polsce od 590zł do 650zł (u importera);

Także teraz zostało mi podjęcie wyboru. Obaj producenci proponują także wymiary "Big Bore" czyli tłoki znacznie ponad nominalną, jeżeli kogoś interesują "tuningi" :D
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: tłok proxa

Post autor: Gacek »

U wossnera można pominąć podniesienie kompresji to jakieś 0,5 % czyli nieznaczny , posiada teflon i coś jeszcze .
Jest lżejszy ma moim zdaniem bardzo pomniejszą powierzchnie współpracująca z cylindrem . Co do wymiarów ściągnij sobie katalog wossnera dla xt jest kilkanaście tłoków - oczywiste jest że pewne średnice dostępne po tulejowaniu bo 660 ma ten sam tłok .I tu mała uwaga ma zwiększone pasowanie teraz szlif w granicy 0.08
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ