Temat-rzeka,,,
Model XT600E produkowany od konca roku 1992 do 2003 doczekał się kilku odmian konstrukcyjnych.
Wersja 3TB to lata 1995 do 2000, a od 2000 do 2003 wszedł wariant DJ021
Z tego co sie gdzies doczytałem były jeszcze ine odmiany produkowane na dany rynek, np. na Szwajcarie była wersja z
dozownikiem barometrycznym, a jeszcze na inny z gasboxem rezonansowym.
Generalnie wersje 3TB były najbardziej rozpowszechnione a to dlatego, że były najdłużej pordukowane i sprawdzone, nie wymagały więc kolejnych upgrade.
Uwaga! był wariant 3TB do roku 1994 ale dla modelu XT600E/K. To inny motocykl z wygladu: brak obrotomierza, inna konstrukcja plastików, ramy, zbiornika paliwa... Był jeszcze kopniak z rozrusznikem. Tu była zupełnie inna elekrtyka, nieco inny silnik i gaźnik. Moduł zapłonowy był CDI (a nie TCI) !!!
Osiągi były super - prędkośc max 160km/h ale były wady zawieszenia. Yamaha radykalnie chciała zmienić to odmładzając przy okazji motocykl. (w oznaczeniu E/K to: E-Elektryczny starter, K-Kickstarter)
Późniejsze wresje XT600E to 3TB oraz DJ021 i różniły sie drobiazgami:
- luzy zaworów ssących były nieco inne (lepsze materiały gniazd, mniejsza rozszerzalnośc cieplna w wersji DJ021)
- dysze w gaźniku o innych wymiarach ( w DJ021 postawiono bardziej na ochronę środowiska, moc i prędkośc nieco zmalała)
- inne malowania, dla DJ021 pozostawiono juz tylko dwie kolorystyki (charaktrystyczny mały napis na baku "Yamaha" zamiast dużego logo XT)
Te warianty wprowadzają duzo zamieszania zwłaszcza z częsciami zamiennymi. Katalogi często milczą na temat DJ021. Jednak wiekszość części od 3TB podjedzie do DJ021.
Dla znających język niemiecki podam link do tematu historii XT/TT od początków produkcji:
http://www.rallye-tenere.net/Stammbaum.htm
Jeśli się gdzies pomyliłem to prosze o rzeczowe sprostowanie.
onlinemaster pisze:Hej, chciałbym się dowiedzieć czym różni się wersja 3TB od pozostałych XT 600 E ?