Sprawdzam
Rezystancja regulatora napięcia:
115.5Ω przy 10°C (czarno/żółty - niebiesko/żółty) - mieści się w zakresie
115.5Ω przy 10°C (czarno/żółty - zielono/biały)
Rezystancja ....??? (Ladespule)
1.9Ω przy 10°C, trzy przewody (biało/żółty - biało/żółty) - powinno być 0,2-0,6Ω przy 20°C
Rezystancja ....??? (Stromspule)
341Ω przy 10°C (brązowy - czerwony) - powinno być 160-240Ω przy 20°C
Wejście do reglera, trzy biało-żółte przewody, przy podłączonej kostce vs. napięcie ładowania na wolnych obrotach mają:
1. Żadnych odbiorników
- na wejściu do reg. ok 6V
- napięcie ładowania na aku ok 14V i powoli rośnie,
2. Światła mijania, jedna żarówka H4 55W, dwie postojówki (2x5W), podświetlenie licznika (ok 6W) i pozycyjne tył (2x5W), w sumie ok 81W
- na wej. do reg. ok 14.2-15V na każdym przewodzie
- napięcie ładowania na aku spada momentalnie do 13.5V i powoli schodzi w dół poniżej 13V
3. Światła mijania j/w + dodatkowa H4, w sumie ok 136W
- na wej. do reg. ok 15.4V na każdym przewodzie
- napięcie ładowania na aku spada momentalnie do 13V, szynko leci w do ok 12.1V, i powolutku się obniża
Po odłączeniu jednej H4 ładowanie wskakuje na 12.3V i powoli rośnie zatrzymując się w okolicy 12.5V
-Przy samych postojówkach napięcie ładowania też spada, ale tylko o jakieś 0.2V - przy odłączonych kostkach żarówek H4 tak samo, więc wykluczam zwarcie w instalacji.
Wejście do reglera mierzę jako prąd zmienny, ładowania na aku oczywiście stały.
Niech no się jaki elektryk wypowie na temat zmian oporności w zależności od temperatury

I chyba jeszcze nie pisałem - podobno alternator był przewijany niedługo przed zakupem tereski. Wymieniony był też akumulator na nówkę. Mi to wygląda na problem z reglerem, ale niech się wypowie ktoś obeznany w temacie.