Strona 1 z 2

prox

: 30 gru 2010, 11:43
autor: ralf
czy ktos wie jaki luz przewiduje prox. daje do szlifu i nie chce by szlifierz sie wymondrzał.. tłok odlew. nawet prox jest juz made in taiwan. :D

Re: prox

: 30 gru 2010, 12:31
autor: mazi
ralf pisze:czy ktos wie jaki luz przewiduje prox. daje do szlifu i nie chce by szlifierz sie wymondrzał.. tłok odlew. nawet prox jest juz made in taiwan. :D
Mierzyłeś cylinder przed zakupem tłoka? Czy tłok "na pałę" kupiłeś? :-)

Co do luzu nie pomogę, nie wiem.

Re: prox

: 31 gru 2010, 01:09
autor: Gacek
:o - jestem z lekka zdziwiony :shock: PROX nie robi kutych tłoków ? .Co do pasowań tłok cylinder wiem ze dużą rolę na zastosowany luz ma rodzaj użytego materiału i technologia wykonania tłoka .Wiec nie pozostaje ci nic innego jak poszukać tej informacji u producenta tłoka .Rozumiem twoje obawy bo faktycznie szlifierz może ci to rytynowo dobrać pasowanie bezpieczne dla ew reklamacji a nie adekwatne dla danej marki tłoka .Jak sie nie mylę bo mnie 2,5 roku temu robili kutego wosnera to miałem robiony na 0,7 do stalowej tuleji .Na chłodzonych cieczą cylindrach nicasil ten wymiar podobno schodzi nawet do 0,4.Chyba najracjonalniejszym postepowaniem bedzię tak jak wyżej ci napisałem kontakt z PROX .Na opakowaniu nie masz podanego luzu pasowania ?

Re: prox

: 31 gru 2010, 01:49
autor: Gacek
myslę ze dla wszystkich przegladających ten temat jasnym bedzie interpretacja tego co podałem 0,7 to róznica w wymiarach tłok - cylinder co oznacza faktycznie ze luz tłok cylinder wynosi połowę tego wymiaru .Niestety ale do pomiaru standartowo używa się mikrometra , a nie szczelinomierza.

Re: prox

: 31 gru 2010, 07:05
autor: seboo
Gacek pisze: 0,7 to róznica w wymiarach tłok - cylinder
0,07 mm raczej ;)

Re: prox

: 31 gru 2010, 07:45
autor: Gacek
MEA CULPA - :oops: 0,07 to poprawnie napisany wymiar popelniłem szpinakowy błąd :( . 0,1 <0.004> manual podaje jako limit czyli wymiar graniczny zużycia . wymiar luzu 0 .045 - 0.65 umieszczony w manualu zawsze mnie zastanawiał dlaczego w orginale tak ustalony .Jednak wosner dzieki czarnej powłoce naniesionej na sciankach moze być pasowany z luzem mniejszym .Szczerze mówiąc nigdy nie byłem w stanie tego zweryfikować , poniewarz nie posiadam przyżądów którymi mozna to pomierzyc skutecznie wiec solidnosc tego zawsze oparta musi być na dobrej wierze w to co robi zakład wykonujący usługę.

Re: prox

: 31 gru 2010, 09:15
autor: seboo
Gacek pisze:Szczerze mówiąc nigdy nie byłem w stanie tego zweryfikować , poniewarz nie posiadam przyżądów którymi mozna to pomierzyc skutecznie wiec solidnosc tego zawsze oparta musi być na dobrej wierze w to co robi zakład wykonujący usługę.
No niestety trzeba zaufać szlifierzowi, że zrobi to solidnie, ale wielkość pasowania to już koniecznie trzeba mu podać, żeby nie dobierał "na oko". Ja ostatnio zakładałem Wossnera i importer tej firmy na Polskę podał mi, że pasowanie na 100 % ma być 0,08. Tak szlifnąłem (przy okazji robiłem to w tym zakładzie: http://www.moto-szlify.esem.pl/), a potem na pudełku doczytałem, że ma być 0,07 :| . Mam nadzieję, że ta jedna setka nie zrobi wielkiej różnicy.

Re: prox

: 31 gru 2010, 10:01
autor: terenowiecc
Seboo jaki koszt szlifowania tulei?

Re: prox

: 31 gru 2010, 12:00
autor: seboo
terenowiecc pisze:Seboo jaki koszt szlifowania tulei?
Stówka. Trochę drożej niż w innych zakładach, o których słyszałem, ale ten który podałem w linku ma dobre opinie i gość widać, że ma pojęcie.

Re: prox

: 31 gru 2010, 12:33
autor: ralf
tak,prox jest odlewem. wossner moze byc ciasniej bo to tlok kuty tak jak wiseco i niektóre serie vertexa. zapytam po wekkendzie jeszcze pana Woryny z katowic. jest to moim zdaniem góru jeśli chodzi o te sprawy. MOTO TECH Woryna. tłok brałem a był tylko na 3 szlif. ale cena mnie skłoniła :D miał byc wossner 101 mm albo wiseco 107 mm :D lecz nie znam stanu skrzynin. moze za rok ;) do tego dysza dynojet i pod 50 km podejdzie. :D