Strona 1 z 2

Xt600 1vj brak ładowania

: 15 lip 2020, 15:51
autor: death
Witam, opiszę wszystko tu, może ktoś coś podpowie

Mam xt600 1vj, ostatnio straciłem ładowanie. Jako że ze mnie elektryk słaby to posprawdzałem co się da korzystając z internetu.

1. Napięcie na klemach 12.4v - czyli tyle co akumulator
2. Silnik wyłączony, Kostka regulatora wypięta, zmierzyłem opór pomiędzy białymi przewodami : 01,1-01,3
3. Na wpiętej taki sam wynik
4. Silnik odpalony, regulator wypięty. Miernik do masy i do każdego białego. Na wolnych obrotach opór 00.1, a przy 3.5rpm 00,4
5. Silnik odpalony, regulator wpięty. Na wolnych 09.8V (Miernik na prądzie zmiennym) przy 3.5rpm 14-15v
6. Silnik odpalony i mierzyłem pomiędzy białymi przewodami w kostce regulatora to każdy wynik inny: na wolnych 0.3V 07.5V 05.9V a przy 3.5rpm 0.6V 14V 0.8V

Stojan już miałem na stole i takie wyniki mam z oporności :
1. Czarno żółty - niebiesko żółty :119.2 (wg książki ma być 90-130)
2. Czarno żółty - zielono żółty : 127.9 (wg książki ma być 90-130)
3. Pomiędzy białym przewodami : 01.2(wg książki 0.2-0.6)
4. Brązowy - czerwony :290(wg książki 150-240)

Pomóżcie co mam robić? Bo jak wiadomo z alternatorem do tego pojazdu jest ciężko a póki ciepło to przydało by się trochę pozwiedzać

Re: Xt600 1vj brak ładowania

: 15 lip 2020, 17:09
autor: ArturS
Interesują Cie tutaj tylko trzy białe. Zmierz oporność pomiędzy każdym z nim, powinna być bliska książkowej, tj. dość niska. Pomiar i na kostce i gdzieś też się przebij igłą poniżej przelotki przez karter. Zdarzyło mi się mieć w ręku przerwany wewnątrz jeden z kabli, ale nie wszystkie na raz. W razie czego można przewinąć cewki odpowiedzialne za ładowanie.

Re: Xt600 1vj brak ładowania

: 15 lip 2020, 17:33
autor: death
Dzięki za odpowiedź!
Miałem stator na stole już i mierzyłem bezpośrednio przy cewkach białe przewody i jest około 01.2 opór a powinno być niby 00.2-00.6
Taki sam wynik wychodzi przy wtyczce

Re: Xt600 1vj brak ładowania

: 16 lip 2020, 19:35
autor: death
Alternator wyjęty, jeśli tak odbiega od normy to cewki do przewinięcie?
Idzie jakoś sprawdzić regulator jak jest wyjęty?

I gdzie wysłać ten stojan żeby go ktoś sprawdził i ewentualnie naprawił? Bo boję się oddawać do gości od silników elektrycznych z rejonów, żeby coś nie zrypali.
Macie jakieś sprawdzone firmy?

Re: Xt600 1vj brak ładowania

: 17 lip 2020, 19:55
autor: czadi
Odezwij się do Fakira, jest na tym forum on gdzieś dawał do przewijania też od 1vj.

Re: Xt600 1vj brak ładowania

: 17 lip 2020, 22:27
autor: death
Osprzęt już zawieziony do szpeca ze Śląska, zobaczymy po niedzieli co się podziało : )

Re: Xt600 1vj brak ładowania

: 23 lip 2020, 20:25
autor: death
Moto już w pełni sprawne.
Alternator zrobiony, wg mnie zrobiony elegancko. Wygląda jak oryginał. Gość też konkretny, porozmawiałem z nim telefonicznie jak i na żywo. Robi tego sporo, zna się na rzeczy. I wg mnie zapłaciłem mało.
Jestem zadowolony, moto poskladane, ładowanie wróciło, przy okazji wymieniłem olej na Eneosa 10w40-przetestuje

Re: Xt600 1vj brak ładowania

: 23 lip 2020, 20:33
autor: ArturS
Daj namiar :)

Re: Xt600 1vj brak ładowania

: 23 lip 2020, 20:39
autor: death
P. U. Gywer
Wiejska 117, 44-323 Gogołowa
Z tego zo patrzyłem po necie to za przewijanie biorą koło 4 stów. Zapłaciłem 200, i tym bardziej zadowolony jestem bo gość faktycznie się zna na robocie.

Re: Xt600 1vj brak ładowania

: 24 lip 2020, 08:11
autor: ArturS
Dzięki za namiar. Mam u siebie padlinę z walniętym statorem, oddam do nich.