Strona 1 z 2

Biegi

: 28 maja 2020, 03:49
autor: Kordyk
Witam. Mam problem z biegami. Jak jade motorem biegi wchodza. Lecz gdy sie zatrzymam nie moge znalesc neutralnego i czesto bywa tak ze wogule nie moge zmienic na inny bieg. Druga sprawa kontrolka od biegu neutralnego swieci caly czas na wszystkich biegach.

Re: Biegi

: 29 maja 2020, 07:55
autor: ArturS
1. Ten typ tak ma, na pewno neutral można wbić, ale trzeba potrafić (operowanie gazem). W XT jest i tak o niebo lepiej niż w mojej husqvarnie 610, czy BMW R1150GS, którym jeździłem ostatni weekend, choć zawsze jest to kwestia wyczucia, im dłużej jeździsz, tym łatwiej to przychodzi. Tak są zbudowane te skrzynie. W przypadku XT automat zmiany biegów miejsce na luz ma na bardzo małym "wzgórku", trzeba umieć w niego trafić.
2. Uszkodzony czujnik biegu neutralnego lub przewód idący od niego. Kontrolka działa na zwarcie z minusem, jeśli przewód ma uszkodzoną izolację, to kontrolka będzie świecić cały czas.

Re: Biegi

: 29 maja 2020, 15:38
autor: Kordyk
Zeby sie dobrac do czujnika pewnie trzeba rozebrac silnik, tak ? Kabel jest caly nie masuje sie z rama. Ile kosztuje nowy czujnik biegu neutralnego ?

Re: Biegi

: 29 maja 2020, 15:53
autor: Glatz
Czujnik jest na wierzchu, obok śruby spustowej oleju. Czujnik to koszt 30 - 80 zł w zależności czy nowy czy używany.

Re: Biegi

: 29 maja 2020, 19:51
autor: ArturS
http://yamaha-xt600.riderparts.pl/produ ... nda-yamaha

Odkręć kabel od czujnika, jeśli kontrolka zgaśnie, to do wymiany czujnik, jeśli nie, to jednak masuje, a nie trudno o to, bo biegnie w szczelnie lewego karteru. Przy zakładaniu dekla można go przyszczypnąć.

Re: Biegi

: 30 maja 2020, 15:24
autor: Kordyk
Po odpieciu przewodu od czujnika kontrolka gasnie, po przylozeniu go do ramy swieci. Bede musial zamowic nowy. Dekiel byl sciagany wiec bardzo mozliwe ze przez przypadek moglem go uszkodzic, poniewaz przed remontem dzialal. A powiedzcie mi potrzebuje przedniej czaszy na reflektor, szukac do mojego modelu czy od nowszych bedzie pasowal. Ewentualnie mogzna jakies delikatne przerobki mocowan zrobic.

Re: Biegi

: 16 cze 2020, 06:24
autor: Edi
ArturS pisze:1. Ten typ tak ma, na pewno neutral można wbić, ale trzeba potrafić (operowanie gazem).
Mam ten sam problem u siebie w 1VJ. U mnie jednak nie ma możliwości wbicia luzu na postoju na ciepłym silniku. Nie pomaga operowanie gazem, bujanie motocyklem przód-tył - stopka zmiany biegów ma delikatny luz, ale nie ma szansy, aby zmieniła bieg na luz. Jedyny sposób na wrzucenie luzu delikatnie, z wyczuciem poprzez redukowanie podczas dojazdu do skrzyżowania. Gdy moto stanie - już po jabłkach.

Próbowałem regulować naciąg linki - skrajnie w każdą stronę. Nie pomaga. Obecnie mam ustawione ok 2-3 mm luzu na klamce. Sprzęgło łapie mniej więcej po 10 milimetrach wciśnięcia klamki. Nie ślizga się, nie ciągnie. Na postoju (wyłączony silnik) wszystkie biegi wchodzą ładnie. Podczas jazdy nie ma problemu ze zmianą biegów.

Olej Valvoline Durablend 4T 20W50.

Masz jakieś sugestie?

Re: Biegi

: 16 cze 2020, 07:09
autor: kurol
Mozna jeszcze sprawdzic czy sprzeglo aby napewno jest dobrze poskladane i czy sprezyna rozklejajaca jest w dobrym miejscu.
U mnie poprzednicy mocno namieszali i tez sie luzu nie dalo znalezc.
Po poskladaniu sprzegla w kolejnosci zgodnej z serwisowka bardzo sie poprawilo.
Nie jest moze idealnie ale w 100 % za kazdym razem wykonalne,zarowno na mineralnym motulu 20w50 jak i na niby syntetyku valvoline 10W50.

Re: Biegi

: 16 cze 2020, 13:56
autor: Edi
Dzięki Kurol! Sprawdzę.

Re: Biegi

: 03 sie 2020, 13:39
autor: Laszlolot
Tarcze sprzęgła są do wymiany.
Miałem identyczne objawy (na ciepłym nie było sposobu żeby znaleźć luz), po wymianie tarczek na nowe problem zniknął jak ręką odjął.