Strona 1 z 1

Poziom paliwa/gaźnik

: 14 wrz 2017, 18:06
autor: krzyka
Panowie prośba o poradę.

Ustawiałem jakiś czas temu poziom paliwa w gaźniku-poziom został ustawiony na ~7mm poniżej krawędzi(sprawdzane parę razy także po zainstalowaniu w moto). Gaźnik włożyłem do moto, odpaliłem silnik. Miałem problemy z odpaleniem, wykręciłem śrubę do regulacji ilości paliwa między 4-5 obrotów-zagadał od razu. Chodził równo wkręcał się ładnie na obroty i ładnie z nich schodził. Zacząłem jeździć i docierać silnik - nie oszczędzając maszyny.
I pojawiły się problemy, lecę ekspresówką i przy wyższych obrotach ~5000rpm zaczął strzelać w wydech i szarpać, po odpuszczeniu gazu strzały w wydech i przez jakiś czas szarpanie. Przy niższych obrotach się uspokoił. Wykręciłem świecę i bielutka. Sprawdziłem poziom paliwa w gaźniku z 12mm poniżej krawędzi.

I tak szukam odpowiedzi na pytania:
1. co może być powodem że poziom paliwa spadł ?
2. czy przy ustawianiu poz. paliwa trzeba na maksa wkręcić śrubę ilości paliwa, ma to znaczenie ?
3. czy za niski poziom paliwa może być przyczyną takich objawów jak szarpanie i strzelanie w wydech czy raczej szukać rozwiązania problemu gdzie indziej np. szczelność krućców dol. ?


Podniosłem iglice gaźnika podciśnieniowego o jeden ząbek, nic to nie dało - dalej strzela przy wyższych obrotach.

Re: Poziom paliwa/gaźnik

: 16 wrz 2017, 14:12
autor: krzyka
No i przestawiłem poziom paliwa, idealnie na 7 mm. I teraz mam problem z odpaleniem nawet na ssaniu. Testowałem przy różnych wykręceniach śruby dozowania paliwa. Na ssaniu chodzi ale obroty ma słabe, niecałe 1500. Po wyłączeniu ssania bez odkręconej manetki gaśnie. Świeca cała czarna-sucha.

Podpowie ktoś czemu przy ustawieniach fabrycznych nie chce palić ?

Re: Poziom paliwa/gaźnik

: 16 wrz 2017, 14:50
autor: Gacek
Sposób regulacji gaźnika w tym typie był parokrotnie opisywany na tym forum :bylo: .
Poziom paliwa 7mm do krawędzi łączenia komory pływaka to nic nie znaczący termin :| bo realnie dla każdej innej pozycji odniesienia tego pomiaru ta wartość będzie miała inny parametr .:) .
Łopatologicznie jak nie masz nakopane z czymś innym poziom paliwa ustawiony w komorze 7mm na wysokości dyszy pilot jet , pilot air screw wykręcasz na 2.5 - 3 obrotu i śruba regulującą poziom uniesienia przepustnicy ustawiasz na minimum obroty ,takie regulacje czynisz jak jest adekwatnie rozgrzany silnik .Ten gaxnik to złożona konstrukcja jak jest coś w nim lub moto nakopane to trzeba niezłej systematyki i konsekwencji aby ogarnąć temat :roll: .

Re: Poziom paliwa/gaźnik

: 17 wrz 2017, 12:30
autor: ArturS
Regulacja i samo sprawdzanie poziomu paliwa często jest przekłamane przez zwykły pęcherz powietrza w wężyku lub króćcu do którego go podłączasz.
Druga sprawa, to guma. Sam się kiedyś złapałem na tym - wszystko poskładałem ładnie pięknie, moto zagadało i ładnie jeździło, a po czym poziom spadł w cholerę. Powód? Cóż mam domysły, ale czy uzasadnione nie wiem. Składałem gaźnik na chińskim zestawie do regeneracji. Nie wiem jaki rodzaj gumy był w uszczelnieniu zaworka iglicowego, ale oringi i uszczelka komory po dłuższym kontakcie z benzyną tak napuchły, że nie dało się tego z powrotem włożyć. Jeśli guma w zaworku zachowała się podobnie, to poziom paliwa na pewno poszedłby w dół. Od tamtej pory moczę zaworki co najmniej kilka godzin i dopiero składam.