Strona 1 z 2
zębatki.w 43f
: 21 paź 2010, 16:20
autor: jacekxt60043f
zastanawiam się na jakie wymienić tzn.ilość zębów z przodu i z tyłu żeby dobrze pochulać w terenie obecnie mam zał.przód 15 tył 38 i troche mi te przełożenia nie pasują w terenie..za szybka 1

Re: zębatki.w 43f
: 21 paź 2010, 20:11
autor: AreckM
Ja miałem oryginalnie w 2KF przód 15 tył 39 jednak głównie jeżdżę w terenie i przełożenie było za długie. Więc dałem 14 na przód już dało się odczuć różnicę jednak w ciężkim terenie i stromych podjazdach za dużo przełączania miedzy 1 a 2. Kolega w TT ma 14 i 44 i praktycznie cały ciężki teren robi na 2 biegu. Więc dziś zamontowałem na tył 43 i zobaczę jak będzie. Po weekendzie będę mógł coś więcej powiedzieć na temat tego przełożenia. A i jedna istotna rzecz zakładając na tył duża "patelnię" pamiętajcie, że może zabraknąć łańcucha. Mi go zabrakło i czekam aż kolega wróci ze szpitala i pożyczy parę ogniw ze swojego składu.
Re: zębatki.w 43f
: 21 paź 2010, 23:50
autor: ogur69
jak zakupiłem swoje 3tb było po niemcu 16/45 zamiast fabrycznego 15/45 sprawowało się super na trasie wterenie 1 było dużo zaszybkie dokupiłem na przód 14z i jest super 14/45 , a na dalsze wyprawy wrzucan 16z zaletą nierujuszania tylnej zębatki to to że nietrzeba wydłużać łańcucha tylko troche podciągnąć lubm popuścić
Re: zębatki.w 43f
: 23 paź 2010, 07:48
autor: terenowiecc
Ja mam u siebie 15/40. Na początku myślałem, że to za "szybkie" przełożenie i w terenie nie sprawdza się, więc kupiłem 14z na przód w tamtym roku, ale nie zmieniłem do tej pory. Dla mnie jest idealnie.
Re: zębatki.w 43f
: 31 paź 2010, 16:11
autor: AreckM
Dopiero dziś udało mi się przetestować przełożenie 14/43 i wrażenia są spoko. Na ciężki teren jest już prawie idealnie. Zaznaczę że ciężki teren to dla mnie błoto po kolana albo bardzo strome podjazdy. Dziś na tym przełożeniu łyknąłem po raz pierwszy najwyższy podjazd o którym wcześniej przy 14/39 nie było mowy bo na 2 biegu przy szczycie brakowało mocy.
Re: zębatki.w 43f
: 01 lis 2010, 17:54
autor: jacekxt60043f
czyli wychodzi na to,że 14x45 w ciężki teren

Re: zębatki.w 43f
: 01 lis 2010, 18:44
autor: Trampek
Najlepiej to sobie policzyć przełożenie bo czasami wymiana tyłu i przodu z np. 45/16 na 39/14 nic nam nie daje bo zmieniamy przełożenie z 2,81 na 2,78 czyli prawie nie odczujemy różnicy i tak jak kolega AreckM napisał że do kosztów zębatek czasami doliczyć musimy koszt łańcucha jak zwiększamy tył.
Re: zębatki.w 43f
: 01 lis 2010, 23:34
autor: AreckM
Jeśli chodzi o łańcuch to myślałem, że trzeba będzie dołożyć ze 3 ogniwa. Ku mojemu zaskoczeniu wystarczyło jedno ogniwo i spinka. Koszt niecałe 10 zł - za to zębatka sporo więcej. Ale co tam - jak się wydaje kasę na zabawę to mniej boli.
Re: zębatki.w 43f
: 02 lis 2010, 08:00
autor: Trampek
Ok. ale pamiętajmy o zasadzie że łańcuch jest tak dobry jak jego najsłabsze ogniwo
Re: zębatki.w 43f
: 02 lis 2010, 22:12
autor: ogur69
jacekxt60043f pisze:czyli wychodzi na to,że 14x45 w ciężki teren

w bardzo ciężki teren błoto po kolana anawet głębiej do ciężkich przepraw i jazdy technicznej.dużo można zrobić 2-gim biegiem