Strona 1 z 2
kolektor wydechowy
: 15 paź 2010, 20:25
autor: Gacek
Witam
nasuwa mi się sporo pytań odnośnie xt. ? Jedno z nich to j/w jak wygląda u was sprawa w kolektorze wydechowym macie zdławione (przewężenie) przy wlocie z cylindra do kolektora ? .Luknołem kiedyś u kolegi na kolektor w tt belgardzie i on nie ma takiego przewężenia tt ka grzeje mu z przelotu ze włosy z głowy wyrywa.Polerowałem kiedys kanały w xt i zanim się do tego zabrałem porównałem średnicę

.W cylindrze jest o wiele większą niż przekrój kolektora nie wspominając o zdławieniach w nim .Zastanawiałem się czy zdjęcie tego materiału lub zamontowanie kolektora o nie hamującym przekroju może spowodować w 3tb wypalanie gniazd zaworów wydechowych przy dłuższej eksploatacji .Nie studiowałem nigdy specjalnie róznic ale silniki wydają mi się konstrukcyjnie zbliżone budową nie wiem jak ew z jakością materiałów użytych do ich budowy , na ile się orientuję włosi wsadzali japońskie silniki do tt.Myślę o tym aby nowy sezon rozpocząć w nowych portkach z nierdzewki i pozbyć się w końcu tego badziewia w kolorze rdzy

Będę bardzo wdzięczny wam za wszelkie informacje i spostrzezenia na ten temat z góry dzieki .
Re: kolektor wydechowy
: 20 paź 2010, 10:44
autor: Gacek
panowie nikt nigdy nie lukał w kolektor ?

w xt
Re: kolektor wydechowy
: 20 paź 2010, 14:31
autor: jacekxt60043f
u mnie w 43f żadnych zwężek niema
kolektor z nierdzewki też po pewnym czasie będzie wyglądał jak ten przepocony orginał

ja sie tym nie przejmuje że ma kolor rdzy bo to motór w pole ido lasu a nie do kościoła

Re: kolektor wydechowy
: 20 paź 2010, 20:12
autor: mazi
jacekxt60043f pisze:u mnie w 43f żadnych zwężek niema
kolektor z nierdzewki też po pewnym czasie będzie wyglądał jak ten przepocony orginał

ja sie tym nie przejmuje że ma kolor rdzy bo to motór w pole ido lasu a nie do kościoła

Kwasówka zżółkie, to fakt - ale można ją szybko wypolerować i przez jakiś czas będzie wyglądała całkiem nieźle.
Poza tym lepszy zżólknięty niż pordzewiały

Re: kolektor wydechowy
: 22 paź 2010, 19:42
autor: Gacek
ten dławik ?
zastanawiam się czy nie jest to opcja która pojawiła się w xt wraz z nową modą na paliwa bez zawartosci ołowiu , czy ktoś stosuje w starszych modelach dodatek do paliwa bezołowiowego ? normy emisji spalin weszly na poziom ze trudno taką wachę chyba gdzies uraczyć co tankujecie w xt ki ? dodajecie dodatek ?
Re: kolektor wydechowy
: 22 paź 2010, 20:03
autor: jacekxt60043f
Gacek pisze:ten dławik ?
zastanawiam się czy nie jest to opcja która pojawiła się w xt wraz z nową modą na paliwa bez zawartosci ołowiu , czy ktoś stosuje w starszych modelach dodatek do paliwa bezołowiowego ? normy emisji spalin weszly na poziom ze trudno taką wachę chyba gdzies uraczyć co tankujecie w xt ki ? dodajecie dodatek ?
no co TY

zwykła wacha 95 i naprzód

choć pare razy napoiłem moją koze 98 i czuć jest różnice... ma lepsze zebranie i lepiej odpalała z kopa :
ale starzy wyjadacze mówią że na98 wypali zawory

Re: kolektor wydechowy
: 23 paź 2010, 12:57
autor: Pawlo
jacekxt60043f pisze:choć pare razy napoiłem moją koze 98 i czuć jest różnice... ma lepsze zebranie i lepiej odpalała z kopa :
ale starzy wyjadacze mówią że na98 wypali zawory

Nie wiem jak zwykłe 98 wpływa na odpalanie z kopa, ale jestem pewien, że mocy ci to nie dodało

Liczba oktanowa określa odporność na spalanie stukowe - im wyższa tym paliwo spala się wolniej, więc skąd magiczny przyrost mocy się ja pytam?

Inaczej jest w przypadku paliw z Shella czy też BP, gdzie liczba oktanowa jest 99+ (ok. 100 oktanów), ale tam paliwo ma inny skład i inne dodatki do tego walą
Polecam lekturę z testami
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf a wszystko się rozjaśni

Re: kolektor wydechowy
: 24 paź 2010, 18:14
autor: Gacek
wyciągnolem dzisiaj statyczne argumenty aby stwierdzić ze nie mam na wylocie zadnych przewężeń
wymiary jakie pi razy drzwi udało mi się wyłapać na szybko
głowica - średnica wylotu z kanałów wylotowych głowicy ok 32 mm
wewn wymiar przy wlocie do dwórórki 30 mm - ( sr zdławienia o którym piszę )
srednica zewnętrzna rury klektora 30 mm minus grubsć scianki bedzie jakieś 28 mm
zgadzam się w pełni z opinią jaka panuje na temat tego motocykla - "Pomijając błędy konstrukcyjne XT 600 jest motocyklem niezawodnym" dodam od siebie jako iż nosi znamiona typu MADE IN JAPAN - Yamaha nie nalezy głebiej analizować konstrukcji ani osiągów motocykla i z podniesionym czołem do góry wykrzyczeć gardłowo YAAAAAMAHAAAAA !!wychwaląc go ponad wszystko .
Temat ze swojej strony uważam za zamkniety nic racjonalnego mi nie przyjdzie do głowy jak dobrać odpowiednie wg/własnego ja średnice rór reszta wyjdzie w praniu.
pozdrawiam z mojej strony to temat
THE END.
Re: kolektor wydechowy
: 24 paź 2010, 18:37
autor: seboo
Gacek pisze:zgadzam się w pełni z opinią jaka panuje na temat tego motocykla - "Pomijając błędy konstrukcyjne XT 600 jest motocyklem niezawodnym" dodam od siebie jako iż nosi znamiona typu MADE IN JAPAN - Yamaha nie nalezy głebiej analizować konstrukcji ani osiągów motocykla i z podniesionym czołem do góry wykrzyczeć gardłowo YAAAAAMAHAAAAA !!wychwaląc go ponad wszystko
No i słuszna racja

Poprawianie fabryki w tym wypadku nie ma sensu. Nie takie głowy jak nasze kombinowały, żeby to wszystko śmigało jak należy. I śmiga

Howgh

Re: kolektor wydechowy
: 24 paź 2010, 19:43
autor: Gacek
seboo pisze:Gacek pisze:zgadzam się w pełni z opinią jaka panuje na temat tego motocykla - "Pomijając błędy konstrukcyjne XT 600 jest motocyklem niezawodnym" dodam od siebie jako iż nosi znamiona typu MADE IN JAPAN - Yamaha nie nalezy głebiej analizować konstrukcji ani osiągów motocykla i z podniesionym czołem do góry wykrzyczeć gardłowo YAAAAAMAHAAAAA !!wychwaląc go ponad wszystko
No i słuszna racja

Poprawianie fabryki w tym wypadku nie ma sensu. Nie takie głowy jak nasze kombinowały, żeby to wszystko śmigało jak należy. I śmiga

Howgh

i to jest nastepny argument aby stwierdzic ze milczenie jest złotem i powiedzieć sobie " nie pij Piotrek , nie pij w piątek pij w sobotę i niedzielę

.