Strona 1 z 1

Tłok *RACE ONLY* WISECO

: 04 lip 2016, 19:30
autor: mazi
Czy ktoś spotkał się z tłokiem, który na denku ma wybite "RACE ONLY"? Jaki to producent? Mam pewne podejrzenia, że to WISECO... :-)

Odkopałem to w jednym ze swoich silników.

Image

EDIT:
Tak, wychodzi, że to WISECO. Nie mogę rozszyfrować górnego oznaczenia, w sensie wiem co to za cyferki, ale nie wiem co oznaczają:
Image

Tłok to 98mm... hmm... :-) będą testy :slinka:

Re: Tłok *RACE ONLY* WISECO

: 04 lip 2016, 20:24
autor: ArturS
To WISECO 98.00 o stopniu sprężania 10.0:1. Miałem w ręku (mam chyba w garażu) inną selekcję o sropniu sprężania 12.5:1 - ma potężnego garba wypełniającego przestrzeń kompresji. Ponoć łupie wtedy silnikiem niemiłosiernie. Znajomy to kiedyś wstawił do 1VJ i jeździć się tym nie dało tak waliło w korbę.

Re: Tłok *RACE ONLY* WISECO

: 04 lip 2016, 21:14
autor: mazi
ArturS pisze:To WISECO 98.00 o stopniu sprężania 10.0:1. Miałem w ręku (mam chyba w garażu) inną selekcję o sropniu sprężania 12.5:1 - ma potężnego garba wypełniającego przestrzeń kompresji. Ponoć łupie wtedy silnikiem niemiłosiernie. Znajomy to kiedyś wstawił do 1VJ i jeździć się tym nie dało tak waliło w korbę.
Mówisz o tym co mam czy o tym 12.5:1?
Odpalałem ten silnik i gadał "gładko", jednak z uwagi na wszędobylskie kowalstwo oraz inny zapłon nie zdecydowałem się na swap całego silnika.
Wrzucę na testy zapewne samą górę i zobaczymy co to potrafi :-)

Artur - orientujesz się czy są do tego pierścienie?

Re: Tłok *RACE ONLY* WISECO

: 05 lip 2016, 08:47
autor: ArturS
Do WISECO wszystko jest, ale na zamówienie. Ja chciałem montować tego 12.5:1, ale czas oczekiwania przekraczał 1.5 mies. (zima była), więc olałem sprawę. W sezonie na wszystko czeka się krócej. Ten Twój będzie chodził w miarę normalnie.

Re: Tłok *RACE ONLY* WISECO

: 05 lip 2016, 12:18
autor: Gacek
Zawsze jak eksploruje ten piec to staram się badać realnie parametry odnosząc się do manuala :? przyznam się szczerze ze nigdy nie obudziłem się na czas aby zmierzyć pojemność głowicy (komory sprężania) :? .
Parametry uzyskanej kompresji jakie producenci tłoków zapodają są dla mnie czasami absurdalne :P .Podobnie jak ogólnie przyjęty współczynnik wzrostu ciśnienia dla kompresji :shock: .
Na amortyzatorach na ile głębiłem temat stosują 1.4 dla gazu w stosunku do stopnia sprężania dla silnika natomiast 1.25 gdzie w skład mieszanki wpada waha która ulega pod wpływem temperatury dodatkowemu rozprężeniu :roll: . Moze ktoś ma głowicę na wierzchu i zaleje na lustro naftą potem zleje do menzury i określi ile ma cm 3 ? .

Re: Tłok *RACE ONLY* WISECO

: 13 lip 2016, 19:48
autor: mazi
Gacek pisze:Zawsze jak eksploruje ten piec to staram się badać realnie parametry odnosząc się do manuala :? przyznam się szczerze ze nigdy nie obudziłem się na czas aby zmierzyć pojemność głowicy (komory sprężania) :? .
Parametry uzyskanej kompresji jakie producenci tłoków zapodają są dla mnie czasami absurdalne :P .Podobnie jak ogólnie przyjęty współczynnik wzrostu ciśnienia dla kompresji :shock: .
Na amortyzatorach na ile głębiłem temat stosują 1.4 dla gazu w stosunku do stopnia sprężania dla silnika natomiast 1.25 gdzie w skład mieszanki wpada waha która ulega pod wpływem temperatury dodatkowemu rozprężeniu :roll: . Moze ktoś ma głowicę na wierzchu i zaleje na lustro naftą potem zleje do menzury i określi ile ma cm 3 ? .
Głowicę mam, właśnie docieram gniazda, szifuje i poleruję kanały dolotowe i wylotowe. Jak to poskładam to postaram się sprawdzić :-)