Tylko chwile, bo teraz zauważyłem. Ten schemat jest do alternatora ze wzbudzeniem, czyli takim ze szczotkami, dwoma białymi i dwoma kablami do wzbudenia. Do tego ten z 3 białymi nie działa. Jak miałeś 3 białe to inna zasada i ten z aukcji podejdzie. Jak 2 białe jak na schemacie to nie.
Sorry za zamieszanie, teraz widze ze pisalem glupoty.
Sa 2 rodzaje alternatora i regulatora.
Jedno starsze takie jak w samochodach i drugie teraz powszechne w moto na magnesach.
To starsze ma cewke ktora wytwarza pole, moc alternatora regulujesz pradem tej cewki. To robi regulator, steruje cewka.
Tak jest w samochodach. Sa tam szczotki, dwa kable do wzbudzenia i 2, 3 z alternatora. Zwykle biale.
Te co sa teraz maja magnesy, sa prostsze w budowie, ilosc energii ktora wytwarzaja jest proporcjonalna do obrotow. Regulator w tym przypadku nadmiar zwiera do masy, dlatego sie grzeje. Z tego wychodza tylko 3 biale do regulatora.
Jesli jest ta jak na schemacie, co potwierdza to o 2 bialych, potrzeba jednak innego reg niz to co pokazales (moje

) ze starszych modeli, jak np yamaha xs.
Pozkaz zdjecie jak wyglada to co tam masz bo juz zupelnie sie zamotalem
Mozesz zidentyfikowac swoja wersje moto tu?
http://www.bbbikeshop.co.uk/acatalog/Regrectyama.htm
http://www.bbbikeshop.co.uk/acatalog/Ya ... fiers.html