Strona 1 z 2

Opony w teren

: 03 maja 2016, 20:05
autor: mazi
Pogadajmy o oponkach :-)

Aktualnie mam AC10. Założona na początku sezonu i po 400km już jej w połowie nie ma (niestety skutek uboczny długich dojazdówek asfaltowo szutrowych).
Sądzę, że jeszcze 400km i pójdzie na śmietnik. Co dalej na tył montować? Z przodem nie ma problemu, aktualnie AC10 ładnie się trzyma i w terenie dość fajnie pracuje, szczególnie jak powietrza upuszczę.

Używa ktoś z Was np. Mitasów C-18, C-20? Co ewentualnie pokroju AC10 warto rozważyć? Felga 18".
Założenia: twarda guma głównie na błoto, glinę i asfalt. Tak więc rzadki bieżnik, żeby się dobrze czyścił.

Re: Opony w teren

: 04 maja 2016, 19:31
autor: ArturS
Dunlop D952 - przód testuję od ok 800km, z czego przynajmniej 70% to asfalt (dojazdówka). Tylca jeszcze nie testowałem. W każdym razie guma twarda jak w E09 i łatwo się nie poddaje w kontakcie z czarnym. Z tyłu mam Mitasa C-04 i cholerwstwo nie chce się w ogóle ścierać - w porównaniu do C-02 lepiej trzyma bokami.

Re: Opony w teren

: 05 maja 2016, 03:04
autor: Gacek
Jak szukasz opony o twardy składzie mieszanki to w moim odczuciu dobrze celujesz w mitasa :) .
Tylko jeżeli chodzi o asfalt to zalecał bym daleko idącą ostrożność .
Dla mnie najbardziej uniwersalny zestaw do xt to opony Metzeler six days ekstreme w moich warunkach na przodzie niestety hard uniwersalnie przyjemnie się trzymają na każdej nawierzchni jednak dosyć szybko schodzą .
Najbardziej trwałą oponą jaką zdarzyło mi się używać w xt na tyle to opona firmy Treleborg wersja zimowa :lol: po zdemontowaniu kolcy klocek w granicy 21 mm 8-) twarda mieszanka na klockach z miękkimi bokami .
Myślę ze po AC 10 ciężko będzie ci coś uniwersalniejszego znaleźć ;) .

Re: Opony w teren

: 23 maja 2016, 21:34
autor: Gacek
Jak już o oponach mowa jako ciekawostkę (moja indywidualna interpretacja ) na przodzie opona kierunkowa z pełną homologacją Metzeller Six Days extrem w wersji hard wyśmienicie się sprawdza po założeniu na opak do kierunku jaki podaje producent :roll: .

Re: Opony w teren

: 23 maja 2016, 21:39
autor: ArturS
Miałem nie kombinować, tylko zakładać kolejną C-02 lub C-04, ale trafiła się C-20 ze starym DOTem w cenie śmiechu wartej, więc przetestuję za kilka dni. Nie sądzę żeby tego typu guma wytrzymała dłużej niż 3tys.km mieszanej jazdy :niewiem:
Obrazek

Re: Opony w teren

: 02 cze 2016, 21:22
autor: Gacek
To ile przeżyje to chyba bardziej kwestia jak i gdzie będziesz jej w palnik dawał :) .
Ogólnie na ile miałem z Mitas do czynienia na starych dot ta guma twardnieje z upływem czasu bez tzw opcji potencjalnego wykruszania . Jak poruszasz się sporo po asfalcie nacił bym jej na klockach dodatkowy bieżnik aby łapała mniejszego slajda :) .

Re: Opony w teren

: 02 cze 2016, 21:35
autor: Damianos1
Opona elegancka, ile zapłaciłeś jeśli można wiedzieć?

Re: Opony w teren

: 03 cze 2016, 03:27
autor: ArturS
Po ok 700km stwierdzam, że C-20 wolniej schodzi niż C-02 :shock: Naturalnie pilnuję żeby niepotrzebnie nie pałować na czarnym. Teraz w weekend dołożę kolejne 400km praktycznie samego asfaltu, bo nie zdążę przełożyć kapci :facepalm:

Re: Opony w teren

: 03 cze 2016, 05:43
autor: michcio1985
jak by ktoś miał na zbyciu pół szosowe opony 18/21 to ja chetnie przytule dla siebie :)
mam w tej chwili kostki Michelin Competition i na czarnym idą w oczach, a jeżdzę 80% na czarnym.

póki jeszcze są coś warte chce je zdjąc, może w przyszłości dożyje sie drugiego kompletu felg to będzie jak znalazł.
z pitt stopem jak u Kubicy :tenere:

Re: Opony w teren

: 12 cze 2016, 20:04
autor: mazi
ArturS pisze:Po ok 700km stwierdzam, że C-20 wolniej schodzi niż C-02 :shock: Naturalnie pilnuję żeby niepotrzebnie nie pałować na czarnym. Teraz w weekend dołożę kolejne 400km praktycznie samego asfaltu, bo nie zdążę przełożyć kapci :facepalm:
Jak tam Artur ta C20tka? Wrzuć fotkę jak to po 1kkm wygląda.

Jak stara ona jest?