Strona 1 z 1

olej po wymianie

: 04 mar 2016, 12:08
autor: mallory
Macie może zdjęcia oleju po wymianie?
Jak będziecie zmieniać to poproszę o wrzucenie z danymi:
- przebieg od wymiany do wymiany,
- jaki olej,
- zdjęcie,
- ile moto bierze/nie bierze oleju,
- warunki użytkowania.

W sumie nie mam porównania bo w samochody diesle od wieków, w afryce, która oleum nie bierze bardzo ciemny przy wymianie mam też olej.

Re: olej po wymianie

: 04 mar 2016, 13:08
autor: Gacek
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/SiSg ... jZyTP77Xzt
Oliwa to oryginalny olej amortyzatora 3tb przebieg ok 40 kkm brak ubytków ilościowych jak odnajdę coś z silnika to zapodam ;) .

Re: olej po wymianie

: 04 mar 2016, 13:11
autor: qpa
Czysty silniki po remoncie, 50 km później spuszczam szlam! :)

Re: olej po wymianie

: 04 mar 2016, 14:29
autor: Gacek
qpa pisze:Czysty silniki po remoncie, 50 km później spuszczam szlam! :)
To zapewne olej jaki stosowałeś jest adekwatny do twojego nicka qpa :P .
Tez kiedyś się "piepszyłem" z płukaniem silnika po rozbiorce jakimiś badziewiami może jakiś komfort psychiczny to wytwarzało tylko po co ?.
Mallory zdecydowałeś się na motula moim zdaniem konkretny wybór 8-) szkoda ze mineralnego 3000 nie zapodałeś na dzień dobry - ściągnij sobie karty spec i porównaj parametry .
Jest jeden myk pozytywny z motulem roztropnie postępując oliwa tego producenta jest w pełni kompatybilna miedzy wersjami mineral , polsyntetyk, syntetyk możesz sobie full syntetyka mieszać z mineralnym ;) .
Czarny olej to efekt zużycia oliwy podstawowym elementem takiego zużycia jest kawitacja która powoduje rozkład bazy na wegiel i gazy , pomijając jakby zanieczyszczenia które są wynikiem dodatków czyszczących .
Nie bez powodu zapodałem treść oliwy z tylnego amortyzatora :) .

Re: olej po wymianie

: 04 mar 2016, 15:55
autor: mlody
U mnie po 30km od pierwszego rozruchu, olej (Belray 20W50 ) wyglądał całkiem świeżo. Jedynie mocno się świecił od opiłków metalu.

Re: olej po wymianie

: 05 mar 2016, 04:03
autor: fakir
mlody pisze:U mnie po 30km od pierwszego rozruchu, olej (Belray 20W50 ) wyglądał całkiem świeżo. Jedynie mocno się świecił od opiłków metalu.
u mnie po szlifie i nowym tłoku olej mienił się brokatem/opiłkami metalu, po 30km, podobnie było po 300km i po 600km ale za każdym razem mniej, na pierwsze trzy wymiany lałem najtańszy minerał od belraya, albo castrola - motocyklowy oczywiście, w sumie prawie 1000km po remoncie na mineralnym.
Później zalany półsyntetyk 15W50 belray thrumper, wymieniany mniej więcej co 2-3tys km i tu już brokatu nie było.
Obecnie mam jakieś 5-6tys km od remontu, za sobą trzy wymiany na minerał, i dwie albo trzy (nie pamiętam dokładnie) wymiany docelowego półsyntetyka.