Strona 1 z 1
olej po wymianie
: 04 mar 2016, 12:08
autor: mallory
Macie może zdjęcia oleju po wymianie?
Jak będziecie zmieniać to poproszę o wrzucenie z danymi:
- przebieg od wymiany do wymiany,
- jaki olej,
- zdjęcie,
- ile moto bierze/nie bierze oleju,
- warunki użytkowania.
W sumie nie mam porównania bo w samochody diesle od wieków, w afryce, która oleum nie bierze bardzo ciemny przy wymianie mam też olej.
Re: olej po wymianie
: 04 mar 2016, 13:08
autor: Gacek
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/SiSg ... jZyTP77Xzt
Oliwa to oryginalny olej amortyzatora 3tb przebieg ok 40 kkm brak ubytków ilościowych jak odnajdę coś z silnika to zapodam

.
Re: olej po wymianie
: 04 mar 2016, 13:11
autor: qpa
Czysty silniki po remoncie, 50 km później spuszczam szlam!

Re: olej po wymianie
: 04 mar 2016, 14:29
autor: Gacek
qpa pisze:Czysty silniki po remoncie, 50 km później spuszczam szlam!

To zapewne olej jaki stosowałeś jest adekwatny do twojego nicka qpa

.
Tez kiedyś się "piepszyłem" z płukaniem silnika po rozbiorce jakimiś badziewiami może jakiś komfort psychiczny to wytwarzało tylko po co ?.
Mallory zdecydowałeś się na motula moim zdaniem konkretny wybór

szkoda ze mineralnego 3000 nie zapodałeś na dzień dobry - ściągnij sobie karty spec i porównaj parametry .
Jest jeden myk pozytywny z motulem roztropnie postępując oliwa tego producenta jest w pełni kompatybilna miedzy wersjami mineral , polsyntetyk, syntetyk możesz sobie full syntetyka mieszać z mineralnym

.
Czarny olej to efekt zużycia oliwy podstawowym elementem takiego zużycia jest kawitacja która powoduje rozkład bazy na wegiel i gazy , pomijając jakby zanieczyszczenia które są wynikiem dodatków czyszczących .
Nie bez powodu zapodałem treść oliwy z tylnego amortyzatora

.
Re: olej po wymianie
: 04 mar 2016, 15:55
autor: mlody
U mnie po 30km od pierwszego rozruchu, olej (Belray 20W50 ) wyglądał całkiem świeżo. Jedynie mocno się świecił od opiłków metalu.
Re: olej po wymianie
: 05 mar 2016, 04:03
autor: fakir
mlody pisze:U mnie po 30km od pierwszego rozruchu, olej (Belray 20W50 ) wyglądał całkiem świeżo. Jedynie mocno się świecił od opiłków metalu.
u mnie po szlifie i nowym tłoku olej mienił się brokatem/opiłkami metalu, po 30km, podobnie było po 300km i po 600km ale za każdym razem mniej, na pierwsze trzy wymiany lałem najtańszy minerał od belraya, albo castrola - motocyklowy oczywiście, w sumie prawie 1000km po remoncie na mineralnym.
Później zalany półsyntetyk 15W50 belray thrumper, wymieniany mniej więcej co 2-3tys km i tu już brokatu nie było.
Obecnie mam jakieś 5-6tys km od remontu, za sobą trzy wymiany na minerał, i dwie albo trzy (nie pamiętam dokładnie) wymiany docelowego półsyntetyka.