Strona 1 z 3

Tenere 1VK (1VJ)

: 23 lut 2016, 22:14
autor: mallory
Więc mam już drugą tenerę - nie będę opowiadał na forum xt jaki to zaj..ty motocykl ... trafiło się i kupiłem drugą :))) od handlarzy...Ich wersja: stała pod wiatą długo, kupili, włożyli 800 PLN i sprzedają bez zysku, odmalowali stelaż, dali opony itd...
Można w to uwierzyć bo: opony nowe - na tyle mitas, na przodzie metzeler enduro 1, odmalowany stelaż, nowa cewka zapłonowa, trochę zardzewiałe nyple szprych, coś delikatnie stuka w głowicy (dekompresator???, zawory???), łańcuch do wymiany bo zardzewiały jakby faktycznie stała na dworze kilka lat, nawet gumki oringów zaczęły wyłazić gdy chciałem go reanimować, nowo obszyta kanapa, nowe skarpety na lagach...
Wersja 1VK czyli 1VJ na Szwajcarię.
Tu zdjęcie:
Obrazek
drugie:
Obrazek
Przy kupnie przejechaliśmy się kilkaset metrów, posłuchaliśmy i mimo tych delikatnych stuków w głowicy kupiliśmy.

Najważniejsze sprawdziliśmy kilka dni po zakupie oczywiście:)))
Tu wałek zdawczy:
Obrazek
tu zębatka:
Obrazek
tu ciśnienie w cylindrze (ok. 10,5 ATM) mierzone na minimalnie ciepłym silniku, jednak nie był zagrzany wystarczająco, przejechałem się może z 1km przed pomiarem.
Obrazek
i tyle...
a 34L jeszcze w remoncie....
Tu

Tenere 1VK (1VJ)

: 23 lut 2016, 22:20
autor: Tomas_XRV
Fajna garbuska :)

Re: Tenere 1VK (1VJ)

: 23 lut 2016, 22:29
autor: Gacek
Moje graty kolego z kabaretu ;) masz świadomość jakie powinno być idealne fizycznie ciśnienie na cylindrze :?: ?

Re: Tenere 1VK (1VJ)

: 23 lut 2016, 23:47
autor: mazi
1VJ... ehhh piękny model XT600! Dobra decyzja. Kusi mnie ponowne kupno 1VJ w biało czerwonym malowaniu :facepalm:

Re: Tenere 1VK (1VJ)

: 24 lut 2016, 08:05
autor: Scubi
Gacek pisze:Moje graty kolego z kabaretu ;) masz świadomość jakie powinno być idealne fizycznie ciśnienie na cylindrze :?: ?
Hej!

No nie trzymaj tej ekskluzywnej i tajnej wiedzy tylko dla siebie. Oświeć nas! Prosimy!

Scubi

Re: Tenere 1VK (1VJ)

: 24 lut 2016, 17:31
autor: arthec
mallory pisze:Więc mam już drugą tenerę
Parafrazujac Tele-express z dawnych lat: "dolaczamy CIe do grona ludzi pozytywnie zakreconych"

Re: Tenere 1VK (1VJ)

: 24 lut 2016, 18:30
autor: terenowiecc
Tym razem 1VJ.
Świetna. Aż mnie chęć naszła zapodać zbiornik z 1VJ do swojego XT :mrgreen:

Re: Tenere 1VK (1VJ)

: 24 lut 2016, 18:48
autor: mallory
Gacek pisze:Moje graty kolego z kabaretu ;) masz świadomość jakie powinno być idealne fizycznie ciśnienie na cylindrze :?: ?
kupiona bez mierzenia owegoż więc czytaj ze zrozumieniem i między słowami a pytać nie będziesz musiał:)))
(dobrze, że jesteś Gacek:))) - serio...

a pozna klasycznymi uprzejmościami z Gackiem, to sprawdziłem w serwisówce ciśnienia:

142 PSI - 9.8 BAR - Model 34L i 55W
156 PSI - 10.76 BAR - MOdel 1VJ i 1VK

czyli wygląda to całkiem, całkiem u tej sztuki:)))

Re: Tenere 1VK (1VJ)

: 24 lut 2016, 19:32
autor: Gacek
mallory współczynnik wzrostu cisnienia (sorry kompresja to jakby inny czynnik ) do stopnia sprężania dla powietrza wynosi (pomijam oczywiste aspekty ) .
To co zapodałeś to jakby limity dla zużycia które podaje producent .

Re: Tenere 1VK (1VJ)

: 24 lut 2016, 20:01
autor: mallory
Gacek pisze:mallory współczynnik wzrostu cisnienia (sorry kompresja to jakby inny czynnik ) do stopnia sprężania dla powietrza wynosi (pomijam oczywiste aspekty ) .
To co zapodałeś to jakby limity dla zużycia które podaje producent .
czytam w serwisówce:
w nagłówku: algemeine technishe daten czyli ogólna charakterystyka techniczna
...
verdichtungsverhaltnis - stopień sprężania - 8,5:1
verdichtungsdruck - ciśnienie sprężania - 156 PSI czyli 10.75 BAR

czyli norma 10,75 bara, u mnie widać za zdjęciu, że jest bardzo blisko tego - policzyłem dokładnie 10,62 BAR (tym bardziej, że piec nie rozgrzany był), ale nie wiem jakie minimalne akceptowalne ciśnienie.