Elementy mocowania steru - kolejność?
: 18 wrz 2015, 16:47
Zabrałem się za wymianę łożysk i bieżni ośki steru bo coś chrobocze czasem przy skręcie kierownicy.
Jest jednak problem z elementami mocowania gwinowanego steru do główki ramy tuż pod górną półką.
Przed demontażem wyglądało to tak: Po rozłożeniu: 5 - to dwie nakrętki 40 mm pod klucz hakowy
6 - podkładka gumowa (?)
7 - podkładka zabezpieczająca
Jednak schamat od Yamahy (rocznik '99) pokazuje to: Czyli gumowa podkładka (6) idzie pomiedzy nakrętki (5) co mnie nieco dziwi gdyż przy dokręcaniu góry gumowa podkładka będzie się marszczyć. Zamierzam skręcać w ten sam sposób jaki podaje manual do XT600 z rocznika 95:
1. pierwsze dokręcenie momentem 38 Nm
2. odkręcenie o jeden obrót
3. końcowe dokręcenie momentem 6 Nm
Ale nie jestem pewien tej procedury do nowszego, innego sposobu mocowania steru.
Może ktoś z Was przerabiał już ten temat i mógłby się podzielić wiedzą?
Przede wszystkim proszę o info od kogoś kto ma XTka po roku 1995, jaka jest kolejność montażu nakrętek i podkładek na strerze.
Pozdrawiam dociekliwych
Jest jednak problem z elementami mocowania gwinowanego steru do główki ramy tuż pod górną półką.
Przed demontażem wyglądało to tak: Po rozłożeniu: 5 - to dwie nakrętki 40 mm pod klucz hakowy
6 - podkładka gumowa (?)
7 - podkładka zabezpieczająca
Jednak schamat od Yamahy (rocznik '99) pokazuje to: Czyli gumowa podkładka (6) idzie pomiedzy nakrętki (5) co mnie nieco dziwi gdyż przy dokręcaniu góry gumowa podkładka będzie się marszczyć. Zamierzam skręcać w ten sam sposób jaki podaje manual do XT600 z rocznika 95:
1. pierwsze dokręcenie momentem 38 Nm
2. odkręcenie o jeden obrót
3. końcowe dokręcenie momentem 6 Nm
Ale nie jestem pewien tej procedury do nowszego, innego sposobu mocowania steru.
Może ktoś z Was przerabiał już ten temat i mógłby się podzielić wiedzą?
Przede wszystkim proszę o info od kogoś kto ma XTka po roku 1995, jaka jest kolejność montażu nakrętek i podkładek na strerze.
Pozdrawiam dociekliwych
