Strona 1 z 2

hamulec tył

: 19 lip 2015, 06:45
autor: Michaels19
Pytanie odnośnie tylnego hamulca, jak u was Panowie działa sprawny hamulec?? wiadomo ze jest słabszy od przodu ale u mnie chyba pompa siada gdyż żeby coś poczuć na czarnym trzeba cisnąć ma maxa , na piachu zblokuje koło ale też trzeba mocno dać, regulacja na pompie jest chyba na maxa wykręcona, fanie jakby działało to tak ze tylko lekko musnąć nogą i blokowało, jakieś porady???

Re: hamulec tył

: 19 lip 2015, 06:49
autor: glina
W tych sprzętach hamulec tylni nie jest super skuteczny. Mam nowe klocki i tarczę, ale to nie miało nic do rzeczy. Też regulację przy pompie mam prawie na max i trzeba ze znaczną siła przyhamować.

Re: hamulec tył

: 19 lip 2015, 09:13
autor: Pawlo
Fakt, z tylnym heblem szału nie ma, ale ogromne znaczenie mają klocki. Jak na razie u mnie najlepiej z tyłu hamowały Delta Braking.

Re: hamulec tył

: 19 lip 2015, 10:16
autor: Michaels19
jeszcze trochę okładziny mam, ale jak nowe dam to zobaczę czy się coś poprawi...

Re: hamulec tył

: 20 lip 2015, 18:20
autor: Gacek
Nie wiem jak wygląda to w Brembo ale w xt można to" podrasować "tłoczysko na tyle od strony podawanego ciśnienia jest wewnętrznie wyżłobione , wiec ciśnienie podawane przez pompę działa na większa powierzchnię .Zmiana tej powierzchni na mniejszą powoduje ze zmienia się charakterystyka działania tylnego hampla .Może w tt można od tej strony zmodyfikować układ jak ktoś ma preferencje do krótkiego ruchu stopą , tylko po takim modzie należało by się oswoić używania tego na śliskiej nawierzchni :| .

Re: hamulec tył

: 23 lip 2015, 10:07
autor: luceq
glina pisze:W tych sprzętach hamulec tylni nie jest super skuteczny. Mam nowe klocki i tarczę, ale to nie miało nic do rzeczy. Też regulację przy pompie mam prawie na max i trzeba ze znaczną siła przyhamować.
W moim przypadku jest odwrotnie. Jeżdżąc w butach enduro nie mam wyczucia i na czarnym jak tylko ledwo hamuję tyłem to koło staje w miejscu przez co bardzo często latam bokiem :lol:
Kuzyn też ma ttr-kę i jego tylni hamulec również jest bardzo wrażliwy więc w naszym przypadku teoria się nie potwierdza

Re: hamulec tył

: 23 lip 2015, 12:21
autor: Pawlo
Małe sprostowanie, bo mnie oświeciło. TT-E miały gorszy hebel z tyłu od pozostałych z rodziny TT. Z tyłu nie ma Brembo tylko bodajże Nissin? Klocki są też zupełnie inne. Nie mam pewności odnośnie pompy, ale jeśli nie ma na niej napisu Brembo to też będzie inna. Ot taka ciekawostka nt. kastrowania TT-E ;) Dla mnie hebel jest wystarczający, jeszcze nie miałem potrzeby regulować pompy. Trochę bardziej trzeba go cisnąć na kołach SM, ale i tak przy dobrych klockach nie ma problemu, żeby polatać slajdem po asfalcie.

Re: hamulec tył

: 23 lip 2015, 13:44
autor: glina
Pawlo pisze:Małe sprostowanie, bo mnie oświeciło. TT-E miały gorszy hebel z tyłu od pozostałych z rodziny TT. Z tyłu nie ma Brembo tylko bodajże Nissin?
U mnie w TT600E na tyle jak i na przodzie jest brembo. Wątpie, żeby ktoś to sobie sam podmienił.

https://www.bikepics.com/pics/2014/02/2 ... 2-full.jpg
Na pełnej rozdzielczości można rozpoznać logo brembo.

Re: hamulec tył

: 23 lip 2015, 17:06
autor: Michaels19
u mnie w ttr jest brembo ale szału nie ma bo trzeba na maxa cisnac

Re: hamulec tył

: 23 lip 2015, 21:05
autor: Pawlo
Glina, akurat trafiłeś tą z Brembo. Nie mogę znaleźć dokładnie w którym roczniku był Nissin, ale był na pewno i to jakoś chwilowo. W necie niestety brak dokładniejszych danych, katalogi z klockami wskazują roczniki 93-95 dla Nissina i 94-04 dla Brembo :niewiem: Pompy z tego co widzę były takie same. Ciekawe w sumie jaka była różnica w hamowaniu.
Foty dla potwierdzenia, Nissin:
Image

I Brembo:
Image

Michaels19, zmieniaj klocki, nie męcz się chłopie :) Oczywiście pozostałe aspekty typu wymiana płynu i zdrowy zacisk pomijam, bo rozumiem, że to wszystko masz? ;)