Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
duszek2611
Czyścioch
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2014, 09:30
Motocykl: XT 600
Lokalizacja: Pobiedzska ( 20km od Poznania)

Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: duszek2611 »

Witam mam problem ze swoim motocyklem,dopiero zaczynam przygode z tego typu motorami wiec prosze o wyrozumialosc. Jest to moj drugi XT ,rok 2000 . Do motocykla jest zamontowany filtr K&N , i wydech higashi
http://sklep.olekmotocykle.pl/higashi-w ... 58205.html
po zalozeniu tego zestawu motor ciezko palil zimny i nie mial mocy, wiec zaprowadziłem do mechana ,wyregulowal zawory podnisol dawke paliwa w gaznikach, ale jadac wczoraj , motor zaczal przerywac i strzelac w wydech ,działo sie tak przez 15 km,w miedzy czasie stanałem na poboczu gazujac na luzie tez przerywal, (czasem pojawila sie czarna chmura) ale zachwile wszystko wrociło do normy. Sprawdziłem stan paliwa akurat zaczynala sie rezerwa , jakos doejchałem do stacji zatankowałem pod korek i jakis czas bylo dobrze.. zauwazyłem ze motor zaczyna sie dusic jadac np 120 km/h , manetka caly czas do oporu przez 2 km i zaczyna sie dziac to co opisałem wyzej. Jadac do 100 km/h mozna przeciagac itp i nic sie nie dzieje. Do tej pory wymieniłem swiece na denso irydowa, i krocice gaznika , gaznika nie rozbierałem narazie bo nie mam o nim bladego pojecia,jedyny jaki miałem do czynienia to ten w simsonie :) dzowiłem do mechanika i stwierdzil ze mogla byc gdzies woda, i ze mam sposcic paliwo z gaznikow ale sruba do tego przeznaczona jest tak " zgwalcona" ze nie da sie jej wykrecic;/ Jak na moje to gazniki sa zle wyregulowane ,lub jest w nich syf. Motor pali zimny z pol obrotu a gdy jest cieply to zalezy nieraz z pol obrotu nieraz trzeba troche pokrecic.. Nieraz gdy chce nagle dodac gazu to gasnie ,dzieje sie tak i na cieplym i na zimnym . Jakie jest wasze zdanie? nie chcialbym mu znowu zaprowadzac zeby nie wyciagal kasy moze wy mi pomozecie , dosyc mnie ciekawi co tam sie znajduje w srodku :twisted: Pozdrawiam
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: fakir »

jaki masz kolor porcelanki wokół elektrody świecy? Powinna być koloru kawy z mlekiem, albo ceglastego np. -> http://i319.photobucket.com/albums/mm45 ... adGood.jpg

okopcona świeca świadczy o zbyt bogatej mieszance, a siwa albo biała o zbyt ubogiej
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
duszek2611
Czyścioch
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2014, 09:30
Motocykl: XT 600
Lokalizacja: Pobiedzska ( 20km od Poznania)

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: duszek2611 »

Po tej calej regulacji mechanika zrobiłem 20 km na starej swiecy gdy wymieniałem na nowa stara była okopcona na czarno .. tej nowej nie sprawdzałem ale zaraz to zrobie, tak pisałem po wyzej 120 km/h motor wogole nie ma siły, do 100 km/h jest rakieta ale pozniej coraz gorzej, dzieki za odpowiedz
duszek2611
Czyścioch
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2014, 09:30
Motocykl: XT 600
Lokalizacja: Pobiedzska ( 20km od Poznania)

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: duszek2611 »

duszek2611 pisze:Po tej calej regulacji mechanika zrobiłem 20 km na starej swiecy gdy wymieniałem na nowa stara była okopcona na czarno .. tej nowej nie sprawdzałem ale zaraz to zrobie, tak pisałem po wyzej 120 km/h motor wogole nie ma siły, do 100 km/h jest rakieta ale pozniej coraz gorzej, dzieki za odpowiedz
A wiec sprawdziłem nowa swiece elektroda jest koloru ciemno brazowego nie tak jak na zdjeciu,ale tez nie jest calkowicie czarna.Jeszcze raz streszcze co sie działo szczególowo. Jadac trasa konczyło sie paliwo wchodziło na rezerwe przy 120 km/h zaczal przerywac i przerywał dusil sie i strzelał w wydech kilka razy zgasł,zgasiłem silnik na 5 min chwile jechał normalnie i znowu sie zaczeło. Dojechałem na stacje zatankowałem pod korek była przerwa z 45 min po czym pojechałem do domu przez 5 km było wporzadku pozniej otwierałem cały czas manetke na full ponad 120 km/h i przerywał strzelał w wydech ,pozniej jechałem cala droge okolo 20 km stała predkoscia 100 km/h nie działo sie nic.. Moze to problem kranika ? Jak paliwo jest przy koncu to cos sie dzieje? Lub cos sie przegrzewa? sprawdzałem kranik i w pozycji normalnej i rezerwy leci tak samo. Sprawdziłem fajke i trzyma dobrze , zaraz sciagne siedzienie i zbiornik i przejze cała instalacje elektryczna i zostawie rozebrane ,moze ktos z was doradzi jednak ingerencje w gazniki ,juz sam nie wiem co go boli ;/
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: fakir »

jak kończy się paliwo to po prostu słabnie i nie trzyma wolnych obrotów albo są bardzo niskie.

Sprawdź poziom paliwa w komorze pływakowej, na ile obrotów jest wykręcona śruba mieszanki w gaźniku mechanicznym, na którym ząbku są zawleczki na iglicach w gaźniku mechanicznym i podciśnieniowym, oraz synchronizacje gaźników mechaniczny z podciśnieniowym

wszystko masz opisane na forum -> viewtopic.php?f=27&t=829
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
duszek2611
Czyścioch
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2014, 09:30
Motocykl: XT 600
Lokalizacja: Pobiedzska ( 20km od Poznania)

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: duszek2611 »

Siedziałem wczoraj do nocy wywaliłem gazniki przeczysciłem je, w komorze pływakowej było sporo piachu, i zapomniałem sprawdzic synchronizacji to wrazie co pierwszy musi sie otwierac 7mm wzgledem drugiego? Byłem sie przejechac narazie jest wszystko dobrze, zobaczymy jak bedzie dalej ,jak nadal bedzie to samo to rozbiore jeszcze raz i ostro sie za nie wezme, nie mogłem sprawdzic poziomu w komorze pływakowej pozniewaz mam uszkodzona srube od spustu , czy na tym zestawie ta sruba sie znajduje http://allegro.pl/ir-zestaw-naprawczy-g ... 55026.html ? Czy mozna wkrecic jakas inna? i jak wyciagnac stara ? macie jakies sposoby? czy rozwierac ja powoli wiertłem 2 lub 3 mm ? wszystkie membrany były ok, przy skladaniu wykreciłem troche ta srube co jest nad linkami (chyba zeby sie bardziej przepustnice otwierały ale efekt był ze motor nie reagował odrazu na gaz.. I mam pytanie odnosnie wyciagania gaznikow jaki jest najbezpieczniejszy sposob ich wyciagania ? Czy wywalic cale pudełko od filtra powietrza ? i wysunac gazniki do tyłu bez ruszania kroccow w cylindrze? ja wczoraj poluzowałem ta puszke od filtra i wysunałem na max do tyłu i pozniej wykreciłem krocce w cylindrze i na koncu wywaliłem gazniki.. Nie sprawdziłem polozenia igilic bo poprostu nie wiedziałem jak to zrobic a bałem sie ze cos zepsuje;/ Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: Pawlo »

duszek2611 pisze:nie mogłem sprawdzic poziomu w komorze pływakowej pozniewaz mam uszkodzona srube od spustu , czy na tym zestawie ta sruba sie znajduje http://allegro.pl/ir-zestaw-naprawczy-g ... 55026.html ? Czy mozna wkrecic jakas inna? i jak wyciagnac stara ? macie jakies sposoby? czy rozwierac ja powoli wiertłem 2 lub 3 mm ?
Ja u siebie dospawałem śrubkę i wykręciłem w całości. Śrubkę razem ze sprężynką dostaniesz w ASO w niedużych pieniądzach. Jak będziesz miał problem z wyciekiem i dokręceniem tej śrubki to przepoleruj gniazdo wacikiem. Na resztę pytań masz odpowiedzi w manualu. Tematu, który zapodał ci Fakir też chyba nie zgłębiłeś, a jest tam sporo podpowiedzi ;)
Obrazek
duszek2611
Czyścioch
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2014, 09:30
Motocykl: XT 600
Lokalizacja: Pobiedzska ( 20km od Poznania)

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: duszek2611 »

Pierwszy raz w zyciu robie cos takiego wiec troche wyrozumialosci :) temat zglebiłem , ale dopiero dzis po wczorajszym rozbieraniu ;/ z jednej strony to dobrze bo teraz juz bede wiedział co i jak, podane wartosci w tym temacie sa do fabrycznego zestawu tak ? czy do mojego dobrze by było cos podniesc? czy ustawic gazniki na 7mm ,pływak tez jak w temacie i poziom paliwa w komorze pływakowej tez . I dopiero po złozeniu wszystkiego regulowac iglicami i dawka mieszanki ? Ta sruba od spuszczania paliwa z gaznika ma sprezyne ?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: Pawlo »

Wydaje mi się, że była tam sprężynka, ale nie dam sobie teraz ręki uciąć. Jak ktoś kojarzy to może podpowie. Wydech masz przelot, także ciężko jest powiedzieć jak to ustawić. Na pewno względem wartości z manuala będziesz musiał zwiększyć poziom paliwa, wykręcić sporo śrubę mieszanki zwaną "Pilot", ewentualnie pokombinować z podniesieniem iglic przynajmniej w jednym gaźniku. Otwarcie podciśnieniowego gaźnika ustaw jak w manualu na 7mm, ale z resztą musisz kombinować metodą prób i błędów + obserwacja koloru świecy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: Gacek »

Na marginesie dyskusji
fakir pisze:jak kończy się paliwo to po prostu słabnie i nie trzyma wolnych obrotów albo są bardzo niskie.
mam odmienne zdanie :) brak odpowiedniego poziomu w komorze pływaka w moim odczuciu objawia sie brakiem wolnych obrotów lub kłopotami na wysokich (niekoniecznie nieprzyjemnymi bo silnik potrafi się z nieadekwatną predkoscią się kręcić ) :lol: .W tym wszystkim panują pewnego rodzaju "widełki" , od - do , skład mieszanki ma bezpośrednio wpływ na szybkość spalania , a to odzialowuje na prędkość na dolocie wylocie i kupę innych zjawisk które mają wpływ na całokształt pracy i efektów tego co generuje silnik .Kolego duszek jak miał bym ci coś doradzić zdemontuj gniazdo iglicy nad którym znajduje się filterek paliwa , jak będzie zasyfiony to pozostaw wszystkie ustawienia w stanie jaki zastałeś a ew korekty wykonuj konsekwentnie wg objawów a nie kop w wszystkim kompleksowo - bo na moje wyczucie mozesz zabrnąc słuchając rad ze nie ogarniesz tego wszystkiego :roll: .
Sprężynki niestety tam nie znajdziesz , natomiast o ile pamiętam znajduję się na obwodzie tej śrubki ring .
Pawlo zdradź mi sekret w jaki sposób dospawałeś do tej śrubki cokolwiek ? :roll: ja w swoim czasie też straciłem koncówkę na tej sróbce i jedynym wyjsciem było wykastrowanie czesci konstrukcji obudowy w tym miejsu i delikatne karkołomne nacięcie rowka dremlem na płaski śrubokręt :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ