Strona 1 z 5

Remont silnika.

: 12 lis 2014, 19:42
autor: Ericco
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem, że co dłuższy wyjazd raptownie spadał poziom oleju, z każdym tygodniem podczas odpalania chmura z wydechu była coraz bardziej obfita a dźwięk silnika zrobił się jakiś "metaliczny" . Stwierdziłem, że nie ma sensu czekać do wiosny tylko już teraz trzeba to ogarnąć. Pewnie pierścienie a jak pierścienie to i planowanie i tłok. Oddałem dziś motocykl do warsztatu, do końca tygodnia chłopaki maja rozebrać i tu pojawia się moje pytanie, jaki tłok wybrać do 3TB??? Wybór jest spory a ja w tym temacie raczej zielony :niewiem: Czy któryś z Was orientuje się w cenach, może coś poradzicie?

Re: Remont silnika.

: 12 lis 2014, 19:47
autor: qpa
Gdzie robisz moto?

Re: Remont silnika.

: 12 lis 2014, 21:40
autor: Ericco
Motocykle Grześ

Re: Remont silnika.

: 12 lis 2014, 21:59
autor: jaro
Pisz do ArturaS on ma pełny pogląd na ten temat polecam.

Re: Remont silnika.

: 13 lis 2014, 20:32
autor: terenowiecc
Ericco pisze:Motocykle Grześ
Na Lasockiego? :D Mieszkam niedaleko :browar:
A co do tłoka, to TKRJ moim zdaniem w niczym nie ustępuje innym tłokom.

Re: Remont silnika.

: 14 lis 2014, 16:08
autor: Kmil
Namura !

Re: Remont silnika.

: 16 lis 2014, 17:16
autor: terenowiecc
Kmil pisze:Namura !
Jakieś uzasadnienie?

Re: Remont silnika.

: 16 lis 2014, 19:33
autor: Gacek
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=F3mp9CrRSJw#t=132[/youtube]
w tym linku o najnowszej technologi jakiej używają http://www.namura.com/hyperdryve.htm nie jeździłem na tym nic nie dodam do tematu .

Re: Remont silnika.

: 16 lis 2014, 20:53
autor: Kmil
Przeklejone...

Precyzyjnie wykonane powierzchnie czołowe tłoków minimalizują odkładanie się zanieczyszczeń powstałych w wyniku spalania i chronią tłok przed przegrzaniem. Badania wykazały, że tłoki NAMURA zwiększają moc silnika przy jednoczesnym spadku zużycia paliwa aż do 6 %.

MOS2 - POWŁOKA WYKONANA Z MIESZANKI TEFLONU I MOLIBDENU
- MOS2 jest związkiem nakładanym na powierzchnię tłoka zawierającym mikro-cząstki minimalizujące tarcie
- Nie powoduje ścierania
- Zmniejsza naprężenia temperaturowe oraz tarcie dla zapewnienia większej mocy oraz dłuższej żywotności
- Powłoka nakładana jest w procesie walcowania co zapewnia jej żywotność do 10 razy dłuższą niż przy zastosowaniu tradycyjnych metod
- Zapewnia ciągłe i odpowiednie smarowanie co zmniejsza do minimum zabiegi serwisowe
- Zapobiega korozji powierzchni
- Zapewnia bardzo płynną pracę dzięki minimalizacji tarcia
- Pozwala utrzymać powierzchnię tłoka w bardzo dobrym stanie, zapobiega powstawaniu nagaru
- Pozwala na pracę w bardzo szerokim zakresie temperatur od - 198 oC do + 450 oC

ANODOWANIE - TWARDOŚĆ POWIERZCHNI
Tłoki których powierzchnia nie jest anodowana posiadają twardość na poziomie 60 HRB. Twardość powierzchni tłoków anodowanych to około 105 HRB - oznacza to poprawę tego parametru aż o 75 %.

Tłoki NAMURA charakteryzują się:
- bardzo dużą odpornością cieplną
- minimalną rozszerzalnością cieplną
- ograniczoną do minimum możliwością zatarcia dzięki pokryciu ich powłoką z MOS2
- anodowaniem powierzchni rowków pod pierścienie co zwiększyło ich twardość
- większą trwałością dzięki zastosowaniu powłoki z chromu jako integralnej części tłoka
- odpornością na temperatury dochodzące nawet do 2000 oC
- niską przewodnością cieplną
- niskim współczynnikiem tarcia dzięki zastosowaniu anodowania powierzchni

ODLEW NADEUTEKTYCZNY - TŁOK ODLEWANY Z PODWYŻSZONĄ ZAWARTOŚCIĄ KRZEMU
- zwiększona twardość aluminium
- w porównaniu z tłokami wykonanymi ze standardowych materiałów, nasze tłoki posiadają większą odporność na zużycie cierne, mniejszą rozszerzalność cieplną, większą odporność na przegrzanie oraz spalanie stukowe
- mniejsza rozszerzalność cieplna umożliwia zastosowanie mniejszej tolerancji na styku tłok - cylinder co zapewnia większą szczelność

Re: Remont silnika.

: 17 lis 2014, 06:38
autor: Kula
W jakimś chińskim (nie pamiętam jakim) tłoku był podobny opis.

Liczy się opinia i doświadczenie użytkowników a nie reklamy.

Po forum widać, że TKRJ robi naprawdę dobre tłoki.