Strona 1 z 1
Yamaha XT 350 86' - luz zaworowy
: 26 paź 2014, 14:28
autor: pawelo96
Witam! Od niedawna jestem posiadaczem Yamahy XT 350 z 86 roku. Zauważyłem że czasami ciężko trzyma niskie obroty i strzela w gaźnik i wydech, więc pomyślałem o luzie zaworowym. Przekopałem cały internet i nic konkretnego nie znalazłem, tak samo na forum. Nie wiem, może nie umiem szukać

. Stąd moje pytani: Czy ktoś może mi powiedzieć w jaki sposób reguluje się zawory? Płytki czy śrubki? Oraz jakie wartości luzów.
Również zauważyłem że strzela tylko w gaźnik podciśnieniowy, króciec, który do nie dochodzi uszczelniłem ale nie jestem pewien czy strzelanie może być spowodowane tym króćcem.
Re: Yamaha XT 350 86' - luz zaworowy
: 26 paź 2014, 16:42
autor: ArturS
Regulacja płytkowa co 6000km
IN 0.08-0.12
EX 0.13-0.18
Jeśli króćce ssące są popękane, to należy je wymienić, tego nie uszczelnisz domowym sposobem

Zawory regulowane płytkowo mają tendencje do zacieśniania luzu, dlatego ich okresowe sprawdzanie jest bardzo ważne. Podparcie zaworów szybko kończy się ich wypaleniem lub wypaleniem gniazd zaworowych.
Serwisówki - 2min. szukania i mam dwie

Wrzucam na serwer:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Re: Yamaha XT 350 86' - luz zaworowy
: 26 paź 2014, 18:46
autor: pawelo96
Dzięki wielkie za pomoc

Jak coś jeszcze odkryje to dam znać

Re: Yamaha XT 350 86' - luz zaworowy
: 28 paź 2014, 20:15
autor: pawelo96
Tak więc luz zaworów jest ok. Spokojnie się mieści w normach. A z tym strzelaniem w gaźnik i wydech jest spowodowane pustym wydechem, który posiadam a mianowicie Sebring (chyba tak). Ogólnie silnik ciężko trzymał wolne obroty i gasł, ale na wysokich było ok. Włożyłem szmatę w wydech (przez przypadek bo chciałem sprawdzić coś stukającego koło zbiornika, nieważne) i jak ręką odjął, silnik zaczął chodzić równo i nie strzelał w żadną stronę. Tak więc myśle o wspawaniu jakiś zwężek, ponieważ nie mam db, aby zwiększyć ciśnienie spalin.
Re: Yamaha XT 350 86' - luz zaworowy
: 28 paź 2014, 21:56
autor: Pawlo
Masz podlane za mało paliwa. Zmień króćce i gaźnik do regulacji. Ewentualnie sprzedaj Sebringa, a kup coś podobnego do ori. Spawanie zwężek w Sebringu to profanacja
