Strona 1 z 1

Xt 600 3TB dusi po dodaniu gazu i gaśnie

: 25 wrz 2014, 10:22
autor: kubakuba
Witam. Przejdę od razu do rzeczy. Po przejechaniu przez spore błoto motocykl zgasł. Od tamtej pory odpala i gaśnie po krotkiej chwili, a po dodaniu gazu od razu sie dusi i gaśnie . Od ok. miesiąca troche kopci na wysokich obrotach, ale nie zauważyłem żadnych spadków mocy. Pomęczyłem go sporo po bezdrożach ale wszystko było w porządku do samego końca. Filtr powietrza sprawdzany, bez filtra jest to samo. Rozbieranie silnika chciałbym zostawić na sam koniec. Macie może jakies pomysły? :(

OT: jakiej firmy tłok w razie wymiany polecacie?

Re: Xt 600 3TB dusi po dodaniu gazu i gaśnie

: 25 wrz 2014, 13:50
autor: ArturS
Wyjmij gaźniki, przeczyść, załóż i po sprawie. No chyba, że do paliwa woda się dostała, to zaraz będzie powtórka z rozrywki. Dochodzi jeszcze kwestia szczelności fajki zapłonowej - jeśli tam jest woda, to będzie lipa przez przebicia iskry. Z wgłębienia, gdzie wkręca się świecę zapłonową, wyprowadzone są kanały (albo jeden kanał?), którym powinna ściekać cała woda, którą tam wchlapuje. Jak zapcha się błotkiem, to będzie bajorko i przy nieszczelnej fajce będzie total kupa. Trzeba udrożnić, fajkę osuszyć. Dedykowana przez NGK fajka do 3TB ma strasznie lipne uszczelnienie - nie dolega i ma jedną cienką wargę. Lepiej wrzucić fajkę z 3AJ, nieco inna kształtem (ważne, że się mieści), ale dodane uszczelnienie jest bardzo solidne.

Tłok na remont:
- TKRJ, tani, dobry
- WOSSNER, drogi i kiedyś był dobry (ostatnio były wpadki z pierścieniami, ale może się już z tego wykaraskali)
- PROX, drogi i dokładnie taki sam jak TKRJ
- OMP, taiwan, ale jeżdżą na nich (cena taka jak TKRJ, więc nie warto)
... i jeszcze coś tam się znajdzie

Generalnie - masz kasę i się nie boisz ryzyka, to wossner, bo ponoć super hiper i w ogóle, ale to tłok kuty i... niech Gacek wytłumaczy. Dasz szlif do roboty nieogarniętemu szlifierzowi i na 100% spartaczy sprawę. Ja nie mam kasy i czasu na eksperymenty. więc zawsze wrzucam TKRJ (moja tenerka ma na nim nalatane obecnie ponad 30tys.km, oleum nie pali, kompresję trzyma). Jak będziesz na etapie zakupu, to się zgłoś :browar:

Re: Xt 600 3TB dusi po dodaniu gazu i gaśnie

: 25 wrz 2014, 21:36
autor: kubakuba
Gaźniki wyjęte, wyczyszczone, w podciśnieniowym w miejscu gdzie nakłada sie kruciec z air boxa było troche błota, świece na wszelki wypadek włoze nową. Dzięki za zainteresowanie tematem, jutro dam znać czy xt jeździ.

Re: Xt 600 3TB dusi po dodaniu gazu i gaśnie

: 26 wrz 2014, 06:15
autor: Gacek
Ja nie mam pojęcia :? co się u ludzi dzieje ze tracą pierścienie w wosnerach :roll: .
Natomiast wiem jedno każdy kto wziął w łapki chociażby suwmiarkę przed montażem takiego tłoka powinien wysunąć własne wnioski :| .

Re: Xt 600 3TB dusi po dodaniu gazu i gaśnie

: 26 wrz 2014, 07:32
autor: ArturS
W sumie to jak sobie przypomnę jak pierwszy raz oddawałem tłok z cylindrem do szlifierza, to ten patrzał na mnie jak na idiotę, gdy mu dawałem wydruk z serwisówki, więc pewnie i tak zrobił "po swojemu", ale domniemam, że identycznie zrobiłby gdyby dostał kuty tłok :? W sumie to właśnie była taka subtelna różnica po remoncie mojej tenerki, a XT żony - u mnie na początku było słychać jakieś szuranie, jakby było za ciasno. W drugim XTku nic podobnego nie dochodziło do ucha. Dwa różne zakłady, w tym drugim już sprawdzałem luz na zamkach i był taki jak należy, za pierwszym razem nawet mi to przez myśl nie przeszło. A wiecie jak to czasami jest, można usłyszeć "a co mnie pan będzie pouczał, ja w tym siedzę od 30 lat i wiem lepiej" :?

Re: Xt 600 3TB dusi po dodaniu gazu i gaśnie

: 26 wrz 2014, 10:18
autor: Gacek
Wossner jest zbudowany jak" szklanka " pasowany jest z większą tolerancją ze wzg l na to ze odkuwka alu zwiększa swoją obietość pod wpływem ciepła w wiekszym stopniu niz odlew - jak ktoś miał okazję pomierzyć ,porównać do oryginału to zapewne wie jak kolosalna różnica jest w wymiarach miedzy górą tłoka gdzie są osadzone pierścienie a miejscem pomiaru na wysokości sworznia .
Nie muszę chyba dodawać ze te tłoki są niższe powierzchnia przylegania do ścianek cylindra jest mniejsza .
Nie chce wysuwać jakichś pochopnych opinii , ale wydaje mi się ze ludzie u których nastąpił problem z pierścieniami po prostu zbyt szybko bawią się manetką gazu a nierozciągnięty kuty tłok szybko zrobi porządek z pierścieniami lub cylindrem .
Ostatnio miałem okazję zobaczyć efekty takiego postępowania kuty tłok MAHLE przebieg silnika 250 kkm poszły pierścienie tłok praktycznie zero zużycia cylinder i pierścienie wytrachane , dodam ze przy takim przebiegu normalnie eksploatowanym silniku na cylindrze widoczne są jeszcze ryski od szlifu :shock: i wszystko wygląda jak z fabryki.

Re: Xt 600 3TB dusi po dodaniu gazu i gaśnie

: 26 wrz 2014, 20:05
autor: kubakuba
Dzięki za pomoc Panowie :) gaźnik wyczyszczony i xt juz lata , dysze były bez przelotu a w komorze pływaka i w membranie gaznika podcisnieniowego był piach i błoto, ostatni raz takie trasy. Jeszcze mam jedno pytanie, xt dymi na wysokich, ale tak jak mowilem moc jest w porzadku. Nie wiem jaki olej lał poprzedni właściciel a na zime chce robic remont (mam nadzieje, że samej góry) i jescze do konca sezonu wolałbym przejeździć w takim stanie jakim jest i tu moje pytanie, jaki olej dolewać jak będzie za mało, czy wymienić calkiem na inny i dolewać ?