Strona 1 z 4

Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 03 lip 2010, 22:34
autor: elekrytyk
Hej
Dzis mialem okazje przejechac sie na ... "normalnej" XT i okazalo sie ze w porownaniu z moja jest duzo twardsza.
Zakladam ze jednak wymiana oleju w lagach na przodzie, ale tyl byl wyraznie wyzej, czy slyszeliscie o jakims patencie na podwyzszenie moto na tylnym zawieszeniu?
Pozdrawiam

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 04 lip 2010, 11:16
autor: terenowiecc
Miałem podobne odczucia jak przejechałem się Maziego 1VJ. Zawias w moim 43F w porównaniu z jego w 1Vj to była porażka - miękki, wybity. W zimie przy okazji małego remonty postanowiłem się za to zabrać.
Wymieniłem uszczelniacze, olej i wymieniłem tulejki dystansowe na dłuższe o 2cm. Olej zalałem taki jak podaje serwisówka - 10W. Czy to coś pomogło? Różnica jest ogromna, zawias siedzi wysoko i jest dużo sztywniejszy, świetnie wybiera wszystkie nierówności. Ani razu mi nie dobił, co wcześniej zdarzało się często.
Tył też u mnie siedział nisko i był zbyt miękki. Miałem w zapasie drugi amor i przy okazji przeglądu tylnej zawiechy postanowiłem go wymienić. W porównaniu z moim starym jest on nieco dłuższy i ma dużo mniej skręconą sprężynę. Różnica? Również widać poprawę, bo teraz tył moto jest zdecydowanie wyższy i czuć, ze jest sporo sztywniejszy.

Po tych zabiegach zawias w mojej Kozie pracuje na prawdę dobrze, ładnie wybiera nierówności, moto dużo lepiej się prowadzi.
Stary amor zostawię i może kiedyś jak będzie trochę grosza to dam do regeneracji.

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 06 lip 2010, 17:21
autor: endurovoyager
Tył to w wiarę prosta sprawa. Wystarczy wymienić sprężynę lub ją skręcić jeśli jeszcze się da. Jeśli wymiana to przy masie maszyny i kierowcy u mnie 100 kg zamówiłem 85 Nm i jest ok z tym że ja mam ohlinsa gazowego. Z przodu olej nowy na pewno poprawi sytuację 10 W lub rozrobić z 5W i uzyskać 7,5W u mnie to super działało. A nad sprężynę dać tuleję max 20mm lub dać sprężynę zaworową np: od Stara. ja tak miałem i było super do puki nie zacząłem dzidować na pustyni i tam wszystko klękło :evil: stąd "Przeszczep" http://www.yamahaxt.pl/viewtopic.php?f=17&t=292

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 14 lip 2010, 22:33
autor: Zeet
XT jedna nie równa drugiej, tenera 1vj i 3aj miały większy skok zawieszenia w porównaniu do 3tb

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 08 lut 2011, 12:57
autor: lasko
:ugeek: witam
dospawana tuleja do amora /góra/ co dało 10cm na ogonie
powód przerobienia -za ciezki kierowca -
+nowy amor

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 08 lut 2011, 18:02
autor: lucyfer
cześć lasko
ja mam pytanie z innej beczki zauważyłem na zdjęciu że masz czarne obręcze.
Mam pytanie czy sam malowałeś jeśli tak to jaką metodą i jak się to sprawdza.

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 09 lut 2011, 10:57
autor: lasko
mam kumpla co maluje
piaskowane
bardzo dobrze odtłuszczone
podkład -3 razy
malowane około 5 cienkich warstw / w macie /
i tu ból tylko 1 sezon wytrzyma -teren
jak na szose to moze na dwa
w zimie mozna samemu -0,5l farby , +utwardzacz
powodzenie
ja tez nie miałem doswiadczenia ale wyszło całkiem dobrze jak pierwszy raz malowałem
:ugeek:
jak zrobisz daj znać
pozdrawiam

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 09 lut 2011, 11:52
autor: Kula
terenowiecc pisze: wymieniłem tulejki dystansowe na dłuższe o 2cm.
Terenowiec, tak jak długie dałeś te tuleje?
oryginalnie są tam jakieś tulejki

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 10 lut 2011, 14:43
autor: Gacek
Kula pisze:
terenowiecc pisze: wymieniłem tulejki dystansowe na dłuższe o 2cm.
Terenowiec, tak jak długie dałeś te tuleje?
oryginalnie są tam jakieś tulejki

Ja bym ci radził zmierzyć sprężyny i porównać do długości podawanych w manualu a potem kombinować dalej bo moze być tak ze masz spreżyny kwalifikujące się do wymiany ,generalnie przedni zawias w xt od pewnych roczników słynie w swoich opiniach z ostrego nurkowania .W fachowych wypowiedziach recenzjach często jest nadmieniane o tej przypadlości i podsuwana sugestia o wymianie sprężyn na progresywne co poprawia twardość przedniego zawieszenia .

Re: Podwyzszenie i usztywnienie zawieszenia - JAK?

: 08 kwie 2011, 09:35
autor: yadam
po eksperymentach z tulejami pod sprezyny zostalo mi pare tulejek...15mm 20mm 25mm
zaplacilem u tokarza 25pln jesli ktos mialby ochote na takie eksperymenty to moge za 20pln oddac wysylam na swoj koszt,ale niestety nie wysylam za pobraniem:( ...oczywiscie w cenie sa wszystkie rozmiary.

p.s.
ja zalozylem tulejki 10mm i mi sie to za twarde wydawalo na piasku fajnie ale w lesie za twardo
(co tez mnie ucieszylo bo moge przypuszczac ze mam dobre sperezyny.)
obecnie mam wsadzone podkladki 5mm jak w weekend pojezdze to zobacze czy odczuwam jakas roznice

p.s.
sorry ze w tym temacie pisze o odstapieniu tulejek,jak widzicie nie zarabiam na tym a chce jedynie odzyskac czesc kasy...na paliwo przeznacze,
yadam